Vlooienbeten bij de mens

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Vlooienbeten bij de mens

Bericht door loek »

Hallo allemaal
Wie heeft er ervaring met zelf gebeten worden door vlooien van je kat? Hoe ziet dat eruit? Hoe herken je het?

Ik begin me af te vragen of dit bij mij het geval is. Ik heb behoorlijk wat jeukende bultjes. Het lijken kleine muggebulten...misschien zijn het ook wel gewoon muggebulten? Meestal vinden muggen mij erg lekker. Maar ik krijg daar toch meestal wel grotere (tot hele grote) bulten van. Deze bulten lijken er wel erg op, en jeuken ook erg maar zijn dus kleiner dan normaal.

Mijn katten hebben (behalve als kleine kitten) nooit meer vlooien gehad. Ik heb ze toevallig 1 keer behandeld omdat het moest toen ze naar een pension gingen, nu een maand geleden ongeveer. Vraag me af of ze daar misschien juist vlooien hebben opgelopen.....

Ik kam ze regelmatig met een vlooienkam en zie dan niets zitten wat herken als vlooien of vlooienuitwerpselen. Ik zie ze af en toe krabben, m.n onder hun kin, maar ook dat niet extreem vaak........dus dat spreekt natuurlijk weer tegen vlooien....

Maar ik zit door mijn eigen bulten en jeuk te twijfelen.....Dus wie heeft er ervaring mee?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: vlooienbeten bij de mens

Bericht door achtpuntzes »

vroeger ooit ervaring mee gehad. bij terugkomst van vakantie stikte het ineens van de vlooien. over het algemeen pakken ze de enkels. dan krijg je van die kleine rode jeukende wondjes. gelukkig hadden we het huis alweer snel vlooi-vrij. nooit meer last van gehad.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door loek »

mmm, het zijn meteen wondjes dus? Niet eerst bultjes. (ik heb nu wel allemaal kleine korstjes namelijk maar dat is meer omdat ik er door de jeuk aan krab...geloof ik)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door castratenkoor »

Ik heb bij een collega met een vlooienallergie haar benen gezien.
Ze was bij iemand geweest met een hond.
Bij haar wordt een vlooienbeet meteen een enorme bult van 10 cm breed.
Volgens mij levert normaal een vlooeinbeet een rood stippeltje op, een bult wordt het pas als je gaat krabben.
Gelukkig hier geen vlooien.......

Misschien heb jij ook een vlooienallergie??
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door Ilone »

Wij hebben vroeger een vlooienplaag gehad thuis.
En, ze moesten mij áltijd hebben :-p
Indd, ze bijten over het algemeen in de enkels, lekker onder de rand van de sok met name. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet ergens anders kunnen bijten ;)
Het zijn kleine rode, jeukende pukkeltjes. Bultjes kan je het niet echt noemen, zijn erg klein.

Als je wilt weten of ze vlooien hebben, gewoon eens in de nek, achter de oren en/of bij de kont/onderbuik kijken. Daar bivakkeren ze voornamelijk ;)
Wat je ook kan doen is een wit kussensloop ofzo op de grond bij de katten neerleggen, vlooien schijnen op wit af te komen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door castratenkoor »

O als je ze kamt op een witte doek zetten. Als er dan zwarte stipjes zitten en je maakt ze nat, wordt het rood als het vlooienpoep is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door loek »

mmm, ik reageer dit jaar iniedergeval wel heel heftig op muggenbeten (tenminste ga er vooralsnog vanuit dat dit muggenbeten waren, slik...)...van die harde plakaten, die vaak ook enigszins gaan onsteken. Ik wordt wel altijd al sowieso lek gestoken ieder jaar.

Wat ik nu heb zijn kleinere bultjes, geen rode pukkeltjes. Zojuist toch maar weer de katten onderworpen aan een inspectie. (Diesel vind de vlooienkam heel leuk om mee te spelen....dus da's altijd weer een kunst) Maar volgens mij hebben ze ze toch echt niet. Ze zijn ook voor hte grootste gedeelte wit dus zal het eerder te zien moeten zijn.....

Ik weet wel een beetje hoe ik het moet herkennen, als kitten (vanaf hun oude adres) zaten ze heel erg onder de vlooien. Maar heb het dus alleen maar in extreme vorm gezien. Dat was niet te missen toen, 1 zwarte smurrie (aan vlooienuitwerpselen) kwam van ze af. (oh zielig!)

Dat hebben ze nu iniedergeval niet...maar misschien een 'milde infectie' die ik toch over het hoofd zie?

mwah ik denk toch maar dat ik ervan uit ga dat ze geen vlooien hebben. Maar ik zal blijven controleren.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door ayla »

hoi Loek,

ik heb hier hetzelfde, af en toe rare kleine bultjes terwijl ik normaal zeer sterk reageer op muggenbeten. Zie mijn katten niet krabben en na inspectie hadden zij geen vlooien. Volgens mij is het toch een soort mug. Laats op de camping gezeten een weekend en had ik er ook last van, en daar waren geen dieren in de buurt.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door Flo_o »

Hmmz, komt mij ook bekend voor :icon_shifty: En mijn vriend had ook van die bultjes, lijkt op muggenbulten inderdaad maar dan kleiner. Een maand geleden zag ik een beestje in Lynns vacht en ik dacht dat het een vlo was maar ik weet het nog steeds niet zeker. Ik heb haar behandeld maar ze krabt nog steeds ontzettend veel. Wij hebben nu in ieder geval nergens last meer van (en na de volgende behandeling volgende week Lynn hopelijk ook niet meer) , dus ik weet niet of het wel van de vlooien is. Het kan natuurlijk ook een of ander vervelend "zomer" beestje zijn :-P
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door loek »

mmm apart...inderdaad misschien een nieuw soort 'zomerbeestje'...

Kam je Lynn weleens Flo? En zie je dan zwarte 'stippels' en of beestje zitten?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Vlooienbeten bij de mens

Bericht door Flo_o »

Ik kam haar wel eens ja, maar ik zie nergens stippels of beestjes. Ik heb een vlooienkammetje bij Zooplus gekocht maar volgens mij komt die niet tot aan de haarwortels. Volgende week is het weer tijd voor een vlooienbehandeling, hopelijk gaat het dan wat beter dan de vorige keer :S Mijn vriend moet dan maar meehelpen hoor... Hopelijk heeft ze dan geen jeuk meer want ze krabt echt vaak. Volgende keer dat ik haar kam zal ik haar op een witte handdoek ofzo zetten, misschien zie ik dan wat.

En hoe is het nou met jou Loek, nog veel jeuk? ;)
Plaats reactie