Niesziekte of niet?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
luna-15
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2010 19:17

Re: Niesziekte of niet?

Bericht door luna-15 »

hallo :)
sinds kort heb ik een kitten van ongeveer 4 maand , maar sinds 2 dagen begint hij heel af en toe te niezen kan dat een begin zijn van de niesziekte ??
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Niesziekte of niet?

Bericht door loek »

Marjolein, bedankt voor je antwoord. Ik ga volgend jaar sowieso niet zomaar maar enten. En zal de dode entstof- optie in mijn achterhoofd houden.

Luna, het zal vast meevallen. Af en toe niezen is wel normaal te noemen. Als ze blijft niezen of vaker. En vooral als je merkt dat ze minder gaat spelen en/of eten dan even naar de da. Of als je het om een andere reden niet vertrouwd kan een dierenarts bezoekje nooit kwaad natuurlijk.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
carla1962
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2010 16:57

Re: Niesziekte of niet?

Bericht door carla1962 »

wat een vervelende tijd achter de rug,mijn 4 katten hebben niesziekte en ik kon geen substantie in die bek gespoten krijgen.ik kon op zaterdag niet terecht bij mijn dierenarts om het om te ruilen voor pillen,met als gevolg dat ik op zondag met een hele zieke poes naar een vreemde dierenarts ben geweest.goed en wel thuis was het net of het beestje zat was en later op de avond was zij zo slap als een lappen pop.toch nog maar een keer eigen dierenarts gebeld,en ik moest meteen komen.ze was op sterven na dood. hij heeft de dierenarts gebeld die hem de spuit had gegeven en die zei dat hij antibiotica had gegeven.wij hadden gezien dat hij 2 soorten vloeistof in een spuit had gedaan(witte en geel doorzichtig),volgens onze dierenarts kun je antibiotica niet mengen dus god weet wat erin zat. poes moest daarblijven en hij heeft bloed onderzocht en foto`s gemaakt.ik kon `n uurtje later bellen en hij kon niks vreemds vinden dus afwachten.spannende nacht zou zij het halen of niet.`s morgens meteen gebeld,ze was er nog maar geheel van de wereld.ze heeft ruim een week bij de dierenarts gelegen en is nu sinds vorige week maandag weer thuis.heb ze ruim een week moeten dwangvoeren,lukte wel bij haar ze was nog zo suf.nu is ze vrijdag gestopt met alle medicijnen en sinds vandaag eet ze weer zelf.moet nog wel op krachten komem met speciaal voer,en een paar kilo`s aankomen.maar ze leeft nog en dat is het belangrijkste.
chriske35
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 23:31

Re: Niesziekte of niet?

Bericht door chriske35 »

Hallo, heb een klein vraagje.
Heb pas een kat sinds ongeveer 1 week.
Maar sinds zaterdag zit zij te niezen , haar ogen zijn lopend en heb vandaag gezien
dat er bloed is bij het niezen.
Is dat normaal.
Groetjes
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Niesziekte of niet?

Bericht door jojo »

Welkom Chriske.
Je doet er verstandig aan om met je kat naar de DA te gaan, een beetje niezen ok maar bloed bij niezen is toch wel aanleiding om actie te ondernemen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niesziekte of niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Hoe oud is de kat? Is hij ingeënt?

Zowiezo naar de DA he!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie