Kitten bij 2 katten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
cmj
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:59

Kitten bij 2 katten

Bericht door cmj »

Halloo
Hier in huis hebben wij 2 katten, een kater (Droppie) en een poesje (Flo). Ze zijn allebei rond de 2 jaar oud en ik zou niet meer zonder ze kunnen. Ze zijn allebei geholpen. Tussen die 2 gaat het prima, ze slapen samen en spelen leuk met elkaar. Nu ben ik over een paar weekjes jarig en het lijkt me super leuk om er nog een kitten bij te nemen.
Ik zit wel te twijfelen, want ik wil niet dat drop en flow jaloers worden. Als we er een kitten bij gaan nemen, wat zou ik dan het beste kunnen doen qua geslacht. Ik neig zelf meer naar een katertje want die zijn volgens mij wat meer knuffelig (nouja.. dat merken we nu heel erg met droppie) En hoe zou ik ze dan het beste aan elkaar laten wennen?

Groetjes Mieke
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: kitten bij 2 katten

Bericht door MarjanR »

Hallo en welkom.

Gebruik de zoek funktie en typ acceptatie in, dan zul je een overvloed aan informatie vinden.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kitten bij 2 katten

Bericht door achtpuntzes »

ik heb nog niet zo lang geleden gezinsuitbreiding gehad, een kitten (poes) bij mijn 2 zusterpoezen van ruim een jaar, en daar heb ik een topic over bijgehouden

misschien heb je er iets aan?

de link: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... bij+poezen
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten bij 2 katten

Bericht door castratenkoor »

Welkom, ik zou inderdaad de zoekfunctie acceptatie nieuwe kat gebruiken. Zij al heel veel topics over waar vast wel bruikbare adviezen bij staan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten bij 2 katten

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum Mieke!
als je een stel hebt dat het geweldig met elkaar kan vinden, waarom dan een risico nemen met eentje erbij?
en als je een kitten erbij wilt, neem er dan gelijk twee want het zal voor dit kitten heel erg moeilijk zijn aansluiting te vinden bij je twee andere katten en dan wordt dit lieve kleine humpie heel heel erg eenzaam.. ..
enne denk even aan zijn of haar kwaliteit van leven.. jij vindt kittens ongetwijfeld geweldig leuk maar kleuter moet het natuurlijk ook naar zijn zin gaan krijgen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten bij 2 katten

Bericht door castratenkoor »

Uitstekend advies waar ik me bij aansluit. Hier vorig jaar 1 kitten aangeschaft. Hij domineerde de groep van 7 volwassen katten. Die is nu 1 jaar, dit jaar weer een kitten. En nu blijkt de boel opeens enorm veel beter in evenwicht. De jongeste dollen er heerlijk op los en van dominantie is niks meer te merken richting de oude garde.
Nou wil ik je uiteraard niet aanraden er 8 te nemen zoals ik heb, maar in jouw geval met twee elkaar goed liggende katten denk ik dat je de meeste kans op harmonie hebt met twee kleuters erbij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie