Advantage vlooiendruppels helpen niet

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
c verboom
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2009 00:45

Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door c verboom »

Ik weet niet wat ik moet doen!
Volgens de dierenarts kan het niet waar zijn.
Ik heb mijn 2 perzische katten met tussenpozen van 3 weken de druppels gegeven voor grote katten.
Rosanne laat sinds ze zwanger is bijna niet toe dat ik haar kam. Ze wast zich verder goed en krijgt gelukkig geen klitten.
Vandaag mocht ik even haar kopje en schouders kammen, en ik schrok me naar.
Per haal met de kam en er zaten er wel 5,6,of7 of meer vlooien op de kam!
En ik betaal me blauw aan die dure druppels.
Als advantage niet meer werkt en er is nog geen nieuwer middel wat wel werkt,
wat moet ik dan doen?
Vlooienshampoo proberen? Of helpt dat dan ook niet?
Ik hoop dat er een oplssing voor bestaat.

Groeten, Caroline. :?: :shock:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: help! advantage vlooiendruppels helpen niet!

Bericht door daantje »

Natuurlijk bestaat er een oplossing.
Heb je het pipetje wel op de juiste plek leeg gespoten? Stomme vraag misschien hoor, maar ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik het zelf in de begintijd niet helemaal goed gedaan heb. Niet op de juiste plaats tussen de schouderbladen.
Ik denk dat ik jouw dierenarts wel gelijk moet geven, het is bijna onmogelijk zoveel vlooien per "haal" tegen te komen ondanks goede behandeling.
Jammer dat dit nu ook treft tijdens een zwangerschap..... Zwanger zijn vergt best veel van je katje en vlooien tegelijk ook. Ik zou dan toch de dierenarts even raadplegen om jou en en je poezeltje te helpen met de "eerste zet".
Misschien zou je nog over kunnen gaan op Stronghold, wij gebruiken dit al jaren met absoluut een vlo-vrij resultaat.

Succes en sterkte! Hopelijk laat je nog even weten hoe je hiermee verder gaat.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door Anne82 »

Ik zou je ook Stronghold aanraden, kan je bij de meeste dierenartsen kopen. Uit mijn ervaring werkt die het beste, hij helpt ook gelijk in de omgeving en tegen wormen (behalve dan de lintworm). En het is ook gemakkelijk toe te dienen met een pipetje in nek.
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door sandy »

Als je echt last heb van vlooien moet je ook de omgeving spuiten, anders is er geen middel wat effectief werkt.
Advantage is wel een goed middel, ik gebruik het ook voordat het vlooienseizoen begint en hou ze vlovrij ermee hoor.
Eentje heeft een vlooienallergie dus als het niet zou werken zou ik dat aan haar gelijk zien, het is zeker niet minder goed als stronghold.
Ik gebruik trouwens wel die voor katten van boven 4 kilo, als je de lichtere neemt en je katten zijn wat zwaarder kan het wel wezen dat het niet effectief genoeg werkt.
Dit op aanraden van de praktijk hier.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
c verboom
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2009 00:45

Re: Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door c verboom »

Rosanne bleek vlooien bij zich te hebben die imuun geworden zijn voor advantage.
Toen ze stronghold toegediend kreeg waren alle vlooien in no time dood.
Ik heb een paar keer goed gezogen en niet eens hoeven spuiten,
want er zijn gewoon geen vlooien meer.
Bij vlooiendruppels gaat het nu eenmal zo dat vlooien vrij snel immuun kunnen worden.
Dan brengen de fabrikanten met nieuwe middellen uit,
die alleen bij de dierenartsen te krijgen zijn.
De middelen die niet goed meer werken tegen vlooien worden 'vrij gegeven'
voor verkoop in dierenwinkels.
Daarom beter vlooiendruppels halen bij da.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door Rocis »

Hoi,

Een typisch dierenarts praatje ;-)
Maar goed als het geholpen heeft geweldig. Denk er alleen wel aan dat er misschien toch nog eitjes liggen in je huis die een nieuwe golf kunnen veroorzaken, dus je huis behandelen met een spray is toch mijn advies.

grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Vivianne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2010 03:00

Re: Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door Vivianne »

Als ik nog een tip mag geven, wat veel goedkoper is dan alle druppels en middeltjes... als ze nog GEEN last van vlooien hebben (als je binnen al een plaag hebt dan zul je inderdaad de duurdere middelen moeten gebruiken, aangezien vlooien ook net zo hard mensen als voeding gaan gebruiken ;)), is een teentje knoflook in het drinkwater van de kat - of een beetje knoflookpoeder bij het voedsel. Let op dat je niet teveel geeft!!
Ik werd echt helemaal gek van de twee jaarlijkse vlooienplaag hier in huis (mijn onderburen die houden kennelijk van beestjes... fruitvliegjes, vlooien, motjes... we hebben ze allemaal gehad hier, gelukkig heeft de woningbouw ingegrepen, en na flink afkitten enz wordt het beperkt tot een minimum) en heb ik echt zoveel geld uitgegeven aan tapijtspray, bandjes, poeders en druppels. Nadat er hier een grote "schoonmaak" is geweest kreeg ik deze tip van de kattenhulp als preventie. En inderdaad sinds die tijd geen vlo meer gezien, ondanks dat er beneden ons wel een vlooienplaag is... arme hond en kinders.. maar ja..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door sandy »

Rocis schreef:Hoi,

Een typisch dierenarts praatje ;-)
Maar goed als het geholpen heeft geweldig. Denk er alleen wel aan dat er misschien toch nog eitjes liggen in je huis die een nieuwe golf kunnen veroorzaken, dus je huis behandelen met een spray is toch mijn advies.

grtz
Cis
Jep, vandaar dat ik dus al zei dat de omgeving ook behandeld moet worden.
Het vrij snel immuun worden valt wel mee hoor, je dierenarts verkoopt mooie fabeltjes
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Advantage vlooiendruppels helpen niet

Bericht door Kattenbella »

Knoflook voor katten is niet een goed idee, ze kunnen dar bloedarmoede van krijgen.
Hier had ik dat de Stronghold niet werkte. Na de Advantagebehandeling zijn de vlooien weg. Ik heb dit wel van anderen gehoord. Misschien de fabrikant aanschrijven?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie