Angstig kitten

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
harkx
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2010 21:14

Angstig kitten

Bericht door harkx »

ik heb een kitten van 8 weken. nu is ze heel erg bang voor de kat die ik al in huis heb. dit is een gecastreerde bengaal van 4 jaar. deze doet het poesje niets en is alleen maar nieuwsgierig. de afgelopen avond ging het heel erg mis. de bengaal wilde even ruiken en het kitten schoot zo in de stress dat ze alles liet lopen en ook haar anaalklieren leegde. ik heb haar apart gezet. de volgende ochtend wilde ze niets meer en lag maar een beetje te kijken. toen ik haar in de slaapkamer zette zag ze in de spiegel zichzelf en ging weer helemaal door het lint. ze is nu bij mijn zus om op adem te komen. mijn vraag is kan ik haar terug halen of heeft ze zo´n trauma opgelopen dat dat niet meer mogelijk is.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: angstig kitten

Bericht door Umimeis »

Welkom op het forum!!

ja tuurlijk moet je je kat terug halen.....het is voor je kitten en je andere kat natuurlijk even wennen.
Mijn katten waren in het begin ook bang voor elkaar.
Misschien heb je ze wat te snel aan elkaar laten introduceren?

Je zou bij de dierenarts een feliway stekker kunnen kopen. Deze sheid namelijk de natuurlijke feromonen af die katten van nature ook afscheiden. Deze stekker/verdamper word ook wel gebruikt bij stresssituaties zoals in jouw geval een nieuw huisgenootje,maar ook bij ziekte of verhuizing, ongewenst plassen op verkeerde plekken enz.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: angstig kitten

Bericht door MBHK »

Zou je kitten niet meer naar je zus brengen i.v.m. nog meer stress. Kun je haar thuis in een andere ruimte kwijt? Uiteraard zullen ze aan elkaar moeten wennen, geef ze wat tijd! Mijn katten lagen ook niet aan het eind van de 1e dag met elkaar in een mandje. :D
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
harkx
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2010 21:14

Re: Angstig kitten

Bericht door harkx »

bedankt voor jullie reactie. ik heb wel een andere ruimte waar ze in kan zijn.
ik zal het wat voorzichtiger aan gaan pakken. er was mij geadviseert ze maar bij elkaar te zetten en het ze maar laten uitzoeken, dat ging dus helemaal verkeerd. de bengaal deed heel erg voorzichtig toen ik haar in het reiskooitje op de bank had gezet, niet blazen of grommen en heel voorzichtig een voorpoot door de trailies steken en zijn voetje daar laten liggen. alleen de kitten gromde en blies. ik dacht dat het juist andersom zou zijn.
ik hoop dat het goed komt. ik ga er aan werken.
Plaats reactie