Ontwormen bij zwangerschap poes?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
tinkelbelle
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:26

Ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door tinkelbelle »

goedemiddag

mischien weet een van jullie raad: ik heb een niet-gesteriliseerde dame overgenomen en heb het sterke vermoeden dat ze zwanger is. Ze heeft echter ook nogal last van wormpjes. Ik kan haar dus beste niet behandelen met reguliere ontwormmiddelen. Weet iemand mischien een veilige methode, en/of heeft daar ervaring mee? Niet ontwormen vind ik ook nogal wat, want dan zit ze ernog een aantal weken mee...Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!

raadpleeg vooral eerst je dierenarts!

plantaardige ontworm-middelen (http://www.huisdierendokter.nl/) mogen pas worden toegepast 6 weken na de bevalling.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door Admin »

Volgens mij kun je daar ook Strongholdpipetten voor gebruiken.
Vooral bij jonge dieren en in gezinnen met huisdieren en jonge kinderen werkt het ideaal. Met 1 pipet is uw huisdier beschermd tegen vlooien en is hij of zij gelijk ontwormd tegen spoelwormen.

Het mag tevens gebruikt worden bij drachtige en zogende poezen en teven.

Uw dier mag na het opbrengen van de pipet weer snel geaaid en geknuffeld worden. De pipet wordt op de huid aangebracht en het vlooienmiddel verspreidt zich snel over de huid. Het geeft geen vette plek in de nek en is niet giftig als het opgelikt wordt na toediening.

Een bijkomend voordeel is, dat het ook werkzaam is tegen diverse mijtensoorten waaronder oormijt. Ook werkt het tegen diverse wormen, waaronder spoelwormen en hartwormen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
tinkelbelle
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:26

Re: Ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door tinkelbelle »

die stronghold blauw zou inderdaad een goede optie zijn! Kan ik die alleen online bestellen? of weet iemand of je die ook bij de boerenbond of discus kunt halen? Heel erg bedankt voor t meedenken!

groetjes, Maria
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door Admin »

Stronghold kun je bij iedere apotheek van de dierenarts kopen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door tomcat Knabbel »

Beste Roland,

Is het combineren van stronghold en drontal dubbel gebruik?
De dierenartsassistente zei dat drontal breder werkt tegen wormen.
Is dat dan een reden om beide toe te dienen.

Ze komen wel nooit met vreemde katten in aanraking.
In mijn schatten hun proevertjesdieet steekt nu wel rauw vlees, lam en kip en wat gehakt biefstuk tot de diepvrieszak leeg is. De andere twee koop ik steeds vers, voor de goede enzymen.
Adriana heeft me echt goeie voedingstips meegegeven, een toffe dame zulle.
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door Admin »

Ja, dat is dubbelop. Ik zou het ook zeker niet allebei geven, aangezien Stronghold al afdoende werkt. Ze zullen er niet dood aan gaan, maar teveel lijkt me ook niet de bedoeling. En hoe die 2 middelen met elkaar interacteren, durf ik ook niet te zeggen. Dus 1 van de 2 kiezen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ontwormen bij zwangerschap poes?

Bericht door Adriana »

tomcat Knabbel schreef:een toffe dame zulle.
dank je wel, tomcat! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie