Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Tink
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:18

Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Tink »

Het is zo'n makkelijk meisje, ze is niet te zwaar, propt zich niet vol. Is ook niet erg kieskeurig en lust dus alles.
Ik ben begonnen met Albert hein huismerk brokjes, wat prima ging, maar ze stonk zo uit d'r bekje. Wat opzich niet zo erg is, maar het blijkt toch geen normale geur te zijn en dus lijkt het me ook niet helemaal gezond.
Dus ik denk: af van het huismerk, ietsje duurder: Whiskas. Daar krijgt ze dus vreselijk stinkende zachte poep van. Nog minder gezond en het mooiste is: omdat ik dacht dat ik nou goed voer had gekocht en de poep ergens anders aan lag, zit ik nou met meer dan 4 kilo whiskas. :(

Ik heb nog een gratis zak purina liggen, mijn moeder doet altijd aan van die acties mee, ik heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik voor nu Selene maar weer aan de AH heb gezet.

Nou krijg ik overal verschillende adviezen; het leek me dat het voer waar voornamelijk groentes in zitten niet echt oke waren, echter hoor ik nou ook weer van iemand dat dat er niet voor niks in zit. En dus krijg ik nou door veel mensen vet duur voer aangesmeerd. Sorry maar ik vind 10 euro per kilo echt een beetje te veel op het moment.

Ik ben op het moment een beetje radeloos, ik wil d'r voer geven waar ze geen last van heeft, maar het lijkt er nou op dat ik eindeloos dingen moet gaan uitproberen en dan weer met een restje kattenvoer zit wat niet goed voor d'r is! :???: Ik durf gewoon niks meer te kopen!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Kattenbella »

Heeft ze nog steeds die geur uit haar bekje? Ben je daar al mee naar een dierenarts geweest. Sommige katten kunnen een zwakker gebit hebben. Ik zou daar zeker eerst naar laten kijken.
Verder staan er heel veel tips en adviezen over voeding op deze site waar je zeker iets mee kan.
Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Tink
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:18

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Tink »

Toen ik over ging op de whiskas, ging de geur ook helemaal weg. Zodra ik weer aan de AH begon was de lucht weer terug. Dus de oorzaak is me duidelijk.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Kattenbella »

Dat lijkt mij dan ook, maar zachte poep is ook niet alles. Ik zou hier flink rond gaan kijken en kijken wat het beste bij je kat past.
Ik geef mijn katten carnibest en ander rauw vlees, daar gaan ze erg goed op.
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 09 jul 2010 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Ilone »

Je hoeft echt niet meteen voer van 10 euro per kilo te kopen ;)
Wat Kattenbella al zegt, op de site staan een hoop topics over voeding, daar kan je eens kijken.
Kijk ook eens op www.zooplus.nl, daar kan je een beetje vergelijken.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Umimeis »

Wat dacht je misschien van versvoer? Kattenbella had al een paar merken genoemd.
Ikzelf geef m'n katten af en toe naast Felix maaltijdzakjes ook kabeljauw en kipfilet (ja, rauw!) of kippenbouten (ook rauw) en een paar stukjes haring als ik toevallig zelf ook haring eet. Haring geef ik niet zo vaak omdat het zoutig is. Ik geef dan bijvoorbeeld ieder 3 stukjes haring (eet zelf de rest op hihi...ik lijk wel een kat, hou namelijk ook van vis)als traktatie ipv Whiskas kattensnoepjes.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Sannie_xx »

10 euro per kilo is ook helemaal niet nodig, alleen dierenartsvoer is volgens mij die prijs....

Alleen Whiskas, AH voer e.d. zijn niet zo super. Teveel granen, te weinig vlees, teveel zout, teveel chemische toevoegingen.
Er zijn voldoende soorten voer waar je beter aan doet. Van de betaalbare varianten aan premiumvoer is bijvoorbeeld Sanabelle hier vrij populair, geloof ik. Verder kun je denken aan Prins, Orijen, Applaws....

Het voordeel is: ze eten er ook minder van. Ik voer mijn katten Hills - dan koop ik ook wel de 10 kilo zakken, daar doe ik met twee katten drie maanden mee. Reken maar uit wat dat per week kost - geen drol eigenlijk. Waarom? Ze doen er veel langer mee dan met andere soorten voer. Mijn vriend gaf zijn katten ook een tijdje AH voer -- het lijkt goedkoper omdat je kleine zakjes koopt die weinig kosten. Maar je doet er een weekje mee ofzo?

Kijk de eerdergenoemde topics eens na, zou ik zeggen :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door castratenkoor »

Ik geef Orijen ik koop dat per 10 zakken van 7 kg en dan is het 50 euro per 7 kg.
Met kwantumkorting. Het is voor 11 katten dus dan kun je dat zo doen.
Ze doen het er perfect op, ook de 3 blaasgruiskatten.
Als blik geef ik Science Plan, Miamor, Cosma, Almo Nature.
En ik geef 3 stuks 1 x daags rauw voer, o.a. kuikens.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 10 jul 2010 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Anne1988 »

50 euro per 7kg? :shock: Oh, wacht zoiets betaal ik zelf ook... Klinkt zo ineens wel heel erg veel! :lol:
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door castratenkoor »

Zeker als je 10 zakken haalt, dan moeten we 500 euro ineens ophoesten.
Maar goed per zak is het 55 euro, dus met 10 zakken 10% korting.
Dat is de moeite. Ik doe zelf zo'n 3-4 weken met een zak.
Mijn dochter met 3 katten uiteraard langer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Tink
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 22:18

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Tink »

Sannie_xx schreef:Het voordeel is: ze eten er ook minder van. Ik voer mijn katten Hills - dan koop ik ook wel de 10 kilo zakken, daar doe ik met twee katten drie maanden mee.
:shock: Ze eet nou een AH zak van 1 kilo per twee weken, een halve kilo per week dus. Oke, als ik dat uitreken kom ik uit op 0,4 kilo per week. Dus zoveel minder is het niet, al zal het over een jaar genomen wel een groot verschil maken.

Bij zooplus.nl komen mijn mand, kattenbak en krabpaal ook vandaan en het grit, dus daar voer bestellen zou handig zijn.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Sannie_xx »

Yup, heerlijk. Goedkoop, als je het tegelijk besteld vrij van portokosten... en je hoeft het zelf niet te tillen :P Hahaha mijn postbode klaagt er wel eens over. "Jouw pakketjes zijn altijd zooo zwaar!"
Gebruikersavatar
Lot22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jul 2010 19:52
Locatie: Groningen

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door Lot22 »

Onze hele vriezer ligt vol met rauw vlees, besteld via gelukkigdier.nl. Je moet wel ff een flinke portie inslaan om de verzendkosten te dekken maar dan heb je ook wat! Kuikens en kippenekjes zijn hier favoriet! :)
Daarnaast geven we Acana als droogvoer (via zooplus) omdat hier geen granen inzitten. Granen/koolhydraten zijn namelijk helemaal niet goed voor katten en zitten vaak wel in fabrieksvoer verwerkt.
Mocht je hier meer over willen weten, kijk dan eens op: http://www.omarmdetijger.nl/dier8.htm en
http://www.omarmdetijger.nl/dier16c.htm
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door MBHK »

Sannie_xx schreef:Yup, heerlijk. Goedkoop, als je het tegelijk besteld vrij van portokosten... en je hoeft het zelf niet te tillen :P Hahaha mijn postbode klaagt er wel eens over. "Jouw pakketjes zijn altijd zooo zwaar!"
Al weken komt dezelfde postbode mijn pakketjes brengen. Bestel altijd een kleinigheidje erbij (speeltje/snoepje) en die geef ik dan als bedankje! :oops: Laatst kwam iemand anders het brengen (zomerkracht?) en die reageerde minder enthousiast! Hij had zelfs het lef om te vragen waarom ik niet gewoon naar de DS ging om mijn voer te kopen. :shock: Hij kon het WK-pakketje wel vergeten! :ehand:
Laatst gewijzigd door MBHK op 11 jul 2010 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Ik weet niet meer wat ik mijn kat moet geven!

Bericht door MBHK »

Eerder gaf ik mijn katten met een maatbeker brokjes van Royal Canin. Sinds vorige week ben ik overgestapt op Orijen. Eerder hield ik aan het einde van de dag brokjes over, nu niet meer! :D Verder krijgen ze Bozita, met dit warme weer doe ik er een beetje water doorheen. Qua geld zit ik nog steeds rond hetzelfde bedrag. Heb verder weinig ervaring met ander voer.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Plaats reactie