Moet onze poes een einzelganger blijven?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Adriana »

je zou Tama beetje destress kunnen gaan geven
http://www.huisdierendokter.nl/ en dan links bij gedrag --> behandeling --> Destress en kijk even naar de werking..
als je het snel wilt hebben dan kan ik je er vandaag een paar opsturen, wil ze wel weer terug oid maar als ik je daarmee kan helpen --> adres pb.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

Heb even de werking gelezen, en ik denk dat Tama wel iets minder mag stressen. Geen idee of ze ook reageert op onze feliway. Ik zal even pb-en. Ik neem aan dat je goede ervaringen met destress hebt? Ik hoop niet dat ze extra sloom er door wordt, want Tama lijkt nu al een oud dik vrouwtje (ze is 2.5 jaar oud en perfect op gewicht) Trouwens top dat je wil helpen!

De kitten is trouwens behoorlijk sociaal, toen we haar gingen bekijken waren die mensen echt het hele meubilair aan de kanten aan het slepen om Kiiro (oke toen heette ze nog 'Parel') te pakken. Maar ze komt hier graag langs voor wat kopjes.

[edit]
Tama is door de stress (?) onder de bank gekropen. We hebben daarom Kiiro weer in haar bench gedaan, kan Kiiro even rustig eten, drinken en kattenbak gebruiken. Hopelijk ook een dutje want ze is behoorlijk actief geweest.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

En voor de liefhebbers is er een filmpje!
[youtube][/youtube]

Iemand een idee welke kleur Kiiro is of gaat worden? Haar buik is helemaal wit met zwarte stipjes.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Adriana »

wat een leuk filmpje, kunnen we ze in het echt een keertje bezig zien!
enne, komt die muis op veer ook van zooplus of waar heb je die gevonden?

ik heb alleen ervaring met russische grijstijgers en die blijven grijssss..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

Wij hebben helemaal in een deuk gelegen van die laatste blik van Tama...als in 'haal dat ding hier weg!! :shock: '

Wat ik heb gelezen is dat het patroon nog wel duidelijker gaat worden en haar complete kleur een tint lichter gaat worden...maar het boeit ook niet, ze is nu al een geweldig gezicht!

[edit] oh die muis..ik heb geen idee..die is er al een tijdje! Bevalt trouwens erg goed, lekker stevig en wordt als close-combat boksbal gebruikt :lol:

We hebben net een paar kleine aanpassingen gedaan, en nu zit er op iedere verdieping wel een speeltje.

We zitten ook te kijken naar een 2e plafond-hoge krabpaal..die dan aan de andere kant (3 meter verder) van de kamer neer te zetten. Misschien met een groot klimtouw er tussen.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Catfish »

Het lijkt mij beter om ze los te laten, tenzij er bloed gaat vloeien uiteraard.
Als je Kiiro (leuke naam trouwens) weer in de bench zet, krijgt Tama gelijk, dan wint ze... Ik dnek dat het dan moeilijk wordt om de verhoudingen weer recht(er) te trekken.
Ik weet hoe moeilijk het is, maar even volhouden en ze goed in de gaten houden.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Adriana »

nee, mijn ervaring is zeker niet dat ze er sloom van worden. maar en dat is met spijsvertering/stofwisseling bijv. ook zo, bij ieder dier werkt het toch een tikje anders en er is altijd maatwerk nodig. uitproberen denk ik, zo doet iedereen het.
die boksbal-veer-muis kan ik waarsch ook zelf maken, dus op zoek naar een goeie veer. muizen hebben we al!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

Tot nu toe geen bloed vloeien, zelfs geen erg gemep of gegrom. Tama reageerde veel feller op de vorige koppelpoging (Nala).

We zijn even naar de dierenwinkel geweest om wat speeltjes te kopen (Kong Wubba!) en ondertussen wel Kiiro weer in de bench. Bij thuiskomst meteen bench weer open, maar Kiiro sliep lekker door...ze vind het volgens mij ook lekker veilig. Ze is er inmiddels uit gekropen...rechtstreeks naar een slapende Tama gelopen..gesist..en weer aan het spelen.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

De eerste tekenen van ruzie zijn te merken..

Kiiro vind het leuk om met een koprol in de stoel te landen..en dan haar staart te gaan vangen. Dit gebeurt dus met veel beweging en geluid..en vanuit het niets neemt Tama een sprint en ze springt midden op dezelfde stoel. In paniek vliegt Kiiro er vandoor. Dit gebeurde 3x achter elkaar..en als Kiiro dan iets anders gaat doen, dan vliegt Tama er meteen achteraan. Let wel: het is wel aanvallen maar zonder schade, ze mept wel maar raakt niet. Tama besloop even laten Kiiro en maakte een aanvalssprong..maar die was volkomen naast (en dat leek ook de bedoeling).

Door de nieuwsgierigheid en speelsigheid van Kiiro komen ze elkaar regelmatig (iedere 5min) wel tegen. Voor het grootste deel wil Tama duidelijk maken dat ze geen andere poes dichtbij wil hebben - maar af en toe neemt ze ook zelf een aanval als Kiiro té opvallend bezig is. Kiiro trekt zich er helaas niet veel van aan, ze gaat rustig door en toont totaal geen onderdanigheid. Waarom 'helaas'? Omdat dit gevecht/geshow pas op houd volgens mij als er 1 de baas is.

Ojee..ik ga wat dingen verhuizen...de klungelige Kiiro is boven op de kast beland en staat nu bovenop mijn modelauto van 500dollar :lol:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

Nog even een paar lieve foto's

Ze lijkt zo eigenlijk best volwassen! Maar als je haar ziet lopen en vast houd, valt het kitten zijn wel op.
Afbeelding

Een black&white foto..nouja eigenlijk is alleen de achtergrond zwart-wit :lol:
Afbeelding

Samen eten van natvoer! Geen gesis, geen gemep..alleen veel ge*nom nom nom*
Afbeelding
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Dafpoetser »

OMG...sprekend mijn Silver!!!!!!

Afbeelding
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Adriana »

je zou denken dat Tama heel heel heel erg langzaam zal moeten wennen aan Kiiri en daar wat meer tijd voor nodig heeft, kwestie van lage versnelling zo te spreken..
probleem is dat Kiiri geweldig enthousiast is en er een heel andere versnelling op nahoudt en dat zal de komende tijd wel vaker niet sporen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Dafpoetser »

ik schrik gewoon van de gelijkenis, weet je dat?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

Wat voor ras is Silver? Kan ik later ook zo'n lieverd verwachten?
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Moet onze poes een einzelganger blijven?

Bericht door Kiwi »

Adriana schreef:je zou denken dat Tama heel heel heel erg langzaam zal moeten wennen aan Kiiri en daar wat meer tijd voor nodig heeft, kwestie van lage versnelling zo te spreken..
probleem is dat Kiiri geweldig enthousiast is en er een heel andere versnelling op nahoudt en dat zal de komende tijd wel vaker niet sporen..
Je houd goed vast aan Kiiri he? :lol: Vind je het stiekem een leukere naam? ;-)

Maar inderdaad..Kiiro (spreek je trouwens uit als Kih-hiero) heeft een andere versnelling, maar dat hoeft niet erg te zijn..want Tama gedraagt zich heel wat ouder als de 2.5jaar die ze is..terwijl het speelse in Tama zelfs nu al weer wat zichtbaar wordt. :eclap:
Laatst gewijzigd door Kiwi op 09 aug 2010 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Plaats reactie