Afgebroken heup

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
truuszou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:37

Afgebroken heup

Bericht door truuszou »

Hoi allemaal, voor de 1ste keer 'zit' ik op/in een forum om te vertellen wat er met ons Kareltje van 4 maanden gebeurd is/moet gebeuren. Afgelopen zaterdag hebben wij bij de kittenopvang bovenwater ons Kareltje uitgekozen, en natuurlijk heeft hij ons ook uitgekozen! Hij zat in het hok met de angstige kittens omdat hij rust nodig had. Lucien, de eigenaresse v.d. cattery, vertelde dat Kareltje aangereden was toen hij bij haar werd afgeleverd. Het deurtje van zijn mandje was niet goed gesloten..... Ze hebben hem gelukkig weer kunnen pakken, alleen liep hij mank. De dierenarts heeft hem bekeken en vertelde dat er geen pootjes gebroken waren en dat hij rust moest hebben in een bench. Dus, Kareltje 2 weken in de bench. Lucien heeft hem goed verzorgd, veel aandacht gegeven. Na die 2 weken liep hij rustig en mank in de kooi heen en weer. Hij lag ook veel. Afgelopen zaterdag hebben wij Kareltje meegenomen naar huis, we hebben hem apart gehouden van onze 3 andere katten. Maandag zijn wij naar de dierenarts gegaan, want Kareltje moest al zijn injecties nog hebben. De DA zag dat het toch niet goed was met zijn pootje/heup en besloot een foto te maken....... resultaat: afgebroken heup..... Een erge en heel vervelende breuk waarvan hij veel pijn moet hebben. (Wij hebben meteen een bench v.d. DA meegekregen). De DA kon hier zelf niets aan doen, te gecompliceerd, en wist niet eens of er iets aan gedaan kon worden, dus stuurde de foto door naar orthopedisch chirurg, dr. How in Den Haag. Dr. How heeft inmiddels de foto gezien en besloten dat ons Kareltje gelukkig toch nog geopereerd kan worden. Het losliggende deel van de heupbol wordt verwijderd. A.s. dinsdag gaat Kareltje onder het mes. Kosten ongeveer Euro 800,-.... De prognose is goed, na de operatie kan Kareltje een lang en gelukkig leven hebben, wat hij ook verdient. De cattery heeft aangeboden Kareltje terug te willen nemen en ons geld terug te geven. Maar, dat kunnen wij niet doen, Kareltje is al een lid van ons gezin. Bovendien heeft de DA die verbonden is aan de cattery gezegd, dat wanneer hij deze breuk had ontdekt, hij Kareltje had laten inslapen....... Nu gaan we maar niet met vakantie, eerst ons Kareltje weer beter laten worden....
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: afgebroken heup......

Bericht door Ilone »

Welkom! en jeetje, wat een verhaal :-(
Ik snap niet dat die eerste DA geen foto heeft laten maken! Hoe kan hij nou op basis van een onderzoekje zien dat er niks gebroken is?!
Fijn dat jullie over hem ontfermen en zorgen dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft, en daardoor nog een gelukkig leventje kan hebben!
Stel je voor als hij niet bij jullie terecht was gekomen...dan had hij er niet meer geweest!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: afgebroken heup......

Bericht door ]-marjolein-[ »

Welkom op het forum!
Wat een heftig verhaal, en wat ontzettend goed dat jullie je zo inzetten voor Kareltje! Wat raar en vervelend dat de 1e da geen foto heeft gemaakt, met een foto weet je pas zeker of er iets gebroken is...
Wat Ilone zegt, als jullie er niet waren geweest voor hem was hij er niet meer geweest.
Hou je ons op de hoogte hoe het gaat met Kareltje?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Afgebroken heup

Bericht door Cari »

Arme Kareltje... zo jong en dan in de kreukels :brancard: ..
Maar wat heeft ie een enorm geluk gehad dat jullie langs kwamen :grin: .
Vind het echt fantastisch dat julie dit voor hem doen :thup: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Afgebroken heup

Bericht door Admin »

Mijn buurman had ook een kat met een gebroken heup en heeft hem ook in Den Haag laten opereren. Daarvoor was hij, meen ik, €400,00 kwijt. Dat scheelt de helft. Ik kan wel voor je vragen bij welke dierenarts hij is geweest of heb je al een afspraak staan?

Verder heb je het over een kattenopvang en een cattery. Ik neem aan dat je gewoon de opvang bedoelt?

Ongeacht de bewering van de opvang dat ze hem anders hadden laten inslapen, heb je volgens mij wel een kans dat de opvang (in ieder geval) de helft zal moeten betalen als je er een juridische zaak van maakt. Want zoals je zegt, Kareltje is inmiddels al deel van het gezin geworden. Ik denk zeker dat je recht hebt op compensatie voor de operatiekosten.

Sterkte.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Afgebroken heup

Bericht door MarjanR »

Och wat sneu voor Kareltje.
En ik zou inderdaad iets van de kosten proberen terug te verhalen bij de opvang/catterie waar Kareltje vandaan komt.
Nooit geschoten is altijd mis, zeg ik altijd.

Sterkte met Kareltje
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Afgebroken heup

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum met brokkenKarel,
de kliniek die je noemt heeft een geweldige reputatie, vrienden van ons hebben uiteindelijk een bejaarde kater daar naar toe gebracht na jaren sukkelen en indd het heeft twee operaties gekost maar Piet loopt weer - met zijn 19 jaar - als een kievit. en ik hoor daar alleen goeie verhalen over, alleen gasnarcose en speciale technieken en een enorme ervaring. en ja Karel zal wel een aantal weken benchverblijf krijgen en daar blijken ze snel aan te wennen..
geweldig dat jullie dat willen doen en vraag eens na of de cattery een verzekering heeft want dan zou het op die verzekering kunnen.
en meebetalen kun je alleen afdwingen als je dat vooraf voorlegt....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Afgebroken heup

Bericht door tacuma »

Wat een verhaal, zeg! En een geluk bij een ongeluk voor Kareltje dat jullie zo snel bij
de dierenarts langs gegaan zijn, anders had hij misschien lang moeten doormodderen
daarmee, om aan de pijn nog maar niet eens te denken...

Mocht het chirurgisch herstellen niet mogelijk zijn, dan zou amputatie ook nog een
optie kunnen zijn, hoe erg het ook klinkt. Vooral als het een achterpoot betreft,
kunnen katten (en honden) zich nog prima redden. Maar hopelijk komt het niet zo ver.

Klasse dat jullie je vakantie daarvoor inleveren! :eclap: Misschien dat het toch mogelijk
is om een deel van de kosten bij die opvang te claimen.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Afgebroken heup

Bericht door Tember »

Ik heb hier verder niks aan toe te voegen, behalve dat jullie mijn respect hebben! Dat jullie je zo inzetten voor Kareltje vind ik super!!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Afgebroken heup

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn dat jullie Kareltje een kans bieden!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
BlauweRus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2010 21:55

Re: Afgebroken heup

Bericht door BlauweRus »

:shock: Jemig wat een verhaal!!!!!
Jullie zullen wel geschrokken zijn! Maar echt TOP dat jullie je zo inzetten voor je dier en dat hij bij jullie woont nu!!!
Wat fijn dat hij geopereerd kan worden en dat de uitslag positief zal zijn!! Ik hoop op een positieve operatie zonder complicaties!

Heel veel succes en sterkte!
Dikke knuffel voor Kareltje!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Afgebroken heup

Bericht door JLC »

Wat een verhaal. En wat super dat jullie dit doen.
Ik wens Kareltje veel sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
truuszou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:37

Re: Afgebroken heup

Bericht door truuszou »

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie berichten. Fijn te weten dat er zoveel mensen met ons meeleven. Ik kreeg net bericht van de kittenopvang, dat ze ons wel financieel willen bijstaan met een bedrag van 150Euro. Ze zijn niet verzekerd en betalen dit uit eigen zak, terwijl ze het ook niet breed hebben.
Kareltje wordt erg verwend. Hij krijgt lekker gekookte kip, gekookte vis, want we willen hem sterk de operatie in laten gaan.
Hij weet gelukkig nog van niks, wat dat betreft kun je beter een dier zijn. Wij mensen maken ons zorgen en druk om de dingen die komen gaan, maar zij hebben gelukkig nergens weet van.
Ik houd jullie via dit forum op de hoogte.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en medeleven.
Truus, Max en Kareltje. En ook (nog niet zo blij met Kareltje): Pimmie, Lucky en Lotje.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Afgebroken heup

Bericht door Adriana »

hardstikke goed plan om hem met een zo goed mogelijke conditie de operatie in te laten gaan. er is een voordeel, daar wordt uitsluitend met gasnarcoses geopereerd en dat scheelt aanzienlijk in bijkomen en herstel het eerste etmaal, wij willen nooit meer anders...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Afgebroken heup

Bericht door castratenkoor »

Wat lief die financiële bijstand.
Ook ik hoop op een goed afloop voor Kareltje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie