Vlooien ontdekt

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door Mirjam86 »

Nee dat klopt denk ik wel.
Ik zal maandag het advies van de DA vragen, bij Zooplus heb je 14 dagen bedenktijd dus als hij zegt dat ik de volgende keer beter een ander middel kan gebruiken stuur ik het dan terug.

Maar als jij het gebruikt is meteen alles weg toch? Ik vind het zo raar dat ik 4 dagen later nog vlooien vond.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door pearlsofpassion »

Maar ik kam ze niet... Dus als er bij mij nog een verdwaalde vlo zou geweest zijn, die dan een paar uur later stierf, dan had ik daar niets van gemerkt...

Alles op de katten is vrijwel onmiddelijk dood, maar wat uit eitjes komt of toch nog ergens uit een kussentje of spleetje, kan ook op je kat gaan zitten net voordat je kamt. Als het middel werkt, gaat die dan ook vrij snel dood en zo gaan ze er allemaal 1 voor 1 aan...
Het punt is dat ze moeten bijten om eitjes te kunnen leggen, en bij een behandelde kat gaan ze dan dood. Tenzij ze resistent zijn natuurlijk, maar dan zou ik wel al wat meer vlooien verwachten.
Je hebt natuurlijk wel alles in de omgeving ook goed behandeld dus misschien zijn ze daardoor sterk afgenomen... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door Mirjam86 »

Lastig dilemma hè? Ik weet het ook niet zo goed.
Misschien zouden de vlooitjes die ik nog gevonden heb nu al wel dood zijn mocht ik niks gedaan hebben. Vandaag trof ik niks aan namelijk.
Ik weet het pas als het huis over 3 weken helemaal onder de vlooien zit :cry: of juist niet.
Maar dan is het al te laat om de Frontline terug te sturen...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door Mirjam86 »

Tot nu toe steeds geen vlooien ontdekt... misschien heeft de Frontline toch wel geholpen en ben ik ongeduldig geweest. Vanavond even met de DA overleggen hoe of wat denk ik maar.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door Mirjam86 »

Natuurlijk buiten het terugstuur termijn weer vlooien gevonden op Taiyo, 2 dit keer.
Ik ga donderdag (dan is het 4 weken geleden) maar eens Advantage gebruiken.
Misschien zijn de vlooien niet resistent voor Frontline, maar voor mijn eigen gevoel stap ik toch maar over op een ander middel.

Ik krijg gelijk weer de kriebels!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, als je nu nog vlooien vind, toch maar beter een ander middel halen. Het kan in principe nog van uitgekomen eitjes zijn, maar ik zou het ook niet geloven en te riskant vinden.

Ik ontvlo enkel als ik er zie omdat ik erop kan vertrouwen dat ze dan vrijwel meteen weg zijn. En dat is toch het beste, beter dan gewoon elke maand te behandelen uit angst voor een uitbraak die je niet meer kan controleren. plus, op termijn werkt dat toch niet meer.
Jij kan natuurlijk wel beter een maand of 2-3 nog ontvlooien, en erna afwachten. Ik denk dat het ook uitmaakt waar je woont of er veel hangen, maar grotendeels binnenkatten zouden er normaal niet zo gemakkelijk kunnen krijgen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door Mirjam86 »

Ik ga inderdaad nog 2-3 maanden door, en dan heb ik ook het middel gevonden dat werkt.
Mocht ik dan daarna eens een vlo ontdekken dan weet ik wat ik kan gebruiken om het direct de kop in te drukken!

Het zou natuurlijk van net uitgekomen eitjes kúnnen zijn, maar voor mijn eigen gemoedsrust vertrouw ik daar maar niet op. Aan de andere kant, mocht de Frontline totaal niet geholpen hebben dan zou ik wel meer vlooien moeten vinden aangezien ze zoveel eitjes leggen. Maar nogmaals, daar vertrouw ik maar niet op.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door pearlsofpassion »

Ik veronderstel dat je dat wel doet, maar nog maar eens voor de zekerheid: ik zou wel goed opletten dat je lang genoeg wacht voor opnieuw te behandelen. Zeker als je nu een ander middel gaat gebruiken zou ik zorgen dat er al zoveel mogelijk Frontline uit het lichaam verdwenen is.
Mijn ervaring is dat het minstens anderhalve maand actief bleef (naar het einde toe minder effectief natuurlijk) maar ik begrijp ook wel als je dat niet wil riskeren. Ik zou echter zeker en vast een volle maand na de behandeling wachten.
Op de verpakking staat hoe efficient het blijft werken en tegen wat.
Ik geloof dat het maar 3 weken 100% is voor teken maar wel 4 weken voor vlooien, maar dat wil zeggen dat het nog enkele weken aan mindere efficientie werkt. Ik wachtte daarom anderhalve maand, want anders vond ik het wel veel gif, en had daar ook geen vlooien mee. 2 maanden was wel te lang om besmetting te voorkomen.
Dat was natuurlijk wel toen Kleintje (en haar broertje) nog buiten kwamen. Nu heb ik al 9 maanden zonder behandeling geen vlooien gehad. Nu komen ze bijna niet meer buiten en hebben geen contact meer met andere katten, en dat scheelt echt wel.

Oh, en naar het schijnt maakt het ook uit wat voor voer je geeft en krijgen katten op supermarktbrok sneller vlooien en wormen (lagere afweer). Dus dat kan ook spelen maar daarin zit je dan wel goed. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door Mirjam86 »

Donderdag is het een maand geleden dat ik de Frontline heb gebruikt.
Dan wil ik Advantage gaan gebruiken en dan zal ik voor de 2x daarna er 1,5 maand tussen laten...
Bedankt voor de tip. Hopelijk hoef ik straks ook een hele tijd niet meer te behandelen...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet eens kijken, misschien werkt Advantage zowiezo 6 weken.
Misschien kan je beter of veilig spelen hoor, ik weet het ook niet, dat is een afweging die je moet maken.
Ik vind het enkel eng omdat je weet dat er nog wat Frontline is, en dan gaan mengen met een ander middel. Ik weet dat het volgens de richtlijnen mag, maar ik zou er wat huiverig tegenover staan. Dat is alles.

Moeten ze eigenlijk nog een tweede inenting hebben (srr, ik heb echt geen idee hoe oud ze zijn :???: )? Want dan zou ik dat wel wat passen en plannen dat dat zeker niet in dezelfde week valt. Ook niet met ontworming en zo. Beter op veilig spelen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door castratenkoor »

Jammer Mirjam dat je toch weer vlooien hebt gevonden. Misschien van buiten?
Als er een kat vol vlooien in je tuin loopt kan die vlooien-eitjes verliezen in jouw tuin.
Als jij dan met je katjes buiten bent en de eitjes zijn uitgekomen, wippen ze zo op je katjes.
Hoeft dus niet aan het vlooien-middel te liggen.

Ik heb ooit een collega gehad met katten, die deed niet aan ontvlooien en haar katten liepen los buiten. Ze verloren ze vanzelf buiten was haar oordeel.
Is meermalen gebeurd dat de vlooien over mijn buro wipten.........
Als ik thuiskwam gelijk in de hal al mijn kleding uit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien ontdekt

Bericht door Mirjam86 »

Het kan natuurlijk van buiten komen hoor Dinie, er lopen genoeg katten rond hier in de buurt.
Het is meer voor mijn eigen gemoedsrust dat ik overstap naar een middel waar niet zoveel negatieve verhalen over de ronde doen.

Valerie, wees gerust de tweede enting hebben ze drie weken geleden gehad. Ontwormen donderdag twee weken geleden. Ze zijn nu 17,5 en 16 weken. Nu ik zo kijk: Taiyo is vandaag 4 maanden!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie