Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Kattenbella »

He Roland, jullie ook aan de Carnibest? :grin: Ik word toch wel blij van deze berichten. Zie mijn katten ook echt opknappen van vers.
Kip flikker ik hier in een grote bak en ik moet alleen opletten dat ik er niet op ga staan. Ze krijgen kuiken, kipfilet af en toe gehakt, soepvlees, kippennekken. Carnibest is het hoofdmenu. Het valt me op dat de oude katten niet ineens invallen en goed verder gaan.
Carnibest moet bij sommige katten wennen. Hier vinen de meeste katten de ekoversie lekkerder dat de diabeet. Ik heb altijd half om half hier.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Admin »

Helaas Bel, ze zijn er alweer vanaf, met de nodige ellende (helemaal niet meer eten, diarree, gedragsverandering, kortom, rare ellende). Zelfs Indy, die alleen maar droogvoer eet en nooit Carnibest heeft gegeten, werd door de anderen van slag gebracht. De anderen eten nu gelukkig weer normaal maar Indy eet nu maar mondjesmaat. Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=21142

Het leek een goed idee, voor Storm zijn gebit, maar het heeft niet zo mogen zijn.

Bel, bij deze veel sterkte met het gemis van Lucky. Verschrikkelijk voor je, zo'n onverwachtse wending.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Kattenbella »

Roland, dank je! Het is zeker zwaar, omdat ik zijn vrouw moet begeleiden. Hij kon gewoon niet meer, dus het moest!

Wat maf dat ze diaree kregen, hier krijgen ze er juist stevige ontlasing van en als ze dieetvoer soms moeten meurt het direkt.
Ze zijn verder dezelfde luilakken met een mooie vacht ;-)

He laiverd, thanx! ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Kattenbella »

He Roland, ik plek het hier neer, maar misschien kan het beter op je andere topic.

heb nagedacht over de carnibest. het is wel vreemd dat ze hier diarree van kregen. Het geeft juist hele vaste ontlasting.
Wat hielden die gedragsveranderingen in, werden ze onrustig, gingen ze knokken? Hoe snel ben je overgeschakeld?
Hier waren ze in het begin ook veel onrustiger, omdat ze niet meer de hele dag eten tot hun beschikking hadden. Kan ook, omdat ze meer energie ineens kregen door de hoeveelheid vlees en in ieder geval veel minder bijprodukten.
Zal op je andere topic reageren op je vraag daar.

Vooral die gedragsveranderingen vind ik wel interessant. Misschien kan je of ik vragen stellen op barfplaats.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Admin »

Nee, de diarree kwam niet van de Carnibest, maar van de omschakeling naar Carnibest toe, waarbij we ook gewoon blikvoer erdoorheen mengden. De omschakeling heb ik in 1 week gedaan en het terugschakelen duurde anderhalve week.

Het gedrag kwam doordat de witjes geen Carnibest meer moesten en continu wegliepen van hun bakje. Dat zorgde voor onrust bij de anderen die dan ook wegliepen (vertrouwden het kennelijk niet meer) en vervolgens helemaal niets meer wilden eten.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door Kattenbella »

Ooh, ooh, wat zijn het dan ook eigenwijze gevallen :???: Het kan ook heel erg uitmaken welke smaak je geeft. Hier zijn ze over het algemeen erg dol op de ekoversie. Het schijnt dat lam ook goed in de smaak valt en soms wordt het gemengd met gourmet, dat schijnt erg lekker te smaken, maar ja, soms lukt het helemaal niet. ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
BlauweRus
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2010 21:55

Re: Let op met je lieverd vis voor te schotelen

Bericht door BlauweRus »

Maar hoe zit het dan met de maaltijdzakjes van whiskas in de vissmaken???
Plaats reactie