Kitten 7 weken trilt

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten 7 weken trilt

Bericht door pearlsofpassion »

Als het je eerste kat is zou ik er zeker eentje bij halen! En als dat zusje nog steeds geen thuis heeft, waarom niet? Of je nu eentje of twee speciaal eten moet geven...
De reden waarom je er een katje bij zou moeten nemen is ten eerste voor het katje zelf. Ze kunnen elkaar dan inderdaad warm houden, samen spelen, en heel veel sociaal gedrag van elkaar leren!
Maar bovenal heb je veel meer last met een kitten alleen omdat veel gemakkelijker probleemgedrag gaan vertonen zoals sloopgedrag en eventueel aggressiviteit (lichte of verdere vorm...) Het is ook normaal dat een katje alleen zich gaat vervelen en erg eenzaam wordt. Kan je je voorstellen een kind alleen in een speelkamer te steken? Zelfs bergen speelgoed en heel veel aandacht van jou kunnen dat moeilijk verhelpen.
Als het je eerste kat is ga ik ervanuit dat je geen ervaring hebt met katten opvoeden, en dan is een kitten alleen echt vragen op problemen. Echt waar!
Je zou echt niet de eerste zijn die denkt dat ze het wel aan zal kunnen en dat alles wel los zal lopen maar dan uiteindelijk toch merkt dat het niet loopt zoals verwacht. Je hebt dan ook meer kans met 1 kitten dat je kapotte meubels gaat krijgen dan met 2 en dan is het financiële voordeel ook weg he.
Denk er nog maar eens over na. Zeker als het je eerste kat is, en dan onmiddelijk een kitten.... Ik zou er zeker eentje bij zoeken! Ga je haar enorm veel plezier mee doen! Mss niet van het eerste moment, maar zeker na een paar dagen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten 7 weken trilt

Bericht door MarjanR »

Hey Inci, ik ben het eens met Valerie.
Het klopt dat je dubbele kosten kwijt bent aan twee kittens.
Maar dat is in het begin alleen de entingen en daarna 1x per jaar de entingen.
Ik denk dat als je 1x per jaar bijvoorbeeld een nieuwe bank moet aanschaffen dat je meer geld kwijt bent.
Het is toch het overwegen waard hoor.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 7 weken trilt

Bericht door castratenkoor »

De tip van Anne is de beste die erbij staat, daar sluit ik me bij aan - een kitten erbij nemen.
Daar doe je haar echt het grootste plezier mee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten 7 weken trilt

Bericht door pearlsofpassion »

En, twee katten passen ook nog perfect op je schoot!
Ze gaat ook minder achter je aan lopen en constant aandacht nodig hebben als ze een vriendje heeft maar zal toch nog graag afkomen als ze een knuffelkat is. En met twee heb je dubbel zoveel kans dat er een knuffel-schootlig-kat bij is.
Dus je hebt echt minder werk met 2 kittens dan met 1, minder zorgen en meer plezier!!
Dat weet ik echt wel zeker.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten 7 weken trilt

Bericht door Anne »

En als je ze samen ziet spelen en slapen dan weet je waarvoor je het doet :-P
Dan heb je vast geen spijt van je keus!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie