Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Bericht door Anne »

Het is nou al een halve week geleden gebeurt, het was heel erg en vreselijk allemaal.
Destin,( onze enige kat die nog naar buiten mag sinds we de tuin hebben afgezet, Destin kreeg helaas een aan stress gerelateerde flutd nadat hij niet meer naar buiten mocht,heeft maandenlang voor de voordeur gemiauwd nadat hij in de tuin kennis maakte met de stroomdraadjes en durfde toen nooit meer de tuin in; dus toen lmocht hij als enigste poes naar buiten via de voordeur) kwam afgelopen woensdagochtend naar huis gekrabbeld met nog maar drie pootjes. Zijn rechterachterpoot was weg, verdwenen, heel veel bloed plus nog 1 sliert vacht met wat ooit teentjes waren zaten er nog aan. Als een speer naar de dierenarts, gelijk geopereerd en vrijdagavond mochten we onze dappere man weer ophalen.
Nu ligt hij dus bij ons in een soort van bench, af en toe wil hij eruit, maakt hij een ommetje maar is vooral erg snel uitgeput. Hij krijgt dagelijks antibiotica en pijnstiller.
Op dit moment eet hij alleen nog steeds niet. Dus hebben we vanavond eetlustopwekkende pilletjes gehaald en hopelijk gaat hij gauw eten anders wil de dierenarts hem weer opnemen want tja hij eet al vanaf woensdag niet echt denderend.
We zijn er nu een beetje van bijgekomen allemaal. Ik heb nog regelmatig last van verdriet erom,
ik denk dat dieren veel nuchterder zijn.
We hebben eigelijk ontzettend veel geluk gehad. Voor hetzelfde geld was Destin in een hoekje weggekropen en doodgebloed.
De dierenarts heeft aan de hand van de wond kunnen vaststellen dat het een grasmaaier moet zijn geweest. Ze denkt dat Destin zich schuil hield in de bosjes en toen is meegenomen door een soort aanhangsel :-(
Maar goed, katten kunnen heel goed oud worden en leven met drie poten, het is voor ons de eerste en hopelijk de laatste want zoiets wens je niemand toe!!!
Hiermee een ode aan onze Destin.
Ik heb nog nooit iemand zo dapper gezien!

Volgende maand wordt Destin "pechvogel van de maand"op de site van onze dierenarts,
er staat dan een verhaaltje bij en fotos van de operatie,
wie weet wordt onze Destin nog beroemd ;-)
Laatst gewijzigd door Anne op 12 sep 2010 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met deze kleine grote man. Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
Daarna maar niet meer loslaten........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door Anne »

nee dat was ook mijn eerste gedachte, maar wat als de drang naar vrijheid weer terug komt?
Destin is een echte buitenkat, ons huisje beschouwde hij als een hotel, hij kwam naar binnen voor een snelle hap, een dutje en was weer verdwenen...
Hij heeft dus blaasproblemen gekregen toen hij niet meer naar buiten mocht, de tuin in doet hij amper, hij vindt de stroomdraadjes maar eng, en ik zit ook niet te wachten op een plassende poes in huis als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar goed, eerst maar eens goed bijkomen en herstellen. Op drie poten leren lopen enz.
Hopelijk durft hij uit zich zelf nooit meer naar buiten!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door castratenkoor »

Dat is inderdaad te hopen, dat je hem kunt leren zich te schikken in minder vrijheid.
Maak de tuin wat spannender met een leuke buitenpaal en zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door JLC »

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Heel veel beterschap voor Destin. Ik zou hem alleen nog maar in een afgezette tuin laten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door Anne »

Ik heb hier fotos geplaatst van Destin die ik gisteren heb gemaakt ;
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 54#p438154
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door Cari »

Wat een schrik :shock: ! Maar wat goed dat hij naar huis is gekomen, dat heeft zijn leven gered. Ik zou het nu toch maar proberen bij de achtertuin te houden :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door Ilone »

Poeh! Wat een ongeluk zeg!
Wat een geluk inderdaad dat hij naar huis is gekomen!
Ik zou inderdaad gaan kijken of je de tuin kan afzetten, voorbeelden genoeg hier op het forum. Zo kan hij nog lekker naar buiten, maar is hij veilig voor al het gevaar buiten de tuin.
Want nu is het een maaimachine geweest en "slechts" 1 pootje verwond, maar misschien wordt hij de volgende keer geschept door een auto...Of vergiftigd door een kattenhater....of loopt hij een of andere ernstige kattenziekte op...
Sterkte ermee! En een knuffel voor Destin!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Destin is in een maaimachine terecht gekomen

Bericht door Anne »

Cari schreef:Wat een schrik :shock: ! Maar wat goed dat hij naar huis is gekomen, dat heeft zijn leven gered. Ik zou het nu toch maar proberen bij de achtertuin te houden :???: .
Ik zet hier maar neer wat ik ook in mijn fototopic heb gezegd,( dat scheelt weer tikken :lol: )

Ach weet je wat het is met Destin, dat is een echte buitenkat. Het is niet zozeer dat we het niet geprobeerd hebben hoor. Nadat hij kennis had gemaakt met de stroomdraadjes boeit de achtertuin hem gewoon niet meer Hij komt niet verder als de tuindeur en blijft daar voor staan. Hij heeft iets van drie maanden achter elkaar elke dag voor de voordeur gemiauwd We zagen ook een gedragsverandering. Destin werd schuw voor ons, voelde zich gauw belaagd en zonderde zich af.
Toen begon hij in huis te plassen e.d. Hij had een half jaar daarvoor blaasgruis gehad en daar was hij van genezen dachten we.
Maar goed, toen begon hij dus in huis te plassen, niet op 1 plek maar op verschillende plaatsen.
Dus weer naar de dierenarts, plasjes brengen, foto van de blaas en daar kwam de diagnose: een aan stress gerelateerde flutd. Nou wij wisten wel waar de stress vandaan kwam
Dus toen mocht hij weer naar buiten. En het geplas in huis stopte, ook omdat hij medicijnen kreeg en voor de rest van zijn leven blaasgruisverkomende dieetvoer.
De enige keren dat hij in huis plast is als we hem snachts binnenhouden En nu dit
het is heel makkelijk om te zeggen: laat hem maar in de achtertuin. Maar als hij dat weigert?
Als hij dat nou niet wil?
Maar goed, hij moet eerst maar eens bijkomen van alles en goed leren lopen voordat we verder zien.
Als iemand een idee heeft om Destin toch in de achtertuin te krijgen hoor ik het graag.
Meneer is nu uit de bench, hij mag er elke dag uit en maakt een ommetje. Dan gaat hij ergens op de grond liggen om bij te komen, hij is best wel gauw uitgeput natuurlijk, dus ik heb hem lekker op de bank gelegd, daar ligt hij nu te slapen
;-)

@ Ilone, de achtertuin is al afgezet met stroomdraadjes...De 5 andere katten komen daar gelukkig wel in
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Bericht door tacuma »

Wat een vreselijke schrik! En een geluk bij een (zeer ernstig!) ongeluk dat Destin naar huis is
gestrompeld, in al zijn ellende, zodat jullie er op tijd bij waren om naar de da te gaan.
Hopelijk herstelt dit pechvogeltje er goed van!

(Is er geen andere mogelijkheid om jullie tuin extra af te zetten, b.v. met schuin overhangend
gaas o.i.d.? Want met drie poten is Destin natuurlijk een stuk minder snel, als hij weer naar
buiten gaat, en daardoor nog kwetsbaarder buiten de tuin.)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Bericht door Ilone »

Oh, ja. Natuurlijk, vandaar die stroomdraadjes...Ik kon ze al niet plaatsen ;)
Maar inderdaad, hij moet eerst maar eens opknappen van alles. Wie weet durft hij daarna weer gewoon in de tuin.
Kunnen katten met 3 poten ook nog gemakkelijk springen?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Bericht door Anne »

Ik hoop het Ilone ;-)
Destin springt sinds een paar dagen al uit zich zelf op de bank, dat vind ik heel knap zeg :-P
Verder gaat het heel goed met hem! Dank zij de eetlustopwekkende pilletjes eet hij nu een stuk beter en heeft hij ook weer ontlasting.
Hij slaapt nog heel veel, doet af en toe eens een ommetje, hij is er heel relaxt onder :eclap:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Bericht door loek »

Och arm beestje. Oh daar krijg je toch nachtmerries van zeg.
Fijn dat het al wat beter gaat!
Ik ben eerlijk gezegd soweiso niet zo'n voorstander van dat stroomdraad. Maar ik denk dat het ook niet jullie eerste keuze was, of wel? Dus dat de andere opties om 1 of andere manier niet realiseerbaar waren? Als dat wel het geval is zou ik zeggen voor Destin maar ook voor de andere katten, stroom uit je tuin en iets anders verzinnen. Dan zal hij vast al erg blij zijn met de tuin.

Andere optie is om hem toch buiten te laten. We hadden vroeger een kat die ook altijd buiten was...en veel ruimte had....en ook nodig had. Die zou doodongelukkig zijn geworden met alleen een huis (misschien zelfs met een huis en kleinere tuin). Als ik het zo lees is dat bij Destin misschien ook het geval.
Onze kat heeft ook veel meegemaakt buiten, met als dieptepunt uiteindelijk doodgereden worden door een auto. En als bijna even erg dieptepunt beschoten worden. Bij dat laatste is hij ook terug gestrompeld naar huis heeft daar een aantal dagen over gedaan. (of heeft misschien eerst weggekropen ergens gezeten en heeft toen toch maar besloten om te terug te komen naar huis?)
De hagel is de ene kant van zijn lijf erin gegaan en aan de andere kant er weer uit gekomen. Gewoon een hele tunnel dus door zijn lijf met allemaal maden erin. Dat was ook echt de schrik van mijn leven om zo'n hoopje ellende te vinden (pfff als ik er weer aan denk). Maar...hij is er helemaal bovenop gekomen.

En ja...toch hebben wij dus besloten om hem steeds maar weer toch naar buiten te laten. Het is bikkelhard als je beestje zoiets overkomt, vreselijk gewoon. Maar toch bij sommige beestjes, blijf ik erbij kwaliteit voor kwantiteit. Het ligt helemaal aan je kat, en ik zou zeker kijken of hij misschien toch gelukkig kan zijn in een afgezette tuin zonder schrikdraad. Maar als dat niet het geval is...zou ik zeker de beslissing begrijpen om hem toch weer te laten gaan.

Voor nu sterkte met die kleine makker!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Bericht door Anne »

Bedankt Loek!

Destin is ondertussen weer bij de dierenarts. Vanaf vrijdag ging het alniet meer zo goed.
Hij eet ook niet meer uit zich zelf. Ook had hij iewat verhoging.
Hopelijk komt hij er nou eens bovenop
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Destin is in een maaimachine terechtgekomen

Bericht door loek »

He bah wat vervelend. Wat een zorgen. Ik hoop ook dat hij er weer bovenop komt!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gesloten