Kat meenemen of niet?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
españa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 15:02

Kat meenemen of niet?

Bericht door españa »

Wij wonen en werken sinds begin dit jaar in een hotel op Lanzarote en hebben daar een appartementje in het hotel. Er lopen een aantal katten rond hier, maar 1 kat heeft ons hart gestolen. De kat is hier in het hotel opgegroeid en is nu ongeveer 5 jaar. De kat kwam meer en meer naar ons appartementje en we zijn nu erg gehecht aan elkaar. Ze slaapt bijna elke nacht bij ons in bed en ze weet wanneer we gedaan hebben met werken want dan zit ze voor de deur te wachten. Ook loopt ze soms rond in het hotel en komt ze gewoon mijn vriend halen om de deur open te doen. Ze is wel heel erg gesteld op rust, als er te veel lawaai is in het appartement of als er andere mensen binnen zijn blijft ze niet lang.
Volgende week stoppen we met werken hier, we verhuizen dan naar een appartementje hier verderop in het dorp. Wat ons nu al enkele weken bezighoudt is de vraag wat we het beste doen met de kat? Als we ze meenemen gaat ze misschien ongelukkig zijn omdat ze uit haar vertrouwde omgeving weg is, ze kent de rustige plekjes, de schaduwplekjes,...en gaat ze misschien op zoek naar de weg terug? We kunnen ze hier laten maar dan gaat ze misschien nog wel weken voor de deur van ons appartementje zitten terwijl wij er niet meer zijn? En dat klinkt ook zo erg...
Ons nieuwe appartementje is net zoals nu op gelijksvloers met een kleine buitenplaats in een bungalowcomplex. We hebben de toestemming om de kat mee te nemen en hebben de eerste week vakantie dus hebben we tijd voor haar.

Wat is jullie mening?
Haar hier laten of meenemen?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat meenemen of niet?

Bericht door ayla »

wordt er goed voor haar gezorgd waar zij nu woont of hebben jullie alle zorgen op je genomen?
ik weet dat katten er aan kunnen wennen om te verhuizen. Is het een buitenkat?
Want is het niet zo dat als je verhuist je je kat minimaal een bepaalde periode binnen moet laten zodat het diertje kan wennen?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat meenemen of niet?

Bericht door Kattenbella »

Als je erachter kan komen dat ze van niemand is, lekker meenemen. Laat haar chippen, enten en helpen en geniet van haar!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat meenemen of niet?

Bericht door JLC »

Ik zou haar meenemen als ze van niemand is. Ik denk dat een kat wel kan wennen aan een nieuw huis. Je moet haar dan alleen nog niet meteen naar buiten doen in jullie nieuwe woonomgeving. Chippen en enten zou ik doen, zeker omdat rabies in Spanje meer voorkomt dan in Nederland, althans dat heb ik begrepen van mijn da.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie