Rare aanval

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Rare aanval

Bericht door sandy »

Ik weet niet of ik hier goed zit maar dat merk ik wel.
Ik stel deze vraag voor iemand die geen internet heeft maar wel zorgen om haar kat die nu voor de tweede keer een hele rare soort van aanval heeft.
Ze trekt haar oogje dicht en het koppie trekt ze helemaal schuin naar achteren en ze verstijft en dit gaat een paar uur zo door, ze mag dan ook niet aan haar komen want ze loopt weg en blaast.
Ze heeft duidelijk pijn, is al eerder naar de da geweest hiermee en die dacht aan een wespensteek oid en shock, maar ik weet nog van Jes hoe dat is dus dat lijkt me sterk.
Ze gaat naar het spoeduur maar wellicht dat hier iemand enig idee heeft wat dit kan zijn? Het zit alleen aan de linkerkant van haar koppie.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door Admin »

In 1e instantie denkt ik aan iets met het linkeroor, misschien een oorontsteking of iets in het oor. Hopelijk vinden ze in het spoeduur de oorzaak.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door sandy »

En kan daar maanden tussen zitten? Ze heeft dit 1 keer eerder gehad en dat was vorig jaar.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rare aanval

Bericht door Kattenbella »

Het kan oormijt zijn wat naar binnen geslagen is, maar meestal krijgen ze dan een scheve kop en rollende ogen. Dit herken ik niet. Een steek lijkt me niet, dat had niet zo lang geduurd. Ljkt op epilesie of een beroerte. Ze gaat vanavond al naar de spoedeisende hulp? Ik hoop dat het goed gaat komen. Laat het ons weten, ik duim voor haar en haar katje.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
JC Anja

Re: Rare aanval

Bericht door JC Anja »

Ook ik dacht direct aan epilepsie. Hoop voor je dat de dierenarts uitkomst bied. Sterkte er mee. Lieve groet, Anja
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door sandy »

Dank je, er is niet veel uitgekomen zoals vorige keer dus, morgen gaat ze naar dr eigen arts.
Het ging vandaag nog steeds niet erg jofel, wel beter.
Vreemde is dat ze tussen die aanvallen door gewoon eet en is dus wel al meer als 1 keer gebeurt hiervoor hoorde ik later. Maar met hele grote tussenpozen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door daantje »

San, ik denk ook aan epilepsie. Bij mensen kan dit ook heel veel verschillende vormen aannemen (je kent ons verhaal ;-) ) en ik moet er nu toch echt wel sterk aan denken.

Sterkte voor het poezeltje :kissykissy:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door sandy »

Zal het doorgeven ;-)
Sja ik denk er ook nog steeds aan hoor, een vorm van epilepsie(wat een ***woord)maar ik kan pijn daar niet bij plaatsen
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door daantje »

Ik kan daar pijn ook niet bij plaatsen, maar wel een gevoelsmatige pijn... Jeetje, hoe moet ik dat nu uitleggen :???: . Meer een soort van met rust gelaten willen worden, of zo.
Echt geen idee hoor... Ik verplaats het gewoon effies naar de mensenwereld, alleen weet ik niet of dit ook zo in de dierenwereld werkt ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door sandy »

Begrijp denk ik wel wat je bedoeld, ik denk dat zo'n aanval er bij een dier zo akelig uitziet dat het wellicht overkomt als dat ze pijn hebben?
En bij het aanraken dat ze dr koppie wegtrekt omdat ze zich niet lekker voelt ofzo, ze gromt en blaast dan en kruipt weg.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door daantje »

Ja, zoiets ;-) .
Maar natuurlijk kunnen we er helemaal naast zitten, hoor. Nogmaals, ik benader het uit menselijk oogpunt door ervaring. Geen idee of het bij dieren op dezelfde manier werkt ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Rare aanval

Bericht door jojo »

Als het primaire epilepsie zou zijn dan komt het wel vaker voor dat er zo'n enorme tijd tussen de aanvallen zit, met name in de beginfase van ontwikkeling van de aandoening. Dat een aanval zoveel uren duurt zou zelfs clusteraanvallen kunnen zijn. Aanvallen kunnen beginnen met kopschudden/trekken of de kop raar houden. Wel staan de ogen gedurende die tijd raar en is de kat slecht tot niet benaderbaar. Als de kat reageert op aanraking o.d. tijdens zo'n fase dan is er wel een vorm van bewustzijn, wees voorzichtig dan in benadering. De pijn die deze kat zou hebben kan ook een vorm van hele grote onrust tot zelfs paniek zijn omdat ze doorhebben dat er iets gebeurt waar ze zelf geen grip op hebben. (Val zelf maar eens flauw en je komt weer bij, dan ben je ook gedesoriënteerd en je kluts een beetje kwijt). Daarnaast kan een kat een aantal uren tot een aantal dagen nodig hebben als de aanvallen groot zijn; een forse(re) epileptische aanval vergt extreem veel van het lijf en dat heeft hersteltijd nodig.
Als de DA niet verder gaat komen in de diagnostiek en de eigenaar van deze kat heeft de mogelijkheden, dan zou ik contact zoeken met een neuroloog.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rare aanval

Bericht door sandy »

Ik zal het zo gauw mogelijk doorgeven, dank je!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Rare aanval

Bericht door Gabriella van Dijk »

Epilepsie kan in verschillende vormen voorkomen, dus ook de vorm waarbij er nog een soort van bewustzijn is. De kat wil tijdens de aanval met rust gelaten worden en kan dit op dat moment niet anders uiten dan dat hij doet.
Heel veel succes ermee! Laat je het weten wat het is?
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Plaats reactie