Hema dierenverzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Eigen risico of eigen bijdrage? Of is dat hetzelfde?
Bij Petplan kun je aangeven of je 35 euro eigen bijdrage hebt per declaratie, of dat je 1 euro per maand meer betaalt: 25 euro eigen beidrage, of 2 euro p/m meer betaalt: 15 euro eigen bijdrage
Daar heb je geloof ik ook maar een wachttijd van 1 maand, en niet 3.. Als ik het goed heb.
JC Anja

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door JC Anja »

Ik heb ze toen alle maal tegen elkaar opgewogen en uitgezocht.

Petplan was een stuk duurder per maand en zo waren er nog een aantal.Het gaat mij voornamelijk om, als er in de toekomst iets met Roos zou zijn, waar ze aan geholpen moet worden of dure medicijnen etc. En dan kun je zeggen,ik spaar 9 euro per maand weg, is per jaar 108 euro.Stel ze word 20 jaar.Is bij elkaar 20 x 108 euro+ 2160 euro. Je hoopt er nooit gebruik van te hoeven maken,maar stel ze moet een paar keer geopereerd of foto's of urine en bloedonderzoek ondergaan en niet te vergeten de bedragen van de consulten.
Dan maar een verzekering, net als een inboedel/brandverzekering. Je hoopt je levenlang voor niks te betalen en nooit gebruik er van hoeven te maken.Mij geeft het en veilig gevoel in ieder geval.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Precies! Ik ga morgen "even" een DA uitzoeken en dan m'n twee dames verzekeren bij Petplan (zo duur is die juist niet).
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Evaa1985 »

Potverdorie!! Ik heb Bobbie verzekerd bij Proteq en betaal 15,00 per maand voor haar. Billie wilde ik daar ook verzekeren maar nu ik lees dat er 8,00 betaald word voor een verzekering vind ik dat een stuk leuker klinken! Vooral als je 2 katten berekend en dat verschil per jaar bekijkt! Kan je verzekeringen stopzetten eigenlijk?
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
JC Anja

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door JC Anja »

Petplan was een stuk duurder per maand
Ik bedoelde dus Proteq, die door dierenartsen word geadviseerd.
! Kan je verzekeringen stopzetten eigenlijk?
Meestal heb je ze voor 2 jaar afgesloten.Bij de Hema dus wel.Voor een termijn van 2 jaar.

En een tweede kat is bij de Hema ook nog goedkoper, ik meen iets van 7 euro dan,inclusief tandverzekering. Zou dus op 16 euro komen,voor 2 (!) katten. Maar Proteq is wel heel snel met uitbetalen heb ik gehoord van kennissen om me heen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Catfish »

Meowth schreef:Eigen risico of eigen bijdrage? Of is dat hetzelfde?
Bij Petplan kun je aangeven of je 35 euro eigen bijdrage hebt per declaratie, of dat je 1 euro per maand meer betaalt: 25 euro eigen beidrage, of 2 euro p/m meer betaalt: 15 euro eigen bijdrage
Daar heb je geloof ik ook maar een wachttijd van 1 maand, en niet 3.. Als ik het goed heb.
Klopt helemaal! Ik heb voor de kittens eerst een maand gratis verzekering van Petplan gehad via de DA, moet je even naar vragen. Als je na die maand de verzekering voortzet vervalt ook de maand wachttijd, die heb je in feite al gehad.

En eigen bijdrage en eigen risico is hetzelfde bij deze verzekeringen.
Ik betaal per kat €2 extra per maand, dus €15 eigen risico per declaratie, na één keer indienen heb je het er weer uit, reken maar uit. Reken ook een castratie verzekering na, die betaal je in principe zelf, maar dan gespreid. Voor een kater betaal je drie-dubbel.
Ik heb alleen de basisverzekering, en, ervaring leert helaas, een extra crematieverzekering.

Citaat Evaa: Potverdorie!! Ik heb Bobbie verzekerd bij Proteq en betaal 15,00 per maand voor haar. Billie wilde ik daar ook verzekeren maar nu ik lees dat er 8,00 betaald word voor een verzekering vind ik dat een stuk leuker klinken! Vooral als je 2 katten berekend en dat verschil per jaar bekijkt! Kan je verzekeringen stopzetten eigenlijk?
Die 'fout' heb ik dus ook gemaakt, Zorro is bij Proteq verzekerd, en Snoopy en Yoda bij Petplan. Legaal krijg je je kat er niet uit voor het einde van je verzekering. Bij Petplan en Proteq sluit je af voor 1 of 5 jaar. Ik voor 5....... Grrrrrrr!

Ik ben wel heel blij met deze verzekeringen (heb er helaas met vorige katten veel profijt van gehad), en na veel gepluis en gereken kwam ik dus uit op Petplan. Vergelijk vooral vergoedingen en eigen risico.
En katten zijn t/m 12 jaar geloof ik te verzekeren, al wordt de premie dan wel wat hoger.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Ja Petplan schijnt ook snel uit te betalen.
Petplan kun je per jaar betalen, dan krijg je 5% korting, en bij twee katten nog eens 5% korting. Is per jaar of per 5 jaar af te sluiten.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Umimeis »

Ik zit bij de nationale huisdieren verzekering

80% word vergoed en 20% eigen risico

Ik betaal ongeveer €14,56 voor Sam (per maand). Flea z'n premie is maar een paar cent duurder omdat hij ouder is dan Sam

Gebitsbehandeling, castratie, chip, vaccinatie worden vergoed, mits je je aanvullend verzekerd.
Wat er in de basisverzekering zit , weet ik zo niet uit m'n hoofd....
Ook kun je je een aanvullende verzekering erbij nemen voor als je huisdier overlijd, maar dat heb ik niet.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 01 aug 2010 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Catfish »

Meowth schreef: en bij twee katten nog eens 5% korting.
Bij 3 katten krijg je pas 5 % korting. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Oja scherp, je hebt gelijk!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Catfish »

Heb me er flink in verdiept... ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Ja ik merk het ;-). Ik ga zo even uitrekenen of ik die 2,- extra per maand eruit krijg.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Catfish »

Als je per maand €2 betaald en dus €15 eigen risico per declaratie hebt, heb je het er na één declaratie bijna uit.
Je betaalt 12x2=24 euro per jaar extra. Maar je eigen risico is geen 35 euro, maar 15 euro. Dat is 20 euro verschil.
Na één declaratie heb je je je 2 euro per maand er dus al bijna uit.
Na nog een eventuele declaratie heb je al "winst"........

Gaat over Petplan, voor degenen die de weg kwijt zijn! ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door daantje »

Wij hebben de hond ook verzekerd bij Petplan en zijn daar echt dik tevreden over. Eigen risico van € 15,- per declaratie, dus bij meerdere rekeningen betalen we alleen maar € 15 zelf.
Preventie (dus anti-vlo of enting) 1x per jaar (tot € 55,-) en verder gedekt tot max. € 3500 per jaar. Echt, ik ben echt heel dik tevreden met deze verzekering.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
broertjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:17

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door broertjes »

nou antwoorden genoeg,dat is fijn en snel,
ik ga de maatschappijen zo maar eens naast elkaar leggen en kijken welke het beste uit de bus komt,
vind het toch wel fijn dat ze straks verzekerd zijn,
heb hier een kneus van een bulldog die zogoed alles mankeert wat er maar kan,en die heeft ons al 3000 euro gekost omdat de verzekering haar niet pakt,
daarom gaan we toch nu de mannen verzekeren.
Plaats reactie