Bange poes

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Bange poes

Bericht door Naatje85 »

Hallo allemaal,
Ik heb gisteren onze Noenoet opgehaald bij haar vorige baasje.
Noenoet is extreem bang en blaast tegen alles en iedereen.
Gelukkig durft ze af en toe wel wat rond te lopen in huis maar als je binnen een meter afstand komt haalt ze gelijk naar je uit.
Nu is alles wel wat enger voor haar vreemde omgeving nieuwe mensen etc maar Noenoet is ook doof volledig.
Hoe kan ik haar een beetje gerust stellen zodat ze ook niet meer zo lelijk doet tegen onze andere kat (die nu op 2 meter afstand blijft van dr)
ohja Noenoet is anderhalf en dus geen kitten.
en als wij liggen te slapen (met de deur open) dan durft ze wel rond te lopen maar blijft ze bij ons uit de buurt.
over dag loopt ze ook rond maar grotendeels blijft ze op dezelfde plek liggen.

Gr Nathalie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange poes

Bericht door Cari »

DIt heeft tijd nodig. Laat haar rustig haar gangetje gaan. Een vreemd huis, vreemde mensen, een vreemde kat, allemaal al heel stressvol voor een kat. In het geval van Noenoet (leuke naam trouwens :grin: ) is het allemaal nog veel enger, omdat ze niets hoort. Dat is ook de reden dat ze uithaalt. Ze schrikt, want ze hoort niets aankomen. Maak een rustig plekje ergens in een hoek met een comfortabel holletje waarin ze zich terug kan trekken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Bange poes

Bericht door Naatje85 »

dankjewel cari,
Noenoet haar naam is bedacht door dr vorige baasje hihi.
Ze heeft haar eigen krabpaal mee gekregen daar ligt ze steeds boven op en daar zit ook zo'n holletje onderin.
Ik wil haar alle tijd geven om te wennen aan ons allemaal gelukkig zijn Spike (de hond) en Mika erg lief voor dr zo af en toe gaan ze kijken en spike wil haar steeds aflikken haha.
Maar zodra ze even lelijk doet rennen ze gelijk weg.
Mika durft wel in de buuurt te komen .
Gisteren zat ze in de gang en Mika heeft dik een kwartier plat op zn buik gelegen en alleen maar haar aankijken zonder dikke staart of lelijk doen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange poes

Bericht door Cari »

Gelukkig zijn Mika en Spike heel aardig. Wat voor jou heel belangrijk is, is dat je altijd zorgt dat ze je ziet voordat je haar aanraakt. Als ze ligt te slapen en je wilt haar, om wat voor reden dan ook, wakker maken, raak dan bv even het kussen aan waar ze op ligt, i.p.v. meteen de kat rechtstreeks. Je kan ook even heel zachtjes tegen haar aan blazen (uiteraard niet met geluid, want dat is weer bedreigend ;-) ).
Komt wel goed. Leuk dat je een kat met een handicap een fijn thuis biedt :eclap: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bange poes

Bericht door MarjanR »

Hihi, kan ook met geluid hoor Cari.
De poes is doof :lol:
Maar inderdaad, zo maak ik mijn katten ook wakker.
Teun en Moos zijn hele diepe slapers, en als ik dan visite krijg die ze willen aaien dan vraag ik of ze willen wachten en dan maak ik ze wakker door even aan het kussen de duwen.
Of door heel zachtjes aan die opstaande haartjes boven aan het oortje te komen, of inderdaad even te blazen op het snoetje.
Puk was op het laatst ook doof, dus die had dat ook nodig om te merken dat er eten klaar stond :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Bange poes

Bericht door Naatje85 »

Dit is Noenoet:
(foto is gemaakt bij haar vorige baasje)

Afbeelding

Ze ligt nu onderin de krabpaal om zich heen te kijken zonder veel blazen of brommen.
Mika was vanmiddag wel een held op sokken.
hij was bij de krabpaal Noenoet deed heel lelijk dus liep hij naar haar toe gaf dr een tik en rende gelijk heel hard weg :lol:
verder is ze nu rustig denk persoonlijk ook dat ze is uitgeput want ze weigert te gaan slapen behalve als ze echt omstort.
gr nathalie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Bange poes

Bericht door MarjanR »

Och wat een dotje!!! Ik zou d'r zo opvreten.... nou ja, figuurlijk dan... :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Bange poes

Bericht door tomcat Knabbel »

Naatje geduld-geduld-geduld en heeeel veel liefde. 8-)

Ik had hetzelfde voor toen Mollie bij mij terecht kwam.
Nu is ze niet van me weg te slaan, wel nog een beetje schrikkerig maar dat wordt elke dag beter.
Mijn verhouding met Knabbel heeft veel geholpen, ze zag dat het goed zit met Knabbel en dat gaf haar wellicht vertrouwen. ;-)

Ik heb haar echter nooit tot iets geforceerd, de beslissing moest van haar kant komen. :idea:

En na een vijtiental dagen kwam ze pardoes in de zetel om een knuffel... :eshifty:
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Bange poes

Bericht door Cari »

Wat een schoonheid, die Noenoetje :grin: !
MarjanR schreef:Hihi, kan ook met geluid hoor Cari.
De poes is doof :lol:
I'm such a dummy :oops: ;-) ...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Bange poes

Bericht door Naatje85 »

:lol:

nou ik schrok net van dr ik liep langs dus weer gebrom begint ze ineens te piepen :shock:
dus dat werd brommen en piepen te gelijk.
leek net een hyperventilatie.

nu ligt ze heerlijk te slapen en gelukkig is het niet als gister dat ze gelijk wakker schikt als er iets gebeurd.
wel is het zo dat we minder dichtbij mogen komen als ze boven op de krabpaal zit.
dus in het hokje is een meter oke er buiten is het nu het liefst 2 meter.

ik schrok me echt rot met dat piepen dacht gaan we nou krijgen! dacht dat ze bekant stikte :shock:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Bange poes

Bericht door Kattenbella »

Ze is echt prachtig!
Verder wat er al gezegd is. Ze is doof wat je zegt, dus ze schrikt al als je haar voorbijloopt en ze jou niet ziet.
De meeste wat schuwere katten kunnen inderdaad juist wel heel goed met andere katten overweg.
Hier ook dove katten en ook schuwe. Siepie heeft er een jaar of twaalf over gedaan om te wennen aan mij, dat is nu echt een plakkerige knuffel ;-)
Meneer lag gisteren gewoon lekker naast mij. Het komt wel goed ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie