Purina One Junior goede kittenvoeding?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zebrapyama
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2010 15:24

Purina One Junior goede kittenvoeding?

Bericht door zebrapyama »

Beste Forumlezers,
ik krijg vandaag mijn allereerste kitten, Chewy.
ik heb voor hem Purina One Junior 1-12 gekocht, maar nu vroeg ik mij af of dit eigenlijk wel écht goed kattenvoer is.
hieronder volgt de ingrediëntenlijst:

Ingrediënten: kip (16%), maïsglutenmeel, gedroogde gevogelte-eiwitten, rijst (9%), dierlijk vet, maïs, gedroogde varkenseiwitten, sojameel, tarweglutenmeel, maïszetmeel, erwteneiwit, chicoreiwortel (min.0.5%), visolie, calciumsulfaat, digest, gist (min. 0,2%), kaliumchloride, natriumchloride, mineralen, choline chloride,DL-methionine
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Purina One Junior goede kittenvoeding?

Bericht door MBHK »

Ik geef mijn katten Orijen en Bozita. Hierop doen ze het erg goed! Ben hiermee in aanraking gekomen op een kattenshow. Deze voeding staat correct aangeschreven. Zelf heb ik geen ervaring met Purina. Er zijn zoveel merken en dat maakt de keuze erg moeilijk! Je wilt uiteraard het beste voor je beestje! :D Bij de DS kun je veel informatie inwinnen, vaak houden zij zich wel aan bepaalde merken. Verder heeft www.zooplus.nl een erg groot aanbod, waarvan je een gedeelte alleen op internet kunt bestellen. Zoals Orijen/Bozita wordt nog in weinig plaatsen in NL verkocht. Uiteraard is het erg belangrijk dat je katten de voeding lekker vinden! Daarnaast moeten ze er beter van worden! Let op het gedrag, uiterlijk en hun ontlasting.

Meer informatie m.b.t. voeding kun je hier vinden bij het desbetreffende onderwerp. Succes!
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Purina One Junior goede kittenvoeding?

Bericht door Adriana »

dag en welkom ;-) op het Forum,
we hebben heel erg veel informatie over voeding in de divers voedings'draadjes', je zou je daar een keer door heen moeten lezen......
bij zooplus kom ik alleen pro plan tegen, weet niet of dat hetzelfde is.
als je naar voer kijkt, raadpleeg dan ook even de analyse.

k zag bij pro plan 40% eiwit en dat is erg hoog, ook voor kittens.
je schrijft niet hoe oud 'chewy' is.
en verder moet je alert zijn op allergie en goeie ontlasting en denk ik een paar merken proberen en nergens voorlopig een te grote hoeveelheid van kopen.
Orijen en Bozita zijn prima, Orijen is kwalitatief één van de beste droogvoeders en Bozita heeft erg veel smaken in zijn natvoer, maar ze gaan altijd per 6 bij Zooplus.
Sanabelle/zooplus is kwalitatief en qua samenstelling ook goed voer en niet al te duur en heeft ook een kitten-variant.
magnesium 0.07 %
ruwe as 7.0 %
calcium 1.1 %
ruw eiwit 34.0 %
ruwe vezel 2.0 %
fosfor 0.95 %
ruw vet 21.5 %
vocht 10.0 %
Sanabelle kitten zit wat lager in zijn eiwitten en wat hoger in zijn vetten en er zit voorzover ik kan zien gevogelte in en geen varkensvlees.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Purina One Junior goede kittenvoeding?

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik geen Purina geven, is gewoon kwalitatief geen goed voer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie