Mijn kitten niest

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
EllenLokerse
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2010 23:16

Mijn kitten niest

Bericht door EllenLokerse »

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie dit forum hebben. Ik heb me gelijk aangemeld.
Ik heb een klein vraagje.

Ik heb nu sinds een week 2 kittens. (8 weken oud). Eentje begint nu sinds gisteren heel af en toe te niezen, en zodra ze niest komt er ook een beetje snot uit der neusje.
Verder heb ik het idee dat ze een beetje verhoging heeft. (ze voelt namelijk wat warmer aan dan haar zusje).
Haar eetlust is nog steeds uitstekend en ze is totaal niet moe of lusteloos.
Ze slaapt wel veel maar dat komt omdat ze klein is? Zodra ze wakker is gaan ze gelijk ravotten uithalen.

Ik heb vrijdag een afspraak bij de dierenarts. Nu had ik op het forum gelezen dat ze zich eventueel zo kan voelen door haar afgelopen inenting? A.s vrijdag krijgt ze haar laatste.
Wat moet moet ik precies tegen de dierenarts zeggen en hebben jullie eventueel enig idee wat er met Fristi is?
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Mijn kitten niest

Bericht door MBHK »

Volgens mij kunnen ze alleen (zichtbaar) last hebben van hun oogjes na een enting. Vaak hoor je dit bij raskatten. Ik zou even contact opnemen met de DA i.v.m. dat ze een verhoging heeft en daarbij niest.

Op deze leeftijd bestaat hun ritme voornamelijk uit korte periodes actief zijn en veel slapen. Dit is normaal kittengedrag! :D Dit hebben ze ook nodig i.v.m. de groei van hun lijfje!
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Mijn kitten niest

Bericht door Anne1988 »

Ik zou inderdaad ook even contact opnemen met de DA, en vertellen wat je hier ook zegt: ze niest af en toe met daarbij snot en heeft waarschijnlijk wat verhoging.

Mijn 2 kittens hebben niesziekte gehad, en dat kwam na de eerste enting pas goed tot uiting, dus je weet maar nooit of er iets is. ;)
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kitten niest

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar niet laten enten als ze niest en snot verliest.
Het kan je je kitten kosten - een enting als de dier geen 100% is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn kitten niest

Bericht door Cari »

Je kan inderdaad nooit een enting geven tegen iets dat het dier al onder de leden heeft. Dat is een doodklap! Maar waarom hebben de kittens zo vroeg al hun enting gehad? Normaal is 9 weken en 12 weken. Een reaktie op een enting komt ook niet pas na 2 weken. Ik zou wel even met ze naar de da gaan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie