Wel goed gedaan?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
wvm
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:59

Wel goed gedaan?

Bericht door wvm »

Hallo,
Ben hier voor de eerste keer, omdat ik graag even een vraag wil stellen.

Kweet dat katers na castreren nog graag willen, wat katers doen.
Zelf een kater, die al 12 is, en al jaren gecastreerd, maar zelfs mijn teddieberen pakt.

Heb 3 teddieberen op grond staan, en als hij de kans krijgt liggen ze weer door de hele kamer.
En hij ligt in diepe slaap. ;-)
Dus, dat gegeven is mij bekend.

Nu heeft mijn vriendin een jonge kater, pas gecastreerd, en gaat ook vrolijk op de vrouwtjespoes. Alleen die is nog niet gesteriliseerd, en nou zegt zij tegen mij, het lijkt wel of ze bij Tijger(dat is de kater) iets verkeerd gedaan hebben. Volgens mij hangen er nog 2 balletjes.

Dat kan toch niet ??

Hoop, dat het niet kan, want dan zou het poesje straks weer met jonkies zitten..........

gr wvm
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: wel goed gedaan?

Bericht door ktje »

de hormomen zijn niet meteen weg na een castratie dat duurt een paar weken/maanden.

Dus dat hij er nog op springt is logisch, waarom poeslief niet laten helpen? Voor haar is het krols zijn niet gezond en goed.

Of er iets niet goed is gegaan, kan alleen de da je vertellen.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vond het tot een heel aantal weken na de castratie ook lijken alsof er nog balletjes waren, nu ik een jonge kater erbij heb die nog niet gecastreerd is zie ik het verschil wel. Waarschijnlijk is alles wel in orde.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
wvm
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:59

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door wvm »

Bedankt voor de reakties.

Poes helpen is tuurlijk een optie, maar soms is het financieel even beter om dan maar eerst katertje te laten helpen.

Bedankt voor de geruststellende reaktie, dat het een aantal weken erna lijkt of de balletjes er nog zijn.

En dat het waarschijnlijk wel in orde is.

gr. wvm
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door Dafpoetser »

Ook mijn Tommie's zakje lijkt "in tact" terwijl hij wel degelijk geholpen is.

Ach, toch wel leuk om te kunnen zien dat het een jongentje is, toch? ;-)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door Sannie_xx »

Haha zelfde verhaal hier, je ziet gewoon nog balletjes. Maar het verschil voor en na is wel duidelijk te zien :)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door Umimeis »

Dafpoetser schreef:Ook mijn Tommie's zakje lijkt "in tact" terwijl hij wel degelijk geholpen is.

Ach, toch wel leuk om te kunnen zien dat het een jongentje is, toch? ;-)
:lol:

Ja, bij Sam en Flea zie je ze ook nog een klein beetje....het zijn net 2 'wangetjes'

Bij Sam valt het helemaal op want de ene bal was wit en de andere bruin hihi
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door Dafpoetser »

Vroeger namen de dierenartsen het gehele zakje weg, tegenwoordig "halen ze 'm leeg" ofzo denk ik.
Marjolein kan ons daar denk ik veel meer over vertellen.

En dat bedoel ik met leren van elkaar, elkaars ervaringen, elkaars verhalen.
Heerlijk.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
wvm
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:59

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door wvm »

;-) Geweldig al deze reakties. Hoe meer hoe beter, daar word je alleen maar geruster van.
Mijn vriendin zeker, want nog meer katjes erbij wordt echt te veel voor haar. Het probleem is, ze heeft 1 nestje gehad, wilde dat graag een keer meemaken. Er kwamen toen 2 kittens. Die heeft ze gehouden.
Het punt is, ze kan er geen afstand van doen.......je zou er zo veel te veel krijgen. :smile:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door Dafpoetser »

Any time wvm.....hoe langer je je op dit forum begeeft, des te meer je leert!
En al heb je het over het scrotum van je kat, alles mag, en kan hier geloof ik, en niemand die raar opkijkt hoor!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Haha inderdaad Rob, het maakt allemaal niet uit! :grin:
De balletjes worden inderdaad uit de balzak gehaald. Bloedvat + zaadstreng afbinden en doorsnijden, geen hechtingen omdat als je de balzak tegen elkaar aandrukt waar het sneetje gemaakt is het vanzelf aan elkaar kleeft en vergroeid. Dus blijven er 2 balzakjes over :grin:
Heb hier een kat zonder pikkie rondlopen (hij is omgebouwd zegmaar), en hij heeft zo'n dikke vacht dat je van restant balletjes eig niets meer ziet. De ander is nog niet zo lang geleden gecastreerd maar da's een apart, zielig katje die zich nog niet echt weet te gedragen als een vent. Maar die zal ongetwijfeld wat op gaan steken van het piemelloze opperhoofd, heer en meester hier.
Maargoed als er hier gevoerd wordt, wordt er ook wel eens gezegd: 'Dames, eten!'
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
sietsepiets
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2010 18:08

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door sietsepiets »

Hallo iedereen,

Ik heb ook een vraagje. Oellie is een drietal weken geleden gecastreerd geweest en alles is heel goed gegaan. Hij is niet echt veranderd, eet alleen veel meer. In elk geval, hij heeft het denk ik (een week terug al) wat opengekrabt en nu komt er een beetje roodachtig "vlees" uit zeg maar, een extra bolletje wat nu aan de balletjes hangt. Ik weet niet of ik hiermee moet terug naar de DA gaan, wat denken jullie?
Hij lijkt er niet echt mee te zitten, maar je weet natuurlijk nooit... Ben een beetje bang dat het gaat infecteren, hij is nl. ook niet gevaccineerd.

Groetjes,
Sietske
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9351
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door castratenkoor »

Na twee weken moet het echt mooi dicht zitten, er mag niet iets uithangen.
Ik zou het even laten zien aan de dierenarts.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door pearlsofpassion »

Oeh, ja, zeker naar de DA. Dat groeit vrijwel onmiddelijk dicht, en zelfs als dat niet zo was zou er niets meer uit mogen komen (ik kan mij niet inbeelden wat...)

Laat je wel niets aansmeren he, als de castratie niet goed uitgevoerd is moeten ze het kosteloos terug in orde brengen he ;-) Dat hij geholpen wordt is natuurlijk het belangrijkste, maar je kan toch wel even op je strepen gaan staan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wel goed gedaan?

Bericht door jennli »

Bij Pjotr zijn zijn zakjes nog prominent aanwezig zoals mijn da dat zo mooi wist te benoemen. Ze zijn wel leeg gelukkig ;) Sietsepiets, ik zou zeker even terug naar de da gaan.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie