Wibi poept naast de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Wibi poept naast de bak

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hallo allemaal,

Ik heb alles al door zitten lezen hier op het forum, en verschillende dingen geprobeert, maar...we hebben een probleempje hier en ik kom er niet uit. Sinds ongeveer een maand is Wibi begonnen met naast de bak poepen. Het begon met 1 keer onder het bureau in de buurt van de kattenbak. Kan gebeuren. Daarna een week niets meer gevonden naast de bak. Maar toen werd het vaker, en van 2 x in 1 week gaat het nu naar bijna iedere dag. Het zijn gewone mooie drollen, en ik zie het hem ook doen. Het is niet dat hij het stiekem doet. Plassen gaat keurig in de bak, als hij klaar is stapt hij de bak uit, snuffelt en gaat vervolgens pal naast de bak zitten poepen.
Hij krijgt cholodin om hem wat te ondersteunen, ben daar iets in gaan afbouwen maar nu toch weer omhoog gegaan sinds een dag of 4 om te proberen of dat resultaat geeft, dus het kan zijn dat dat nog even tijd nodig heeft.
Ik heb 2 bakken staan voor ze waarvan er 1 het meest wordt gebruikt, schep ze 2 a 3 x per dag uit dus vies zijn ze ook niet. Heb van 1 bak de kap al af gehaald. Er is niets veranderd; zelfde bak, zelfde plaats, zelfde vulling, geen andere veranderingen in huis. Wat ik zometeen nog wel ga doen is een extra (open) bak halen en die strak naast 1 van de bakken zetten, kijken of dat misschien goed gaat.
Ik snap het echt niet meer. Medisch lijkt hij in orde, hoewel ik er wel aan zit te denken vanavond of morgen even een foto te maken om te kijken of daar iets abnormaals op te zien is.
Hebben jullie enig idee, zie ik nou iets heel erg over het hoofd?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wibi poept naast de bak

Bericht door Adriana »

hier wordt door de broertjes bijna onmiddellijk gepoept nadat er is geplast.
in 'alles over de kattenbak' zie je een foto van mijn toilet met de blokker-dweilemmers.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=615

s morgens vroeg en Maks links en Bolle rechts en vrijwel gelijktijdig en dan komt er een probleem aan want er staan maar drie bakken..
dan gaat Bolle doorgaans op de nog niet gebruikte bak (maar niet van harte) en Maks (indd lager in rang) taait af naar de badkamer of mijn slaapkamer.
ze plassen/poepen niet op dezelfde bak binnen ongeveer een half uur. en eigenlijk ook liever niet op een verse bak daar in de buurt,
het moet een andere omgeving zijn.
misschien is Wibi ook wel zo'n tiepje en zou je elders in je huis nog een paar bakken moeten zetten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Wibi poept naast de bak

Bericht door ]-marjolein-[ »

Dank voor je supersnelle reactie Adriana!
Dat is ook wat ik een beetje het gekke vind...hij neemt niet eens de moeite naar de andere bak te gaan, die altijd schoon is 's morgens omdat hij altijd als eerste gaat. Tis hier ook altijd zelfde ritueel: ze slapen op bed, zodra de wekker gaat komt er actie in (soms wat eerder) en Wibi gaat vrijwel altijd als 1e naar de bak. En dan zijn ze allebei nog schoon omdat ik ze voor we naar bed gaan nog schoonmaak, dus er ligt hooguit 1 plasje in van de nacht. Maar hij neemt dus zelfs niet de moeite naar de andere schone bak op de andere kamer te lopen.
Daarom is inderdaad wat jij ook zegt de enige logica die ik zelf nog kan bedenken; minimaal 1 extra bak, die ik dan naast de ene bak zou zetten omdat hij die afstand van ene bak naar andere schone bak nog niet eens aflegt als er gepoept moet worden na het plassen.
Thnx!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Wibi poept naast de bak

Bericht door jojo »

Ik zeg misschien iets geks hoor, maar kan het zijn dat Wibi zich nu pas een beetje kat begint te voelen en in de gaten begint te krijgen dat er meer dingen in het kattenleven zijn dan overleven in een grote groep? Misschien legt hij zijn hoopje wel precies daar in een poging om zijn plek in jullie gezinsorde te bepalen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar naast dat ik het eens ben met wat al gezegd is heb ik toch ook het gevoel dat het een soort zoeken van hem is naar hoe hij zich dient te gedragen als normale kat.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wibi poept naast de bak

Bericht door Adriana »

hoe gaat het nu met Wibi zijn poepmanieren? al op de juiste plaats of nog creatief hier+daar+overal?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie