Doen of niet? (een bepaalde kat erbij nemen)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Doen of niet? (een bepaalde kat erbij nemen)

Bericht door castratenkoor »

Succes met de introductie, veel geduld en liefde. En eventueel wat valeriaan op kussentjes sprenkelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cooper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:36

Re: Doen of niet? (een bepaalde kat erbij nemen)

Bericht door Cooper »

Inmiddels woont Balou (zo noem ik hem) hier. Het is echt een ontzettend aanhankelijk dier, maar tegen Cooper is hij soms nog wat fel. Hier heb ik al een topic over geopend bij 'gedrag en opvoeding'. Onderstaand een kopie ervan:

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe kat in huis, Balou. Ik had er al één, Cooper. Cooper was al gecastreerd toen ik hem uit het asiel haalde, Balou nog niet. Vandaag heb ik hem laten castreren. Ik had gehoopt dat hij hierdoor ook wat minder agressief naar Cooper zou worden. Zo beet Balou Cooper sinds hij hier was soms in zijn nek en sprong dan bovenop zijn rug. Ook rende hij hem steeds achterna. Net zag ik echter dat Balou Cooper weer begon te bijten. Maakt het dan wat betreft agressie toch niet zoveel uit of een kat nou gecastreerd is of niet?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Doen of niet? (een bepaalde kat erbij nemen)

Bericht door Anne »

Het kan het wel verminderen dacht is maar die hormonen hebben nog een week of 6 nodig om het lichaam uit te gaan...
En bedenk dat je nieuwe kat ook erg veel stress heeft, eerst een verhuizing naar jou toe en dan gecastreerd worden, dat is nogal wat ;-)
En dan kan hij zich gaan afreageren op jouw kat, dat is eigelijk heel logisch
Als ze hier elkaar terroriseren, wat maar weinig gebeurt, kan de plantensproeier nog wel helpen om af te koelen...Niet te letterlijk nemen, gewoon ff sproeien en dan houdt de terrorist vanzelf wel op ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie