De gechipte katten online zetten

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
LolaMuffin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:51

De gechipte katten online zetten

Bericht door LolaMuffin »

ik heb mijn katten laten chippen.
Nou kreeg ik hierbij allerlei papieren.
Een ervan ging over http://www.dierenpas.nl.
Je kunt de gegevens van de kat hierop zetten voor €6,95 per kat.
Je hebt zo wereldwijd online toegang tot de gegevens van je kat.
Ik heb het idee dat het niet erg veel nut heeft.
Weet iemand mij te vertellen wat nou precies de voordelen hiervan zijn?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: De gechipte katten online zetten

Bericht door Kattenbella »

Het zou misschien iets kunnen betekenen voor buitenlandse katten en honden. Mijn Grieken zijn ook gechipped, maar staan niet op mijn naam, misschien vraag hier, kan ik dat zo laten doen?
Jerry is ook gechipped (Griek), maar de gegevens zijn nooit bij mij aangekomen.
Ik kan de code bij de dierenarts opvragen en misschien op deze manier erachter komen op wiens naam hij daar staat.
Kan je die gegevens zo doorgeven?
De website krijg ik er niet op.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: De gechipte katten online zetten

Bericht door Queen »

Ach.... wereldwijd LolaMuffin. Wat is de toegevoegde waarde? Ik persoonlijk denk ook dat dit geen enkel nut heeft. Voordelen zie ik er niet van.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
LolaMuffin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:51

Re: De gechipte katten online zetten

Bericht door LolaMuffin »

Bedankt voor de reactie.
Gewoon chippen is voldoende dus begrijp ik.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: De gechipte katten online zetten

Bericht door pearlsofpassion »

ik heb eigenlijk ook in dillemma in die aard.

ik heb Luis in een asiel in Nederland gehaald, en hij was daar al gechipt. Ik woon zelf echter in Belgie en dat is blijkbaar een andere databank.
Mijn DA zegt dat Nederland het eerste is waar ze gaan kijken als ze een chip vinden die niet in de belgische databank zit, maar ja, het zou natuurlijk wel handiger zijn als hij dat wel was. Ze zegt echter dat mij dat 20 euro zou kosten, en dat vind ik wel veel als het eigenlijk ook zonder kan teruggevonden worden.
Maar jij spreekt over iets internationaal dat goedkoper is? Ik snap het niet goed. En ik weet ook niet hoe belangrijk het kan zijn Luis in belgië ingeschreven te hebben. De chip (en bijhorende kat dus) staat wel op onze naam en adres ingeschreven in de nederlandse databank...

Wat denken jullie?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: De gechipte katten online zetten

Bericht door Cari »

Er zijn ook sites die internationaal zoeken http://www.europetnet.com/Home.aspx
Je kan aan het chipnr. zien uit welk land het dier komt, dus een dierenarts die een niet-belgisch nummer ziet, is hopelijk niet zo dom om na Belgie de zoektocht te staken.

Maar vreemd dat het registreren in de belgische databank zoveel kost. Ik heb zelf dieren met een spaanse chip gewoon in de NDG laten registreren, op precies dezelfde manier als met een nederlandse chip.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie