Wie weet raad

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
drago
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 19:57

Wie weet raad

Bericht door drago »

hoi hoi ben hier nieuw omdat ik niet meer weet wat ik met mijn katten aanmoet!
Heb 5 katten, maar die hebben helaas vlooien.
Nu gaan de vlooien ook op de hond
Heb ze verleden week al behandeld frontline combo en het hele huis ingespoten.
Maar nu nog steeds zijn er vlooien, en niet 1 of 2 maar meer
Heb ze gisteren opnieuw druppels in de nek gedaan, maar dat helpt tot op heden nog steeds niets.
Weet niet meer wat ik moet doen!!!

Help me A>U>B
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Wie weet raad

Bericht door JLC »

Ik gebruik de Advantage voor mijn katten. Ik haal anti-vlooienmiddelen altijd bij de DA; die zijn het beste. Ik heb begrepen dat Frontline niet meer zo goed werkt. Vlooien worden op een gegeven moment resistent tegen bepaalde middelen.
Omgevingsspray haal ik ook bij de DA en ik spuit dan meestal wat spray in en om de stofzuigerzak. Dan ga ik stofzuigen. Omgevingsspray spuit ik op plekken waar ik met de stofzuiger dan niet goed bijkan. Zo "vergas" ik mijn hele huis tenminste niet.

Vaak moet je een behandeling met omgevingsspray een maand later nog eens herhalen. Ik zou verder advies vragen bij de DA.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Wie weet raad

Bericht door Queen »

Een vlooienplaag is verschrikkelijk, dat wordt kamer voor kamer helemaal uitsprayen, kleedjes etc op zn heets wassen, en alles goed uitzuigen. Na een week herhalen. Je moet ze echt uitroeien. Kleding en schoenen, of wassen of sprayen, want je kan ze ook van buiten meenemen. En de hond, (andere huisdieren??) behandelen, maar teveel is ook niet goed voor de huid. Ik heb het ooit een keer meegemaakt, omdat ik op iemands katten paste, (kwamen altijd buiten) en die hadden dus vlooien!!!!! Ik had ze duidelijk mee genomen naar huis. Het was een drama, maar heb wel mijn huis helemaal omgekeerd, en dat weken achter elkaar....... Succes ermee! :shock:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wie weet raad

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet zeker een ander product gaan gebruiken om de dieren. Alleen.... als je het juist gebruikt hebt moet je wel erg oppassen! Ik zou zeker niets gebruiken op hen terwijl ze nog onder de invloed van frontline staan, en dat duurt dus een maand...
Maar de vlooien zijn duidelijk resistent voor frontline, dus dat heeft geen zin meer. Ga om iets anders, maar pas op dat je je katten niet vergiftigd. Ik zou dus proberen om de maand te overbruggen met spray en veel stofzuigen, ... wat hierboven gezegd is. Je kan hier ook eens rondkijken op andere topics om tips waarmee je je katten kan uitkammen en veel vlooien weg krijgen. Ik denk dat vlooienbandjes ook geen kwaad kunnen in combinatie met frontline, maar vraag het voor de zekerheid eens na bij de DA.

Na een maand kan je dan een ander product (best van bij de DA) op je katten gebruiken. Beste blijven de pipetjes.
Daarna, zou je er, mits een paar weken blijven stofzuigen met spray en paar weken goed het product gebruiken, snel vanaf moeten zijn, of toch zeker onder controle.
Er blijven dan nog wel een paar eitjes achter, maar als je de producten goed gebruikt dan gaan die dood voor ze kunnen voortplanten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
drago
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 19:57

Re: Wie weet raad

Bericht door drago »

Dank je wel voor jullie reactie's
Word er onderhand gek van, maar kan je vast wel begrijpen.
ik stogzuig er wat van af op 1 dag.
Heb ook alles al paar keer uitgewassen en inderdaad de schoenen ook ingespoten.
Van frontline dat waren inderdaad pipetten, en daarnaast het hele huis van boven naar beneden in gespoten :oops:
Vandaag weer van boven naar beneden gestofzogen, maar kwam er boven weer 1 tegen :-? :-?
Heb ik misschien te veel katten, dat het hierdoor zo ontzettend moeilijk word????

Heb DA gebeld en gevraagd, maar kan op moment niets meer gebruiken omdat ze al 2 dingen op hebben, en het huis heb ik verleden week pas helemaal ingespoten.
Pfff wat en ellende, kam ze elke dag, maar komen er nog steeds wat uit hoor.

Misschien poezen maar kaal scheren :shock: :shock:

Alle tips of advies is van harte welkom

gr drago
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wie weet raad

Bericht door Kattenbella »

Neee :shock: niet kaalscheren hoor! Ik zou wel een pittige mail naar frontline sturen, die troep kost net zoveel als bijvoorbeeld Advantage en werkt echt helemaal niet!
Verder doorgaan zoals je al doet. Misschien kan je iets in je stofzuiger doen, zodat de vlooien daarin ook doodgaan. Dit is gewoon vette pech.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Wie weet raad

Bericht door JLC »

Zoals ik al eerder heb aangegeven, zou ik omgevingsspray in de stofzuigerzak spuiten. Maar ik heb hier op het forum ook wel eens als tip gelezen om een vlooienband in de stofzuigerzak te doen. Veel sterkte er mee.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wie weet raad

Bericht door pearlsofpassion »

frontline werkt bij mij perfect, maar ik woon in belgie en blijkbaar zijn de vlooien hier nog niet resistent. In nederland hoor je er steeds meer klachten van. Het zal dan binnenkort wel weer uit de handel verdwijnen zeker?

alleszins je kan niet meer doen dan het binnen de perken proberen houden. Zolang je je katten niet kan behandelen (en dat is helemaal juist van je DA he!!) zullen ze haarden zijn...

Je kan de tips van hierboven toch al gebruiken? En zoals gezegd er zijn hier nog topics met meerdere tips in. Kijk eens wat rond.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Wie weet raad

Bericht door ]-marjolein-[ »

Op het forum zijn tal van topics oevr vlooien...en daar staan vast ook nog wel tips bij die hier niet genoemd zijn. Een vlooienplaag is heel vervelend, maar het is inderdaad wel belangrijk dat je wacht met de katten weer behandelen tot het is uitgewerkt omdat je ze anders kunt vergiftigen.
Frontline hoor je steeds meer van dat het niet werkt. Bij de da kun je bijv advantage krijgen, dat werkt wel heel goed. En verder stofzuigen (met bandje of spray in de zak), vaak legen en alle katten kammen (is veel werk maar het werkt wel!).
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Wie weet raad

Bericht door Rocis »

Als je de kamer gaat sprayen houd je katten dan in een andere ruimte. Goed in laten werken en dan luchten voor je de katten er weer in laat ;-)
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie