Onze kat is ziek en hangerig

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door swiffer »

hopelijk maakt ze snel een flinke plas. ze zal wel snel beter worden
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Anne »

Tjee wat een verhaal zeg :-( Heb je enig idee hoe ze zo aan een verstopping kunnen komen?
Toen onze Bella was geopereerd heeft ze ook heel veel geslapen. Dat is dus normaal, ik maakte me daar toen ook zorgen over :???: Achteraf was dat niet nodig maar ja, je bent zo kwetsbaar he als het om je geliefde huisdier gaat...
heel veel sterkte en beterschap
Hopelijk is het snel dinsdag en kan ze er weer uit, maar eerst goed herstellen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door MarjanR »

Oh, sorry. Ik realiseer me net dat er iets anders dan een drol op de bak gedaan moet worden.
Daar duim ik ook voor hoor!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Glowy »

Wij hebben haar ook op de bank laten liggen zo tussen ons in. Maar alles wat beweegt vind ze leuk, en dan weer onverwachts knijpt ze er tussen uit en wil op de vensterbank. Dan maar weer terug in de bench.
Wat een goed idee om een knaagdieren poepbak erin te zetten.
De bench is niet groot genoeg voor haar kattenbak.
Onze Glowy hebben wij opgehaald toen ze 10 weken oud was.Ze at altijd heel slecht en wat we ook gaven niets luste ze.
Ik weet niet hoeveel soorten voer we voor haar hebben gekocht.
Het enigste wat ze lekker vond was gekookte kip en gekookte koolvis.
Maar iedere keer als we naar de dierenarts gingen werd gezegd ze is wel heel mager.
Met 6 maanden hebben we haar laten steriliseren en daarna at ze als een gek.
Ze slokte alles heel snel naar binnen. Wij waren heel blij dat ons "ratje" een katje werd.
Wat wij ook kochten alles vond ze even lekker.
Bij de laatste inenting kregen we te horen dat ze aan de zware kant was....dat was dus ook niet goed.
Ik heb haar toen op brokjes gezet, en daar door kreeg ze volgens mij die verstopping.
We gaan straks over op brokjes van Royal canin en af en toe krijgt ze dan een zakje vlees uit de diepvries van Prins.
OP dit moment geef ik haar weer gekookte kip en vis.
Ze drinkt er ook goed bij en dat is voor haar heel belangrijk.
Oja als ze in de bench zit en ze wil de kattenbak op dan piept ze wel. Ik hoor gelijk wat er dan aan de hand is.
Ze staat met de bench op onze slaapkamer en dat vind ze wel gezellig.
Alleen mijn zoon is er niet blij mee, want normaal ligt ze bij hem op bed.
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Glowy »

Ik heb vanmorgen de dierenarts gebeld, Glowy plast nog steeds niet. We moeten even wachten of ze morgen plast...ik zei dat ik me zorgen maak. Hij vroeg of ze een zieke indruk maakte en of ze braken moest. Nee braken doet ze gelukkig niet, maar ze slaapt wel veel. Nou dat slapen kwam van de operatie ze heeft even tijd nodig om te herstellen gezien het een zware operatie is geweest.
Weet iemand ( misschien een rare vraag) hoe je een kat kunt stimuleren om te plassen?
Ze liep vanochtend even door de huiskamer en de keuken heen en ging in de bijkeuken op de kattenbak. Ik gelijk kijken en er lag een drolletje in.Verdorie nog steeds geen plasje.
Als ze maandag nog niet geplast heeft moet ik weer bellen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Ilone »

Poeh, geen tips om een kat te laten plassen.
Weet niet of het hetzelfde werkt als bij mensen? Water laten lopen naast haar bijv.? (het geluid van lopend water zet bij mensen vaak de kraan open ;) )

Maar vanaf woensdag al niet geplast?? Da's maandag 5 dagen?! En kat kan toch niet zo lang zonder te plassen?? Gewoon de DA weer bellen als je het niet vertrouwd hoor!!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Anne »

Ik sluit me bij Ilone aan, als je het niet vertrouwd de dierenarts bellen
Hoeveel dagen heeft ze nou niet geplast?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Glowy »

Ze heeft vanaf woensdag niet meer geplast.
Ik heb de dierenarts die haar geopereerd heeft zelf aan de telefoon gehad.
drinkt ze wel vroeg hij, ja ze drinkt en eet goed.
Als ze morgen niet geplast heeft moet ik maandag met haar terug komen.
Hij zei ik zou haar eens uit de bench laten en goed opletten dat ze niet springt, misschien wil ze dan wel op de kattenbak plassen.
Maar onze kat gaat niet zeggen ...ik ga nu springen, verdorie ze sprong uit het niets op de stoel toen op tafel en hub op de kast.
Wat een gedoe weer zeg!
Ik ben zo blij als ze weer haar eigen gang mag gaan. Ze ligt heel graag boven op de kast iedereen in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Anne »

Tjee wat een zorgen heb je :???: Ik snap niet waarom de dierenarts tot maandag wacht, maar ja ik ben ook maar een mens en heb niet voor dierenarts gestudeerd, maar duurt dit niet veel te lang?
Misschien krijg je nog reacties van anderen hier die er meer verstand van hebben, maar ik snap dat je je erg veel zorgen maakt. Heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb geen tips in verband met het plassen.
Maar als je toch vers vlees geeft kan je het beter ongekookt geven. Kip, Lams, ... Geen rauw varkensvlees natuurlijk!
Ik denk trouwens niet dat ze van brokken verstopping zou krijgen. Maar bon, dat weet ik niet zeker, het kan zijn dat er iets inzit waar ze het van krijgt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Aciren »

Jeetje wat een verhaal al voor z'n jong katje

Zelf jah ach een dierenarts zou het beter weten maar jah tot hoever moet je wachten tot je tegen gas gaat geven.
Want das al best lang zonder plassen.
Ik hoop dat er heel snel een grote plas op je ligt te wachten!!

Rauw vlees geven .. um mijn gedachten vooral over rauwe kip... kunnen katten misschien ook geen last hebben van salmonella?
Het is misschien stom om te zeggen maar het schoot gewoon door mijn kop heen :oops:

hou ons op de hoogte!
Sterkte
Aciren
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Kattenbella »

Salomnella hebben katten geen last van, maar vanaf woensdag helemaal niet plassen kan niet, je katje was dan al lang vergiftigd.
Als je voelt tussen haar achterpootjes, voel je dan ook een bult. Je moet voelen waar haar blaas kan zitten.
je dierenarts lijkt wel een huisarts van deze tijd, die doen ook natte vingerwerk door de telefoon heen.
Tot maandag wachten als ze niet plast is echt te gek voor woorden!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Catfish »

Salomnella hebben katten geen last van, maar vanaf woensdag helemaal niet plassen kan niet, je katje was dan al lang vergiftigd.
Als je voelt tussen haar achterpootjes, voel je dan ook een bult. Je moet voelen waar haar blaas kan zitten.
Tot maandag wachten als ze niet plast is echt te gek voor woorden!
Volledig mee eens!!!

Haar blaas kun je voorzichtig masseren met een lauw doekje of watje, wie weet werkt dat. Niet te lang, ik heb uiteraard geen idee wat er aan de gang is. Maar bij een kat van mij hielp dit.

En ook vind ik het uiteraard heel erg voor jullie dat ze zo veel moet doorstaan, net als jullie!
Heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door MarjanR »

Inderdaad, als je haar op haar achterpootjes laat staan met de voorpootjes omhoog op je handen geleund, of je arm onder haar oksels met haar rug tegen je aangedrukt, dan kun je langzaam met je hand langs haar borst naar beneden gaan. Dan ongeveer tussen haar heupjes kun je (langs de ribben naar beneden) haar blaas voelen zitten.
Als die vol zit en ze krijgt er niets uit voel dit heel duidelijk en iets harder dan een ballon aan.
Als ze mekkert en ze geeft pijn aan dan zit de plasbuis nog steeds verstopt.
Je zou het iets kunnen aandrukken richting de plasbuis en wie weet krijgt ze dan drang.
Maar doe dit niet te hard, want als het echt verstopt zit doet dit pijn.

Geeft ze aan dat het pijn doet, bellen.
En dan niet vragen, maar gewoon zeggen dat je eraan komt.
Dan kunnen ze niet anders dan naar je poezeltje kijken.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Onze kat is ziek en hangerig

Bericht door Aciren »

Geeft ze aan dat het pijn doet, bellen.
En dan niet vragen, maar gewoon zeggen dat je eraan komt.
Dan kunnen ze niet anders dan naar je poezeltje kijken.
Helemaal mee eens! Jij voelt je meisje beter aan dan iedereen. Als er wat mis is (en ja katten zijn erg moeilijk) weet je het meteen.
Plassen is zeer belangrijk
Bedenk maar dat je zelf al 3 dagen niet hebt kunnen plassen.

Succes!
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Plaats reactie