Wat heeft hij toch?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door Cari »

Ah, wat is ie gaaf met zijn blauwe en rooie poot :grin: . Ik heb je verhaal gelezen.... vreemd allemaal...
Van welke delen zijn de foto's genomen? Ik zat te denken dat er misschien ergens een zenuw af en toe knel zit? Heeft ie ook nog iets gehad als pijnstillers, prednison (tegen zwelling) o.i.d.? Ik kan me niet voorstellen dat dit puur een kwestie van aandacht vragen is. Hij zal best pijn hebben en als er dan kip of een muis te halen is, zal hij even door die pijn heen breken, dat is ook niet zo gek. Ik hoop dat er toch snel een goede diagnose komt en dat hij volledig herstelt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door Adriana »

wij hebben in MoMo een mega aandachtsjunk en als-ie maar even denkt dat hij tekort komt, dan volgt een heel arsenaal van de afdeling zielig. mauwen, pootje klauwen, niet eten (alleen in het geniep maar als ik kijk in het openbaar met zijn kont naar zijn schoteltje zitten). hij heeft bij zijn dierenarts ooit eens drie kwartier lang het bloed afnemen geblokkeerd en later dacht ik: his finest hour, max aandacht en smeken en knuffels. tegenwoordig volgen we daar een andere methode en dat is gepiept voor ie er erg in heeft.
bij zwartspook zou het voor een deel ook die richting op kunnen en ik denk dat ze dat hun hele leven erin houden, zeker als t werkt.
maar er zal toch ook wel iets zijn wat hem hindert want dat bedenkt ie niet zomaar.
mag je aan zijn achterpoten zitten? buigen en strekken, zachtjes knijpen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
zwartspook
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:55

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door zwartspook »

Hihi,hij heet Karel maar die nick was al bezet dus ach,moest wat verzinnen...
Dat is een beetje lastig met hem,ik mag eigenlijk alles doen,alleen ik dan wel.Toen hij grote open wonden had onder het gips mocht ik daar ook aan komen om het uit te spuiten met betadine,door te spoelen,te zalven en opnieuw te verbinden.Dat moet toch echt helse pijn gedaan hebben... Als ik nu knijp ( niet te hard natuurlijk) in de verstuikte achterpoot trekt hij ietwat zijn lip omhoog.Maar echt maar een ministukje.Eigenlijk is het meer een beweging van de lip.Dat zal de verstuiking zelf zijn die pijnlijk is neem ik aan.Voorpoot is ook wat gevoelig maar dat is al een jaar zo.
zwartspook
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:55

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door zwartspook »

Vanmorgen heb ik besloten dat we weer "normaal" gaan doen,kijken hoe hij daarop reageert.Geen extra aandacht meer voor meneer,geen extra lekkers,niks.Ik heb zijn speciale ligkussen weggehaald.Zijn speciale ziekteplekje is weer weg.Als hij ziek is krijgt hij namelijk altijd een eigen plekje in de woonkamer,daar mag niemand komen,alleen hij(en ik natuurlijk).
Ook zit de deksel weer op de kattenbak(scheelt ook een hoop troep!).Zijn etensbakjes staan weer op hun normale plek.Alleen water blijft staan erbij omdat hij normaal uit de vissenkom drinkt maar die staat wel erg hoog,ik wil niet dat hij zo hoog springt.Het enige wat hij niet mag is naar buiten.Ik ben benieuwd...wordt vervolgd...
zwartspook
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:55

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door zwartspook »

Gister overdag had ik weinig tijd om op hem te letten maar gisteravond heeft onze drama-king dat ruimschoots goedgemaakt.Zo vreselijk plakkerig bij je liggen,aan je zitten,aandacht opeisen dat het gewoon echt irritant was.Iedere keer wegzetten en hij stoicijns iedere keer weer terugkomen.Vanmorgen had ik lekker twee spiegeleieren,waarvan hij er 1 van mijn bord af jatte terwijl ik erbij zat!Zo razendsnel.Toen werd ik echt even heel boos en nu ligt hij ook boos op de vensterbank.Hij kan wel vaker irritant zijn maar dat is dan een paar minuten,zo heb ik het nog nooit meegemaakt.Zijn klachten zijn wonderbaarlijk genoeg flink afgenomen sinds gisteren.Hij hinkt nog wel wat en hij kromt zijn rug soms wat dus pijnvrij is hij nog niet maar zoals het nu gaat zie ik geen noodzaak tot de arts,hij heeft voorlopig nog wel even huisarrest.Sowieso tot na onze vakantie,we komen 21 augustus weer terug.
zwartspook
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:55

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door zwartspook »

Nou...meneer is genezen hoor.Niks meer aan de hand! Wat een beest niet??? En dan zeggen ze dat dieren onbekend zijn met menselijke emoties...Nou, katten in ieder geval niet met aandachttrekkerij,zelfmedelijden,aanstellerij en beledigt zijn.
Hij springt en klautert overal weer op,kletst de oren van mijn kop,zit urenlang voor de buitendeur te bleren,jankt weer mee met de mixer(hij denkt dat hij een hond is af en toe ;) ),probeert de druppels uit de kraan te vangen,helpt mee met opslaan van de pagina's van de krant,graaft de planten weer uit en probeert of hij de vissen uit de kom kan kijken. Hij is weer helemaal de oude!
Toch blijft hij binnen tot na de vakantie.Tot zijn eigen verdriet... Iedereen bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door jojo »

Dit is dan een kat die héél goed zijn personeel weet te bespelen :lol: Ik ben blij voor je dat het storm in een glas water was en geen nare of ernstige dingen! Geef je geweldige toneelspeler een aai van me ;-)
Plaats reactie