Kattenshow

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
kim_kat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:03
Locatie: Venlo-Blerick
Contacteer:

Kattenshow

Bericht door kim_kat »

Hallo,

ik krijg morgen mijn ragdoll kitten eindelijk!! En wil graag ook een keer naar de show met haar:) Ze heeft wel geen stamboom, maakt dit wat uit voor een kattenshow?

Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat etc etc?
Ben er nog nooit geweest, ik ga zaterdag of zondag 18-19 september kijken in Beesel!

Heeft iemand wat informatie of site waar ik informatie kan vinden of een paar foto's van de shows?

Groetjess Kim!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenshow

Bericht door Adriana »

volgens mij heb ik je in een ander topic de link gegeven van de grootste Nederlandse Ragdolfokkersvereniging, die hebben op hun site ongetwijfeld verslagen van shows en daar zou je die vragen kunnen stellen. en je kunt via een zoekprogramma of google zelf even op trefwoord zoeken, bv 'ragdoll show' en je krijgt dan veel berichten en data. en dan zelf even kijken wat je leuk vindt..
vooruit, voor de laatste keer: http://www.ragazine.nl/index.php?menu=D ... uws&page=3
we hebben hier dacht ik weinig schrijvende fokkers en ik zie zelden berichtjes van deelnemen aan shows....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenshow

Bericht door castratenkoor »

Zonder stamboom zal de kat onder htk kat vallen.
Persoonlijk heb ik het niet zo op shows. De kat doe je er immers geen plezier me......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenshow

Bericht door Roos en Minousch »

dat je de kat er geen plezier mee doet ben ik niet met je eens, genoeg katten vinden het heerlijk al die aandacht, de meeste dan.
Verder zou je kunnen showen met je huiskat.....
niet slim om een ragdoll zonder papieren te kopen, ik hoop dat de ouders beide zijn getest op pkd/hcm?
de keurmeester gaat eerst kijken of hij wel voldoet als ragdoll. zo niet heeft het geen zin om te showen, want dan komt hij niet in de ragdoll klasse, is hij goedgekeurd mag hij in de ragdoll klasse uitkomen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kattenshow

Bericht door achtpuntzes »

persoonlijk vind ik kattenshows verschrikkelijk en onzinnig.

alsof je van een stel onbekenden de bevestiging zou moeten krijgen of je kat al dan niet mooi is. bovendien worden bepaalde kenmerken vaak doorgefokt waardood het ras er niet gezonder op wordt. schoonheid is geen standaard met bepaalde kenmerken. iedereen mag zelf bepalen wat hij/zij mooi vind. dat zou niet door anderen bepaald mogen worden.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenshow

Bericht door Roos en Minousch »

het heeft ook een waarde showen voor de fokkers.
het is niet verschikkelijk en al helemaal niet onzinnig!
ben je zelf wel eens wezen kijken??
Het is voor fokkers juist belangrijk als ze een kat hebben die goed is voor de fok, en daar heb je dus e show voor.
Het gaat niet alleen maar om het mooi zijn.
er word gekeken of de kat aan de rasstandaard voldoet, doet hij dat niet prima, dan hoef je ook niet meer te showen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kattenshow

Bericht door achtpuntzes »

ja, maar ik heb iets tegen het hele principe van raskatten/fokken/shows (en natuurlijk ook rashonden enz.)

er wordt naar bepaalde kenmerken gekeken, en er wordt dus altijd gefokt met katten met genen die relatief gezien veel op elkaar lijken. dat is önnatuurlijk en ongezond.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenshow

Bericht door Roos en Minousch »

nee htk katten naar buiten schoppen dan zwanger laten worden dat is gezond!

er zitten genoeg katten bij die niet ongezond zijn, en een normaal uiterlijk hebben, en lang niet altijd met genen die dicht bij elkaar zitten.
je hebt gewoon natuurrassen.
Er zijn een aantal rassen die genetisch niet helemaal zijn zoals het hoort, maar het meeste van de raskatten wel hoor. en ik heb natuurlijk ook mijn voorkeur, en in sommige gevallen vind ik het te ver gaan, maar katten met een normaal uiterlijk is niets mis mee, en worden op alles getest voordat er mee gefokt mag worden, en dat is niet zo bij htk katten, dus zo ongezond is het allemaal niet.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
kim_kat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:03
Locatie: Venlo-Blerick
Contacteer:

Re: Kattenshow

Bericht door kim_kat »

Roos en Minousch schreef:het heeft ook een waarde showen voor de fokkers.
het is niet verschikkelijk en al helemaal niet onzinnig!
ben je zelf wel eens wezen kijken??
Het is voor fokkers juist belangrijk als ze een kat hebben die goed is voor de fok, en daar heb je dus e show voor.
Het gaat niet alleen maar om het mooi zijn.
er word gekeken of de kat aan de rasstandaard voldoet, doet hij dat niet prima, dan hoef je ook niet meer te showen.

Nee ik ga binnenkort in Beesel voor het eerst kijken, de vader heeft wel een stamboom maar de moeder niet. En heb gehoort dat je als je haar 3 x moet laten keuren op 1 show en dat 3x en dan word hij gewoon opgenomen in het stamboek (mits hij goed gekeurd word) en daarvoor wil ik het ook doen. Als de kat het niet leuk vind, Oke dan pakken we de spullen en gaan naar huis!. Maar mij leekt dat erg leuk om het een keer mee te maken met de kat, aangezien de ragdoll erg nieuwsgierig is en nergens bang voor is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenshow

Bericht door Adriana »

kan me voorstellen dat je helemaal gelukkig bent met dit pluizebolleke, wat een liefje!

en één maal naar een show en je weet wat wel en niet mogelijk is en hoe het daar toegaat.. en inderdaad, als ie in de stress schiet, dan pak je je spullen en snel naar huis.
daar kun je ook veel leren en contacten opdoen en kennis maken met..
en als je kitten rustig blijft en er geen last van heeft dan is dat ook weer een goeie leerervaring, worden ze mentaal alleen maar sterker van.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenshow

Bericht door Adriana »

achtpuntzes schreef: er wordt naar bepaalde kenmerken gekeken, en er wordt dus altijd gefokt met katten met genen die relatief gezien veel op elkaar lijken. dat is onnatuurlijk en ongezond.
weet je iets af van stambomen, ooit wel eens eentje gezien?

en ik ben het met Roos eens, er zijn heel veel natuurrassen, die niet 'in elkaar geknutseld' zijn door vreemde kruisingen en inderdaad inteelt.
bij die natuurrassen gaat het om gezonde sterke dieren, die ook nog moeten voldoen aan bepaalde redelijke uiterlijke kenmerken.

en dan heb ik het dus juist niet over bijvoorbeeld die platte gezichten (peak face) of absolute haarloosheid zoals door bepaalde fokkers bij bepaalde honden en kattenrassen wordt nagestreefd. en waar je dan te maken krijgt met een aantal gezondheidsrisico's, ik bedoel kwakkelende dieren, die niet gezond oud worden..
jij doelt op inteelt, zoon/moeder dekkingen bijvoorbeeld.
erkende fokkers hebben daar regels voor en je kunt worden uitgesloten als je daar slordig mee omgaat.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
kim_kat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:03
Locatie: Venlo-Blerick
Contacteer:

Re: Kattenshow

Bericht door kim_kat »

Die vrouw had een stamboom zitten, maar je hebt verschillende soorten van ragdoll, die ik heb is een Seal Tabby Point, en had op internet zitten kijken naar dat soort ragdoll, en ze heeft wel een mooie tekening op het gezichtje maar ze kunnen tot de 4 jaar verkleuren als ik het goed heb, ze mogen in ieder geval geen wit hebben, en nu is ze creme kleurig.
Maar ik denk dat ik het beste een keurmeester erna kan laten kijken?
want ik weet niet veel over dit soort beesje, ik vond hem gewoon erg leuk en daarom heb ik hem genomen! Ze heeft wel echt de eigeschappen van een ragdoll ze is erg nieuwsgierig en daardoor is ze niet snel bang, erg sociaal naar de andere katten toe alleen vinden de andere katten haar nog niet zo leuk maar dat begint langzaam te komen, ze wilt ook alleen maar aangehaald worden en loopt altijd als een hondje achter me aan! moet soms echt uitkijken dat ik niet op haar ga staan haha, echt een schatje!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kattenshow

Bericht door achtpuntzes »

ik schreef:

er wordt naar bepaalde kenmerken gekeken, en er wordt dus altijd gefokt met katten met genen die relatief gezien veel op elkaar lijken. dat is onnatuurlijk en ongezond.

dat is gewoon een feit. ik heb het niet over stambomen maar over het totaalplaatje.

ik kan hier hele lijsten met kattenrassen en hun verhoogde kansen op ziekten/afwijkingen plaatsen, maar ik zal jullie hobby maar niet proberen te gaan verzieken.

veel plezier op de kattenshows.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenshow

Bericht door Roos en Minousch »

Die mag je best noemen hoor!
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenshow

Bericht door Adriana »

achtpuntzes schreef:ik schreef:

er wordt naar bepaalde kenmerken gekeken, en er wordt dus altijd gefokt met katten met genen die relatief gezien veel op elkaar lijken. dat is onnatuurlijk en ongezond.

dat is gewoon een feit. ik heb het niet over stambomen maar over het totaalplaatje.

ik kan hier hele lijsten met kattenrassen en hun verhoogde kansen op ziekten/afwijkingen plaatsen, maar ik zal jullie hobby maar niet proberen te gaan verzieken.

veel plezier op de kattenshows.
dit lijkt mij een discussie op emoties en niet op argumenten en/of feiten, want je feiten kloppen niet en dus slaan je conclusies ook nergens op. bovendien haal je een aantal zaken door elkaar..
en het is niet mijn hobby en hoezo verzieken?
ik heb afgeleerd om op dit soort berichten verder nog te posten :pdtweb:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie