Artrose bij poes van 15 jaar oud

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Riky
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2010 21:31

Artrose bij poes van 15 jaar oud

Bericht door Riky »

Hallo,

onze poes van 15 jaar oud heeft al een hele tijd artrose.
Althans, dat is wat onze dierenarts gezegd heeft.
Zij (de poes dus) heft haar voorpootje op en daarbij zien we het pootje ook nog licht trillen.
Lopen gaat moeilijk, maar mevrouw laat zich niet uit het veld slaan en loopt mankend door.
Springen op de bank en zelfs op een eettafel is voor haar geen enkel probleem.
Eraf springen ook niet, maar daarbij trekken wij wel vaak een zuur gezicht en denken dan dat dat gespring wel pijn moet doen, toch ?
Het voedsel hebben wij al geruime tijd aangepast, van Technical waar ze gek van was, naar Natural Health, een voeder in de vorm van kleine knopjes met een verhoogd gehalte glucosamine.
Ook dit voedsel eet ze prima.
Het gestrompel van ons dametje stoort mij echter wel steeds meer en nu we gestopt zijn met toedienen van een middeltje van de dierenarts (naam vergeten, maar begon met M en eindigde met CAM) ga ik toch verder zoeken.
Iets in de alternatieve sfeer lijkt ons wel het beste.
Een ding wil ik wel even kwijt.
Vooral bij de oudere katten die al langdurig artrose hebben is het kwaad al geschiedt en kan het niet meer ongedaan worden gemaakt.
Mensen die dat denken moeten zich beter laten voorlichten.
Waar het bij ons dus vooral om gaat is pijnbestrijding en misschien wat "smeermiddel" om haar gewrichtje wat soepeler te maken.

Wie weet meer ?

Joop.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: artrose bij poes van 15 jaar oud.

Bericht door MarjanR »

hallo Joop,

De hond van mijn zus dat hij HD heeft.
En daar hebben zij een glucosamine olie voor gevonden voor over het eten heen en hij heeft er gewoon geen last meer van.
Soms wordt het wat erger, en dan krijgen zij een pijn pil van de DA, maar dat komt nog maar een enkele keer voor, het laatste jaar helemaal zelfs niet meer.
Ik denk dat jouw beestje daar ook mee geholpen zou kunnen zijn, maar dan een katten variant natuurlijk.

Misschien zou je kunnen googlen op glucosamine+kat?
Ik zal eens vragen aan m'n zus of de leverancier (via internet) ook katten spul heeft.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: artrose bij poes van 15 jaar oud.

Bericht door Adriana »

dag Riky en welkom ;-) op het Forum, het woord dat je zocht was metacam en dat is een pijnstiller.
kijk eens bij http://www.NMLhealth.com voor alternatieve/plantaardige middelen en lees ook de beschrijving en toepassing van cholodin, dat is speciaal voor oudere katten en ondersteunt de hersenfuncties bij een aantal activiteiten van het dier.
je kunt ook shoppen bij medpets, zie banner onderaan voor bepaalde middelen.
houd je ons op de hoogte?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Artrose bij poes van 15 jaar oud

Bericht door Cari »

Metacam, novacam... het zijn nogal gore middeltjes met mogelijk vervelende bijwerkingen. Ik heb een kat met spondylose en heb dat ook voorgeschreven gekregen. Heb het 2 weken gebruikt (deed niet veel) en ben gestopt. Voor artrose raad ik je sasha's blend aan (www.sashasblend.nl). Baat het net, dan schaadt het in ieder geval ook niet. Nog een optie: glucobest (www.glucobest.nl) en catoils joint
(http://www.catoils.net/v1/producten/pro ... =nl&prod=j). Dat laatste werkt pas na 6 tot 8 weken. Is sowieso heel gezond, ook voor de hersenen, nieren, vacht. Ik gebruik het nu ruim een week, i.c.m. glucobest.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie