Kittens van 3 maanden, voer?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Kittens van 3 maanden, voer?

Bericht door Inkie »

Hoioi,

Ik ben Inkie en samen met mijn vriend heb ik 2 kittens, Caterpillar en Fendt, van 3 maanden oud. Ze krijgen 2 keer per dag flink wat Wiskas Junior brokjes en daarnaast delen ze samen een zakje natvoer van Felix. Eerst kregen ze natvoer van Wiskas Junior.
Nu pas ik ook op de 3 jaar oude Heilige Birmaan van mn oma, Charlotte krijgt 2 keer per dag Purina One Indoor voer en daarnaast krijgt zij soms ook een zakje of eet ze met de kittens mee.

Mijn probleem is het volgende, een aantal dagen geleden had een van de kittens overgegeven (kittenbrokjes). Dat was maar 1 keer en dus niet zo alarmerend. Daarna heb ik in de kattenbak rare poepjes gevonden -maar ook normale kittenpoepjes-, ik denk dat t diaree was maar door t grit was t lastig te zien (zn kontje was niet vies dus heel erg was t niet denk ik). Ook rook t erger dan normaal.
Nu laat Cat ook nog eens de hele tijd hele vieze windjes! (natuurlijk precies in je gezicht)
Caterpillar heeft er wel een handje van t voedsel van Charlotte te eten en ik wou dus graag weten of het daardoor kan komen? Fendt pikt geen volwassenvoer en ik heb hem nog niet betrapt op windjes. Purina One indoor is natuurlijk niet voor kittens bedoeld. Ook heb ik gehoord dat Wiskas niet zo'n goed merk is, wat kan ik beter geven?

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie en op t internet en dr zijn zo veel adviezen dat ik er niet veel wijzer van wordt. Behalve dat Wiskas niet zo heel goed is...
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Kittens van 3 maanden, voer?

Bericht door Kiwi »

Welkom Inkie!

Leuke kattennamen, zijn jullie toevallig fan van zwaar bouwmaterieel?

Onze kitten is net iets ouder (3.5 maand) maar eet alleen harde brokjes van Hill's en Carocat, geen kittenvoer meer. Volgens de fokker was kittenvoer niet meer nodig. Over het algemeen is natvoer ook niet slecht, maar ze kunnen er wel meer winden door gaan laten.

Dat Whiskas niet het beste merk is, heb ik meer gelezen..maar zelf geen ervaring mee. Ik heb voor mezelf een kattenvoer uitgezocht dat én goed bij de katten in de smaak valt, én dat veel vlees (in verhouding dan) bevat, én nog betaalbaar is (dus geen 8 euro per kilo).
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kittens van 3 maanden, voer?

Bericht door Inkie »

Hoi Kiwi,
Nou mn vader is fan van zwaar bouwmaterieel haha. En van hem mocht ik nooit katten terwijl we wel een halve dierentuin thuis hebben met schaapjes en kippen, hond, konijnen ect. En daarbij ook een oude Fendt op mn ouders hun semi-boerderij.. Ik heb altijd gezegt dat zodra ik uit huis ging ik katten zou nemen en dus heb ik ze gelijk maar vernoemd naar Fendt en Caterpillars om mn vader een beetje te plagen haha. (heb nog gezegt: "ze hebben nog 1 John Deere over daar". vond hij niet grappig hihi)

Ze worden vanmiddag nog ingeent! *pff komt er weer een scheetje voorbij :eshifty: bah, blij als ik daarvanaf ben* en ontwormd door de DA. Dat ontwormen zal ik later wel zelf doen hoor, maar de eerste keer zal ik even de kunst afkijken. Ik ben benieuwd hoe ze zich gaan gedragen bij de DA.
Ik heb ze net aangemeld bij de DA en die lag helemaal in een deuk om de namen. Caterpillar is de enige daar met zijn naam :grin: . Op haar advies heb ik nu RCkittenvoer gekocht en ga ik stoppen met t natvoer. Hill's schijnt inderdaad ook goed te zijn, aangezien ik een beetje wil afwisselen zal ik daar de volgende keer naar kijken.
Ze zei in ieder geval dat Wiskas en natvoer voor problemen met darmpjes kan zorgen en voor veel output zorgt, aangezien ze erg veel windjes laten en echt veel poepjes maken lijkt t me dus maar beter. Qwa prijs is t iets duurder maar t grit zal langer meegaan, net als mn reukvermogen!
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Kittens van 3 maanden, voer?

Bericht door Kiwi »

Mooi dat het al een beetje overlegd is met de dierenarts. Mocht je zelf later naar een ander merk voer over willen stappen (niet dat dat nodig is hoor!) dan kun je dat andere voer er geleidelijk door mixen.

En die namen zijn gewoon geweldig...ik heb ook ooit de dierenarts assistente verbaasd aan de telefoon gehad toen ik melde dat onze hamster 'Trui' heette. :lol: Een beetje aparte namen zijn altijd geweldig vind ik.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Inkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:19

Re: Kittens van 3 maanden, voer?

Bericht door Inkie »

hihi jazeker!
Zo hadden wij een cavia "Cappuccino" en mn tante een kater "Bugles"
T is ook gewoon leuk hoor, hun bijnamen zijn ook leuk: Fendtje, Fendtepentje, Catapult, Catastrofe :lol:

Het RC voer zal ik inderdaad langzaam mixen, ik heb nog een kwart zak van dat Wiskas dus dat moet wel lukken denk ik
Mijn slopertjes: Caterpillar en Fendt(foto), katertjes van 7 mei 2010, HTK
Logeerkat: Charlotte, 3 jaar oud, Heilige Birmaan
Plaats reactie