Seksuele activiteit na castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
ankeenrobert
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 21:12

Seksuele activiteit na castratie

Bericht door ankeenrobert »

Vraagje: onze kater van 2,5 jaar oud (gecastreerd toen hij 7 maanden was), vertoond ineens seksueel gedrag. Het liefst op een zachte ondergrond (kussen, deken enz) gaat hij pompen met zijn voorpoten, waarna hij stootbewegingen gaat maken met zijn kont. Hij sproeit (gelukkig) niet.
Jack heeft dit nooit gedaan, alleen sinds wij terug zijn van vakantie (Jack heeft die tijd in een pension gezeten) doet hij dit. Jack is in de twee weken dat hij in het pension heeft gezeten wel 1,6 kg afgevallen (hij woog voor die tijd 6kg).

Weet iemand wat dit betekent en wat zouden we hier aan kunnen doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: seksuele activiteit na castratie

Bericht door castratenkoor »

Lijkt me niet erg. Gebeurt wel vaker dat gecastreerde katers wat hitsig zijn, geheel onschuldig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: seksuele activiteit na castratie

Bericht door Admin »

Heel af en toe doen sommige van onze gecastreerde katers dat ook. Ik denk zelf dat het geen seksueel gedrag is, maar een uiting van genoegen die bij trance-trappelen hoort. Ik zou aan dat gedrag niet veel aandacht besteden. Als hij het doet heeft ie het gewoon naar zijn zin.

Dat hij 1,6 kg afgevallen is in het pension is echter wel een reden tot zorg. Ofwel is hij niet goed behandeld (slecht gevoerd of veel stress) in het pension, of er is een medische oorzaak voor. Dat zou voor mij in ieder geval wel een reden zijn om hem even door de dierenarts te laten onderzoeken met wellicht een standaard bloedonderzoekje en lichamelijk onderzoek.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie