Slappe staart, geen pijn

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Moffel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:47

Slappe staart, geen pijn

Bericht door Moffel »

Hallo! Ik heb me speciaal aangemeld op deze site voor mijn kat Moffel! Ze zit nu gezellig spinnend mee te lezen, maar heeft sinds vandaag last van een slappe staart.. nu heb ik al het een en ander gegoogled maar daar komen niet dezelfde 'symptomen' naar voren als mijn poesje heeft.. dus dan maar hier vragen :)

Ze is nog geen 5 maanden en komt dus nog niet buiten. Vanochtend had ze nog geen last van haar staart, maar toen ik thuis kwam (ongeveer 5 uurtjes weggeweest) zag ik meteen haar slappe staart. Ze spint, eet, wast en loopt normaal.. ik mag er gewoon aanzitten, dus volgens mij doet het haar geen pijn. Als ze gaat zitten legt ze haar staart ook netjes om zich heen zoals katten dat doen. Alleen als ze loopt hangt ie er maar slapjes bij (ziet er zo zielig uit, dat enthousiaste staartje ineens helemaal slap...), alleen het begin staat nog omhoog, maar voor de rest hangt ie helemaal slap!

Wil wel naar de dierenarts hoor, maar ik ben maar een arme student, dus ik wacht nog even af! En ben benieuwd naar de reacties natuurlijk!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Slappe staart, geen pijn

Bericht door Adriana »

welkom ;-) Moffel op het Forum!
kijk bij rechtsboven even naar 'zoeken' en type dan gebroken staart en je krijgt een aantal berichten waarin over staarten, gebroken staarten en complicaties wordt geschreven.
wij kunnen vanuit hier niet zien hoe ernstig het is maar de staart lijkt me 'gebroken'. is-ie ter plekke ook dik? dat een kat niet altijd toont dat ie pijn heeft, is normaal, we zijn daar doorgaans voorzichtig mee.
je kat is niet in orde en als de staart bewegingloos is dan moet je zeker naar de dierenarts. verder kun je staartgmnastiek doen om te zien of het zich wat herstelt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jacquelientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2010 10:54
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Slappe staart, geen pijn

Bericht door Jacquelientje »

Ik zou inderdaad toch even naar de dierenarts gaan. Een gebroken staart is opzich niet erg en daar doen ze niks aan als er een knik inzit bv. Maar stel dat hij nu een verlamde staart heeft (dan geeft hij dus inderdaad ook geen pijn aan) is het wel verstandig om ernaar te laten kijken. In de meeste gevallen zullen ze dan de staart moeten verwijderen helaas :S Maar anders is de staart een obstakel en kan het voor grotere problemen zorgen zoals klem zitten tussen deuren enzovoorts. Zoiets hoeft niet alleen buiten te gebeuren, misschien is hij verkeerd terecht gekomen toen bij ergens vanaf sprong...

Klinkt gemeen maar ik zou het eens testen met iets scherps... druk de achterkant van een naald (bij het oog) bv even tegen de staart, niet te hard natuurlijk en kijk of er een reactie is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Slappe staart, geen pijn

Bericht door Adriana »

Moffel schreef:Hallo! Ik heb me speciaal aangemeld op deze site voor mijn kat Moffel!

heeft sinds vandaag last van een slappe staart..

Wil wel naar de dierenarts hoor, maar ik ben maar een arme student, dus ik wacht nog even af!
dag Moffel, wil je ons even melden hoe het nu gaat?
zit er al beweging in die staart of hangt-ie nog steeds slap naar beneden?
als er nog steeds na een week geen gevoel in zit dan moet je naar een dierenarts,
want dan is er kans :-o op complicaties - en :shock: veel hogere kosten !

- en vooral niet te vergeten een heleboel kattenleed.. :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie