Hema dierenverzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Adriana »

ja, want dat is ook nog iets, de acceptatie qua leeftijd en verlden..

ik heb altijd aangenomen dat die kwakkelkatzels van mij verder niet meer te verzekeren zijn, maar ik zal bij acceptatie ook maar eens gaan studeren, missch is t voor Enzo nog mogelijk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door daantje »

Bo was 9 jaar toen hij de verzekering in ging. Best al oud, maar wel geaccepteerd.
Hoe oud zijn de poezels Adriana?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Adriana »

twee maal 6 waarvan eentje beginnend nierfalen en die andere hele sores met schildklier achter de rug en Mo is dik 16. denk dus bij verzekering aan die twee van 6 en moet missch verklaring van dierenarts bij..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door ayla »

ik moest toen ik Felix en Garfield verzekerde invullen of zij al klachten hadden gehad over wat dan ook. Zij waren nog jong en geen klachten maar wellicht weigeren ze op basis hiervan dieren??
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door loek »

Zitten entingen er uberhaupt wel bij bij de hemaverzekering?

Castratie en sterilisatie zit er tegenwoordig vaak wel bij.....voor een extra bedragje...maar toch voordeliger dan dat je het zelf betaald. Ik pas sinds een maand een verzekering dus castratie was al gedaan evenals chippen wat ook vergoed wordt. Ik had de verzekering er al uit kunnen halen als ik het meteen had gedaan maarja helaas.

Volgens mij zitten entingen er nooit bij...tenminste tenzij je je darvoor extra laat verzekeren, dat kan wel maar dan ben je uiteindelijk ongeveer hetzelfde bedrag kwijt aan extra verzekeringsgeld als dat je betaald voor de entingen.

Ik zit nu bij proteq.

Volgens mij zijn er tegenwoordig ook lang niet altijd meer leeftijdgrenzen (ligt ook aan welke verzekering..petplan (en?)/of proteq heeft zo;n grens iniedergeval niet meer. Wel kan je dier uitgesloten worden van behandeling voor bepaalde bestaande aandoeningen. (zoals bij jou waarsch. adriana. Maar kan geen kwaad of eens een proefberekening te maken op internet, wie weet...Mijn katten zijn bijv. ook nergens voor uitgesloten bij proteq terwijl ik bij de Hema uberhaupt geen verzekering af kon sluiten omdat ik afgelopen jaar bij de da was geweest met Muis voor haar oog)
Dus ook daar zit veel verschil in.

Wel wordt de verzekering duurder als je kat ouder is. Onder 1 jaar of 1 jaar scheelde al best veel vond ik. (die van mij zijn net 1 jaar...)

Maar om op de vraag van topicstrater terug te komen. Ik heb dus gekeken bij die hemaverzekering (ter vergelijk) maar ik kon me daar niet verzekeren omdat ik het afgelopen jaar met mijn kat naar de da was geweest. (belanchelijk vind ik dat trouwens...en zegt misschien ook wel iets over hoe moeilijk ze over andere zaken doen?)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Catfish »

heb hier een kneus van een bulldog die zogoed alles mankeert wat er maar kan,en die heeft ons al 3000 euro gekost omdat de verzekering haar niet pakt,
daarom gaan we toch nu de mannen verzekeren.
Mijn Jack Russell Marra zit er om dezelfde redenen niet in (ook een kneusje en al veel geld geklost), dan accepteerd de verzekering ze inderdaad niet, of met allerlei "uitsluit-clausules" (Adriana, geldt misschien voor Enzo) waardoor je er dus nog geen donder aan hebt.
Dus als je denkt dat jouw dier zo gezond is, die hoeft niet in de verzekering, als er wat is krijg je hem/haar er niet meer in.
Vandaar dat mijn drie jonge, gezonde katten in de verzekering zitten. Ik wou dat ik dat ook met Marra had gedaan toen ze jong was.
Laatst gewijzigd door Catfish op 02 aug 2010 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Adriana »

http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/pagina17.html
deze heeft al vaker op het Forum gestaan, weet niet of ie tot het laatste moment is bijgewerkt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Meowth »

Deze link is nog net iets uitgebreider en HEMA is dus helemaal niet zo goedkoop (45 euro per declaratie bijv.)
http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/pagina16.html

Hmm er staat "Ongewenste dekking" wat is dat nou weer? Krijg je een ongewenste dekking vergoed? :eeh:
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door loek »

Meowth....: ongewenste zwangerschap dus abortus......
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door loek »

Oja mocht je een verzekering afsluiten dan is het nog handig om even bij je da te vragen of zij kortingsbonnen hebben voor verzekeringen. Dat hebben ze namelijk vaak wel (meestal voor proteq of petplan)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
JC Anja

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door JC Anja »

(45 euro per declaratie bijv.
Je mag de declaraties bijvoorbeeld 1 x in het kwartaal,of per half jaar indienen.Als je bijvoorbeeld 3 x bij de dierenarts bent gewest en 3 rekeningen hebt...dan geld dat als 1 declaratie en hoef je dus maar 1 x 45 euro eigen bijdrage te betalen.
Ik zag in mijn polis dat ik die voor een jaar heb afgesloten.
De sterilisatie word ook niet vergoed. Heb me aanvankelijk dus te snel laten overhalen,door mijn broer.Hoop dus dit jaar,niet al te veel kosten te krijgen met Roos.

Ik denk dat ik na dat jaar ook overstap op, Petplan of Proteq.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Aziraphale »

Ik heb net twee verzekeringen afgesloten voor Bella & Bo bij Petplan, ben benieuwd!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een speciale "rampenrekening" voor als er wat gebeurt met mijn lieffies.
Daar gaat elke maand een X-bedrag heen.
Omdat ik 8 katten heb, werkt dit beter dan ze alle 8 verzekeren.
Een ongeluk komt nooit alleen.......zo werkt dat bij mij ook vaak - meerdere "rampjes" in een maand
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Aziraphale »

Dinie, lijkt me voor jou inderdaad een betere oplossing dan 8x verzekeren.
Maar ik vind het wel een prettig idee dat mijn twee katten verzekerd zijn nu, zeker als je ziet wat een klein bezoekje aan de DA al kost. Met twee is een verzekering nog wel te overzien ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hema dierenverzekering

Bericht door Adriana »

Enzo is geweigerd bij petplan, overigens wel met keurige uitleg.
daar nog vragen over gesteld want zijn nierwaardes zijn prima en schildklier nu ook en als schildklier wordt uitgesloten lijkt me de kou uit de lucht.
petplan zegt dat veel uitsluitingen verband houden met schildklier en het dus niet eerlijk is om mij premie te laten betalen. die uitsluitingen kan ik niet vinden maar als ze niet willen, bv volgend jaar op nieuw bekijken, dan willen ze niet. en ze willen niet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie