Bank op kat gevallen

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
reneej
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2010 23:35

Bank op kat gevallen

Bericht door reneej »

Aangezien onze banken vandaag werden opgehaald door de kringloop stonden ze buiten.
Iemand had ze schuin gezet zodat de regen er niet op kwam en toen mijn vriend de bank recht probeerde te zetten kwam mijn kitten van 9 weken onder de poot. het volle gewicht van de bank leunde op zijn kopje en er kwam allemaal bloed uit neus en mond.

We zijn meteen naar de dierenarts gegaan. In de auto leek het alsof hij het niet ging redden, hij ademde ook niet meer (dachten we). Toen kreeg die stuiptrekkingen en bewoog die weer een beetje. Bij de dierenarts heeft ie een shock-spuitje gekregen want de dierenarts vermoedde dat hij een hersenschudding had.

We moesten de nacht afwachten... gelukkig heeft hij de nacht overleeft maar hij is ontzettend zwak. Van een sterke kater is hij veranderd in een zwak klein beestje. Hij eet niet en drinkt niet, wilt zn mond niet opendoen. Voelt ontzettend slap, ligt in rare houdingen. Kan niet goed meer lopen (zo goed als niet). Zakt vooral naar links toe.

De dierenarts belde vandaag nog om te vragen of die de nacht door was gekomen. We hebben gevraagt of de slapheid en afwezige blik in zijn oogjes nog kon komen door de spuit maar die zou al uitgewerkt moeten zijn. Hij heeft ons er opgewezen dat we hem écht moesten laten eten en drinken maar dat lukt niet goed.

Morgen gaan we proberen het eten via een spuitje in zijn mondje te krijgen, en anders gaan we terug naar de dierenarts.

We hopen dat het alleen een hersenschudding is en dat hij geen inwendige bloedingen ofzo heeft, maar we weten tot nu toe nog niets. Ik kan er op internet niet echt iets over vinden ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet echt niet meer wat ik moet doen...

Groetjes Renee
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door Meowth »

:shock: :shock: :shock:

Dat kan een kitten toch niet overleven?
Als dit verhaal wel waar is, heeft het beestje schade voor de rest van z'n leven, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik denk dat het egoistisch zou zijn het verder te laten leven...een leven vol pijn is geen leven.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door Tember »

Geen advies, wel vind ik dit redelijk shockerend. Het arme dier.. ik hoop dat alles goed komt met hem.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door Anne82 »

Jemig wat een verhaal... Ik kan er natuurlijk zelf niet over oordelen maar als het beestje zo aan het lijden is denk ik dat het misschien beter is om hem van zijn lijden te verlossen...Arm beestje... :-(

Sterkte...
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem ook laten gaan.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Vivianne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2010 03:00

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door Vivianne »

Heeft de da geen rontgenfoto gemaakt? Neus uit het oor en de mond wijst naar meer dan alleen een hersenschudding. Als de kitten nu nog afwezig en slap is is er zeker sprake van een hersenbeschadiging. Ik vrees het ergste voor deze kitten.. :(
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door ktje »

je kan niet wachten tot morgen met eten! Een kitten kan niet zo lang zonder eten en drinken!!

En een kitten slap en lusteloos uit zijn oogjes kijkend is geen goed teken....
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door MarjanR »

Oeh. Wat naar!
Maar inderdaad, laat het beestje niet lijden.

Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door ayla »

Heb hier geen woorden voor behalve arm beestje!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door jojo »

Welkom Renee.
Wacht niet maar neem contact op met je DA, en via hen mogelijk met een neuroloog want er is iets goed mis in zijn bolletje. Als er al een kans is dat hij dit gaat overleven dan is gericht onderzoek noodzakelijk. Zoals je de situatie beschrijft is er te veel onduidelijkheid over wát er is, en of er iets aan gedaan kan worden. Nogmaals, wacht niet met handelen, als zijn letsel onherstelbaar blijkt, dan is het naar voor hem en naar voor jullie om hem langer te laten lijden.
Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door Ilone »

Jeetje :shock:
Ik zou ook niet wachten met naar de DA te gaan. En indd, ook niet wachten met eten en drinken!
Stuiptrekkingen heb ik alleen maar gezien bij een kat die aan het sterven was (ik was er overheen gereden met mijn auto :cry: )
Een bank is heel zwaar, vooral voor zo'n klein kittenhoofdje...
Ik twijfel of hij er wel goed uit zal komen, als hij het overleefd.
Sterkte.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
reneej
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2010 23:35

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door reneej »

dankjewel voor jullie reacties
hij heeft de nacht weer overleeft. en ziet er wel iets beter uit.
hij volgt mijn vinger weer een beetje en zijn moeder heeft hem net schoongelikt, gister besteedde de moeder er geen aandacht aan.
ook voelt hij iets minder slap. we hebben met een spuitje wat water met voedsel naar binnen proberen te krijgen. en hij heeft ook een beetje gedronken.

maar inderdaad, als hij niet meer gaat eten overleeft hij het zowiezo niet dus vandaag maar weer de dierenarts bellen...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door ayla »

wat een nare gebeurtenis! schrik zal er goed inzitten bij jullie!
sterkte ermee! en ik sluit me aan bij de mensen hierboven, beter een keer teveel naar de DA of bellen dan te weinig....
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door puck0906 »

poeh, nare dingen zijn dit toch altijd! Ik zou zeker ook een foto laten maken? Lijkt me ook een normale procedure en vind het echt raar dat de kitten weer naar huis gestuurd is?! Waarom heb je geen foto laten maken?
reneej
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2010 23:35

Re: HELP! bank op kat gevallen

Bericht door reneej »

dokter heeft het niet eens over een foto gehad. lijkt er ook niet op dat hij iets gebroken heeft. hij kan ook wel lopen maar het lijkt alsof die niet meer weet hóe die moet lopen. en de dierenarts heeft wel nog gecontroleerd op inwendige bloedingen maar die waren er ook niet.

We hebben net nog eens met een spuitje geprobeerd en hij slikt nu wel! dat deed ie vanochtend nog niet. ook drinken gaat een stuk beter.
hij voelt ook al steviger maar hij mist nog steeds een stuk coördinatie en is heel snel uitgeput.
Plaats reactie