Mickey en Taz, hoe verder?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
chantal89
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 10:20

Mickey en Taz, hoe verder?

Bericht door chantal89 »

Op de camping is Taz aangevallen door twee rotweilers, Hierdoor was zijn pootje zover uit de kom dat er een stuk bot uitgehaald moest worden. Na de operatie heeft hij zijn wond opgevreten en is er een infectie ontstaan waardoor hij nog een keer geopereerd moest worden. Hierna moest hij in een bench omdat hij nog niet teveel mocht bewegen. Op de camping kreeg hij niet genoeg rust en waren de omstandigheden niet zo goed. veel vliegen te veel aandacht drukte enz. Als de wond dit keer niet dicht zou blijven konden ze niet veel meer voor hem doen. Daardoor hebben wij besloten dat Taz bij ons in huis zou komen tijdens zijn herstel. Dit ging echt super, hij is goed hersteld en loopt al heel veel en geniet ervan om bij ons te zijn. (Vooral omdat hij zoveeeel gekriebeld word door mijn vriend). Nu het beter gaat met Taz hebben we besloten om de katten weer aan elkaar te laten zien. Dus mickey meegenomen hierheen want Taz mag nog niet naar buiten. Mickey die normaal niets doet en zelfs honden bij hem binnen laat komen en rustig verder luiert begon gelijk te blazen toen hij taz zag. Dit duurde een half uur, Taz die normaal heel fel is deed helemaal niets en was alleen nieuwsgierig. Mickey is opgehaald en daarna was hij weer goed. Heeft iemand een idee wat we hiermee moeten? of ze nog te koppelen zijn en hoe??
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: mickey en taz.. hoe verder??

Bericht door ayla »

ja hoor dit kan nog helemaal goed komen!
toen mijn Felix geopereerd was en een paar dagen afwezig was geweest, dus anders rook en er ook nog eens anders uitzag vanwege gebroken poot moest zijn broer Garfield dagen niets van hem weten. Blazen, grommen, uithalen etc.
Gun ze de tijd om opnieuw aan elkaar te wennen.
uiteindelijk was Garfield de grote babyoppas voor zijn broer en niemand mocht in de buurt komen van Felix zonder dat je goed gekeurd was door garfield.

Eventueel zou je met Feliway of een andere destress aan de gang kunnen. Hier thuis de feliway stekker uitgeprobeerd en ik heb zelf de indruk dat Garfield zich hierdoor wat prettiger voelde. Ook zou ik ze wel aan elkaar laten wennen door ze bij elkaar te laten. Als Micky steeds weer weg gaat is het steeds opnieuw een nieuwe situatie. Kan me zo voorstellen dat dit niet bevordelijk is.

succes ermee!
Laatst gewijzigd door ayla op 12 sep 2010 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
chantal89
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 10:20

Re: mickey en taz.. hoe verder??

Bericht door chantal89 »

hmm.. het eerste stuk van mijn bericht mist.. dus hier alsnog:
Taz en Mickey zijn de katers van mijn schoonouders. gecastreerd, beide 9,5 jaar oud en hun hele leven bij elkaar gezeten. Omdat mijn schoonouders is verhuizing zitten verblijven ze nu tijdelijk op de camping hier in de buurt. Daar zijn de katers wel bekend omdat ze daar elk jaar terug komen omdat ze een vaste plek hebben...

Groetjes!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: mickey en taz.. hoe verder??

Bericht door daantje »

Komt echt wel goed, hoor. Ze herkennen elkaars geur niet meer door alle toestanden, maar op termijn zal dit echt wel goed komen.
Als voorbeeld noem ik nu even mijn eigen meiden; de oudste en de jongste (Barrel en Blissy), vanaf het begin 4 pootjes op 1 buik. De jongste moest geopereerd en na die operatie was het alles behalve 4 pootjes op 1 buik.
Na een week was alles weer bij het oude en liggen die twee tot op de dag van vandaag weer helemaal in elkaar verstrengeld. Ik weet zeker dat velen hier op het forum dezelfde ervaring hebben.
Geef het tijd en dwing niets af.

Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mickey en Taz, hoe verder?

Bericht door JLC »

Even uit nieuwsgierigheid. Liepen die rotweilers los?
Ik vind het namelijk geen honden die je zomaar op een camping los zou kunnen laten. Het zijn waakhonden en het zijn honden die strakke leiding nodig hebben van zijn baas. Een rotweiler moet niet het idee krijgen dat hij de baas is, want anders kunnen het hele vervelende honden worden. Mijn opa en oma hebben jarenlang rotweilers gehad en dat waren prima honden, maar dat kwam omdat ze duidelijk wisten wie de baas was. Ook met kinderen moet je voorzichtig zijn.

Met Taz komt het vast wel goed. Ik wens hem veel beterschap. Ik sluit me verder aan bij de vorige reacties.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Mickey en Taz, hoe verder?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Het komt vast wel goed met die twee! Zoals gezegd, geef ze de tijd weer aan elkaar te wennen. Je zegt dat ze een half uurtje bij elkaar zijn geweest, dat is helemaal niet zo lang. En zeker neit als ze elkaar zo'n tijd niet hebben gezien. Zet ze gewoon als mogelijk langer bij elkaar en zorg dat elk van de katten een vluchtweg heeft. Maar als ze al zo lang naast elkaar leven komt dit denk ik met een paar dagen of misschien weken wel goed!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
chantal89
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 10:20

Re: Mickey en Taz, hoe verder?

Bericht door chantal89 »

Dankjullie voor de reacties! we gaan het zeker proberen. Ik denk inderdaad dat ze elkaars geur weer moeten herkennen, Ze hebben elkaar al meer dan 5 weken niet gezien. Met Taz gaat het prima, hij is van al het gebeuren ook een stuk rustiger en aanhankelijker geworden. Het was gebeurd op de plek van de buurman, waar wel hekken omheen stonden. Die waren er net gezet door de nieuwe eigenaar. Taz en Mickey werden altijd aangehaald door de vorige plekeigenaar, nu werden ze ook aangehaald en kwamen die twee rotweilers eraan toen wilde taz wegvluchten door de heg wat hij altijd deed maar daar was net de dag ervoor gaas gespannen. Dus het is niet de schuld van die mensen, het was een vreemde situatie en de kat liep op hun grond en de rotweilers ook..

Groetjes..
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mickey en Taz, hoe verder?

Bericht door JLC »

Een ongelukkige samenloop van omstandigheden dus. Hopelijk is Taz snel weer de oude.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie