Tijdelijke woonruimte gezocht voor onze 2 katers

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
bikkie73
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 21:00

Tijdelijke woonruimte gezocht voor onze 2 katers

Bericht door bikkie73 »

Onverwachts moeten wij snel verhuizen naar een vakantiechalet. Helaas kunnen onze 2 katten Pim en Pluk niet mee en zoeken wij tijdelijk een nieuw huisje voor onze 2 lieverds.
Pim is 4 jaar en Pluk is 3 jaar, beide zijn ze gecastreerd en volledig ingeënt. Ze zijn gewend om binnen te zijn (komen alleen op het balkon).
Wij zijn met spoed op zoek naar een nieuwe koopwoning en hopen snel iets moois te vinden.
Zodra dit rond is, kunnen Pim en Pluk weer bij ons terug komen.
Wie kan ons helpen? Het zal ongeveer gaan om een periode van 4 maanden. Uiteraard betalen wij alle onkosten (voer, grind etc.)!!
Wij wonen nu in omgeving Haarlem, maar als u iets verder weg woont is dat voor ons geen probleem! U kunt ons bereiken op 06 40559122 of email bcderksen@hotmail.com
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: TIJDELIJKE WOONRUIMTE GEZOCHT VOOR ONZE 2 KATERS

Bericht door loek »

Ik zou je graag helpen...als ik zelf al niet twee katten had rond lopen. Maar is een pension geen idee. Voor een periode van vier maanden is vast wel een 'leuk dealtje' te sluiten. Uiteraard zal niet ieder pension een passende ´oplossing' zijn kan ik me zo voorstellen. Je wil toch wel een heel goed plekje hebben. Maar er zijn pensions waar ik het wel zou overwegen mocht ik in jullie situatie zitten. In het pension waar mijn katten twee weken zijn geweest zat ook een kat voor een aantal maanden en de vrouw van pension vertelde dat dit wel vaker voor kwam. Dus de moeite waard misschien om eens rond te speuren tussen de pensions....
succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
bikkie73
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 21:00

Re: TIJDELIJKE WOONRUIMTE GEZOCHT VOOR ONZE 2 KATERS

Bericht door bikkie73 »

Pensions zijn best duur, ze vragen wel 7,50 per kat per dag. Dat is dus 15 euro per dag, 450,00 euro per maand! Wij moeten al noodgedwongen in een duur vakantiechalet, we kunnen dit echt niet betalen....
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: TIJDELIJKE WOONRUIMTE GEZOCHT VOOR ONZE 2 KATERS

Bericht door Anne1988 »

Ook ik zou je graag willen helpen (woon nog in de buurt ook..) maar ik woon in een tweekamerappartement met twee poezen, dus dat is helaas geen goed plan..

Zijn er geen goedkopere pensions of zoiets? (Ik heb er geen ervaring mee, dus ik weet niet wat normale prijzen zijn.)
Ik hoop dat je iemand gaat vinden die voor je 2 katjes kan en wil zorgen!
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tijdelijke woonruimte gezocht voor onze 2 katers

Bericht door pearlsofpassion »

Als ik hier geen kat had die alle andere katten naar de maan wenst, en dus al heel lastig heeft met die andere 2 hier, dan deed ik het direct. Maar ja....
Srr, ik kan haar dat echt niet aandoen!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Tijdelijke woonruimte gezocht voor onze 2 katers

Bericht door loek »

Het is inderdaad vrij prijzig. Vooral als je het op maandbasis uitrekent. Ik denk dat het goedkoopste pension 6,00 is ofzo. Het pension waar mijn katten heen zijn gegaan was 6,50. (maar in de winter rekenen ze 1 euro meer) Opzich als je kijkt wat je ervoor krijgt: voer en grit zo'n 1,50 per kat dat ben je sowieso kwijt. Dan houd je nog 5,00 over wat je betaald aan 'overige' dingen, die je aan iemand particulier waarschijnlijk niet betaald. De ruimte, krabpalen, andere speel-klimdingen, ligplekken etc. kosten natuurlijk ook wat. Wel weet je dan zeker dat iemand ze genoeg aandacht geeft, dat ze genoeg ruimte en speel mogelijkheden hebben. (tenminste als je een goed pension hebt natuurlijk daar ga ik dan even vanuit)

Misschien is het wel nog de moeite om te informeren wat je betaald als ze er 4 maanden blijven. Ik denk echt niet dat je dan nog de volle mep betaald (maar ik kan me vergissen) en informeren kost niets.

Ik zeg dit ook deels omdat ik er eerst niet aan zou denken om mijn katten daar 4 maanden onder te brengen. Mijn voorkeur zou (en dan niet-alleen-om het geld) eerst ook uit zijn gegaan naar een 'gewoon huis'. Maar nu ik de ervaring heb en weet hoe er voor je beestje gezorgd kan worden en hoe een pension eruit kan zien (mijn beeld was heel anders)...denk ik dat ik het wel zou doen. Misschien is jullie beeld over een pension ook anders dan het in werkelijkheid is/kan zijn (?) Zou zomaar kunnen....

Mag ik vragen waarom ze niet mee kunnen naar de chalet? Huisdieren niet toegstaan waarschijnlijk....als geprobeerd daar een uitzondering op te krijgen? Vast wel....dan sorry voor de domme opmerking ;-) (Heb je er ook bij gezegd dat ze niet buiten komen?, geen overlast voor andere mensen dus etc.)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Tijdelijke woonruimte gezocht voor onze 2 katers

Bericht door tacuma »

Helaas kan ik jullie zelf ook niet helpen, maar even meedenkend: zit er bij jullie in de buurt geen
stichting die zwerfkatten en kittens opvangt? Zij werken vaak met gastgezinnen, en mogelijk
is er daar iemand bereid jullie katten voor die vier maanden op te vangen, tegen een redelijke
vergoeding. Misschien even googlen hierop?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Tijdelijke woonruimte gezocht voor onze 2 katers

Bericht door Cari »

Hai Bikkie, misschien kan ik je helpen. Ik heb een ruime kattenkamer met grote krabpaal, vele leuke ligplekjes, speeltjes en mijn knuffels en aandacht. Ik heb hier een paar jaar katten opgevangen, maar ben daar (tijdelijk) mee gestopt. De katten blijven gescheiden van mijn eigen dieren, dat kan met een hordeur of gewone deur. Ik vraag hier wel een vergoeding voor, maar dat zal een stuk lager liggen dan bij een pension. Als je interesse hebt, stuur me maar een pb-tje, dan kan ik je ook foto's laten zien. Ik zit wel in het oosten (bij Nijmegen) ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie