Wanneer castreren?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wanneer castreren?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb er nooit iets van gemerkt... Ze waren de dag erna alweer speels.
Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Wanneer castreren?

Bericht door katgevonden »

Mauw is 3 weken geleden gecastreerd (met 5 maand). Hij was ook ca. een week wat minder aktief dan anders maar dat had vast mede te maken met de wormen die hij had en de chronische niesziekte.

...als ik het zo schrijf ga ik hem weer zielig vinden...maar nu alles ok met meneer...Hij is sinds hij hier is 1 kilo zwaarder geworden...
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wanneer castreren?

Bericht door Aziraphale »

Adriana, dat lees je inderdaad weinig maar ondervind ik nu ook. Alhoewel Bo wel de 'oude' is en zelfs nog actiever lijkt en nóg aanhankelijker. Kwam hij eerst gewoon tegen je aan liggen, nu ligt hij lekker op schoot. Wel heeft de niesziekte weer zijn intrede gedaan :( Maar dat blijft ws ook chronisch hier.
Bella daarentegen is duidelijk van slag en niet zichzelf. Maar haar operatie was ook zwaarder. Ze is erg slapjes en gedwee terwijl t enorm pittig meisje was/is. Maar we merken wel elke dag verbetering. Ook laat ze vaak haar 3e ooglid zien.
Er zitten nu twee katten tegelijk op m'n schoot :lol:

We gaan zo ander voer halen om met het kittenvoer te mengen (daar hebben we nog er veel van...) en even langs de DA een vitaminendrankje halen.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wanneer castreren?

Bericht door pearlsofpassion »

Corine, het is natuurlijk volkomen normaal dat Bella het wat moeilijk heeft, want het is een zware operatie, maar ik denk echt wel dat je het haar nog veeel moeilijker maakt door haar dat rompertjes aan te doen.
Doe dat eens bij Bo aan en zie hoe hij reageert? Hij zal ook niet zichzelf zijn!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Wanneer castreren?

Bericht door katgevonden »

elk nadeel heeft zijn voordeel, hahaha
Hoop voor je dat Bella ook gauw de oude wordt.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wanneer castreren?

Bericht door Aziraphale »

Valerie, het rompertje is inderdaad niet geweldig maar wel beter dan wanneer ze de boel opentrekt. Heb het nl wel af en toe losgedaan maar Bella likt echt heel veel en hard en Bo komt er ook nog eens bij te 'schoonmaken'. Dus ze houdt m nog even aan hoor, in ieder geval tot de Kerst.
Denk niet dat het door het rompertje komt dat ze nog wat zwakjes is, ze beweegt er goed in en springt, klimt en gaat er goed mee op de kattenbak. Alleen springt en klimt ze minder dan voor haar operatie maar het is ook pas donderdag.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer castreren?

Bericht door nellebel »

Flippie (poes) was bij terugkomst van de castratie even wat duf. Liep alsof ze teveel had gedronken. Na een paar uur was het over, ze wilde zelfs perse weer eten hebben. Zij heeft totaal geen last ervan gehad verder. Ze was een dag later alweer de oude qua persoonlijkheidje. Bleef netjes van de wond af en heeft ongeveeer 1 week wat voorzichtiger gedaan met springen e.d. En dit terwijl ze chronische niesziekte heeft en dit toen ook weer opspeelde.
zal ook wel per katje verschillen. onze flippie is waarschijnlijk ook gewoon een bikkeltje omdat ze al zoveel heeft meegemaakt.
Is natuurlijk afwachten hoe Sjefke het doet. Hoop dat het niet teveel tegen gaat vallen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
demi2003
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mar 2011 19:28
Locatie: middelburg

Re: Wanneer castreren?

Bericht door demi2003 »

wanneer is het vertandig om een vrouwtje telaten helpen
dikke knuffel van simba en krumel
groetjes van miranda,adrie,demi,rafael
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer castreren?

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies : 6 - 7 maanden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Wanneer castreren?

Bericht door Catfish »

Sluit ik me bij aan!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie