Nog naar dierenarts?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
elly39
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jun 2009 13:52

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door elly39 »

hallo kitty
ik heb een oude poes van 19, sinds kort plast ze af en toe op de deurmat, ze heeft ook medicijnen omdat ze door haar achterpoten(heupen)zakte, het lopen gaat nu weer beter. Het op en af springen van de bank gaat moelijk . Ook ik zit te denken om haar te laten inslapen (met pijn in mijn hart) het is moeilijk om die keuze te maken ook omdat ze al 19 jaar bij mij is .
Dat de DA bij mij thuis kan komen om haar te laten inslapen vindt ik fijn heeft ze die stress ook niet van naar een DA te gaan .
ik wens je veel sterkte met jouw keuze .
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door Adriana »

dag elly, begrijp ik het goed dat jouw argumenten voor eventueel inslapen bij jouw 19-jarige huistijger de volgende zijn:

- ze plast sinds kort af en toe op de deurmat
- ze slikt medicijnen omdat ze door haar achterpoten/heupen zakte,
- op en van de bank af springen gaat moeilijk...
- ze is al 19..

vind je zelf ook niet dat als je het op deze manier op een rijjte zet, dat je dan weinig reden ziet om over inslapen te denken?
of staat het er een beetje onhandig?

kijk eens bij cholodin (hier via het zoekprogramma) en via NMLhealth, misschien herken je iets en missch zou een beetje cholodin erg goed kunnen helpen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Hoi Elly,

Ik denk dat Adriana gelijk heeft. Dit klinkt meer als ouderdomskwaaltjes (wat helemaal niet onlogisch is) dan als ziek. Iemand van 80 is vaak ook wat strammer, en bij hele oude mensen werkt de blaas soms ook niet meer optimaal.
Ik denk niet dat dit een reden is om je kat in te laten slapen. Ik zou haar lekker op die medicatie voor de gewrichten/botten houden (als ze zo oud zijn kunnen ze daarop toch nog goed vooruit komen) miss zelfs wat verhogen als dat nodig is en zoals Adriana ook al zegt cholodin proberen.
Dat een kat 19 is wil niet zeggen dat ze aan het eind van haar leven is...misschien wordt ze wel 22! Pas als er ernstige dingen optreden waarvan ze ziek is en pijn heeft als bijv nierfalen, dan kun je erover na gaan denken. Maar, naar mijn mening, niet als de kat wat ouderdomskwaaltjes vertoont maar ze verder met veel plezier door het leven gaat.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door jojo »

Als personeeltje van ook een oudje met ouderdomskwaaltjes ben ik het eens met de reacties van Adriana en Marjolein. Bij mijn oudje zijn er best verbeteringen zichtbaar sinds zij Cholodin krijgt. En als ik dan zie hoeveel lol ze nog in haar leven heeft ondanks de ouderdomsdingetjes, ach, dan neem ik de praktische dingetjes zoals plas laten lopen als ze diep in slaap is gewoon voor lief.
Trouwens, voor het bank op en af gaan zou je ook kunnen proberen of ze het via een opstapje wat makkelijker kan. Dat heb ik hier ook een tijdje gehad voor een kat die niet zo goed kon springen en doen, zelfs een omgekeerde emmer deed de truc zodat hij kon komen waar hij wilde.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
elly39
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jun 2009 13:52

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door elly39 »

ik heb maja toch maar in laten slapen de DA is bij mij thuis geweest om haar het spuitje te geven, ze is bij mij op schoot ingeslapen.
Het dierencrematorium heeft haar op gehaald.
Ze begon weer slecht te lopen (en dat plassen deed ze niet in haar slaap) ik vondt het toch beter voor haar ze heeft een mooi en goed leven gehad.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door Adriana »

voor haar is de overgang dan in ieder geval op deze manier thuis met zo min mogelijk stress gepaard gegaan en ik wens je veel sterkte in de komende verdrietige tijd, je zult haar na zoveel jaar wel heel erg missen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door Queen »

Er zijn hier en daar nogal wat nagels te zien geweest en dat waren geen kattennagels.... helaas :eeh:

We lezen of horen nu eenmaal graag wat we willen, maar ja als je op een Forum verschijnt en dat is meestal met een vraagstuk, dan kun je verwachten dat je eerlijke reacties krijgt van mensen die het beste met het dier voor hebben. Daarbij verliezen ze heus 'het personeel' van de kat(ten) niet uit het oog.

Het is spijtig dat sommigen nu de wind van voren hebben gekregen omdat ze hun eigen mening kenbaar hebben gemaakt. :-(
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door Adriana »

kan het zijn dat hier berichten tussen uit zijn?
Carla heeft het over een tekst of teksten die ik niet kan vinden. maar ik kan ze denk ik wel bedenken..

als je dit soort beslissingen 'in de groep gooit'.. en je vraagt om meningen dan krijg je soms ongevraagde adviezen en/of afwijkende zienswijzen.
wij kunnen nooit in de situatie van iemand anders treden en weten niet hoe zwaar de argumenten wegen.
en wat voor het ene baasje nog uitvoerbaar is, dat is voor het andere baasje ondenkbaar. wat ik voor het bejaarde poezenbeest wel prettig vind dat is dat je de da thuis hebt laten komen..
je hoort het steeds vaker en als het kan dan lijkt het me bij al het verdrietigs toch de minst belastende vorm.. maar t blijft erg verdrietig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Nog naar dierenarts?

Bericht door Queen »

Nee nee Adriana er zijn geen berichten tussenuit hoor.
Je hebt het helemaal goed bedacht!
Ben het helemaal met je eens (deze keer) ha ha :lol:

Gr Carla
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Plaats reactie