Vieze oogjes

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:27

Vieze oogjes

Bericht door John »

Wij hebben een kitten genaamd Jerrey geboren op 16 april na een paar weken kreeg hij troepoogjes waar groenig spul uitkwam.Dus naar de dierenarts we kregen een zalfje mee (en de rekening van 65 euro) na een week kwam er verbetering in maar sinds 2 a 3 weken is die prut weer terug in zijn oogjes s`morgens kan hij ze bijna niet openkrijgen en moeten we met wat lauw water een handje helpenMaar dat hebben we er graag voor over.Hij is namelijk de enigste van de drie die het gered heeft een was 3 dagen oud een dood geboren en deze hebben we met de fles groot gebracht moederpoes had de eerste 3 a 4 weken geen moedermelk dus ook snachts er maar uit ;-) Nu zijn alle ogen gericht op Tijgertje die kan elke dag bevallen en die heeft een hele dikke buik ik schat zo tussen de 5 en de 7. Naast Jerry (kitten met de vieze oogjes) hebben we nog Ukkie Sjors en Sjimmie (Tijgertje de zwangere) Simba en Moesty 7 stuks dus met een beetje geluk hebben we dadelijk een elftal katten rondlopen met reservespelers :lol:

John
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door daantje »

Hoi John,

Ik herken dat gedoe met oogjes wel. Wij deden het schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Gewoon even een wattenschijfje doordrenken met dit waten en dan een paar maal per dag goed schoon maken. Hopelijk zit er geen ander soort van ziekte achter, maar dat zul je snel genoeg merken aan het gedrag van je kitten ;-) .

Ik hoop dat je na de bevalling van de anderen de noodzaak gaat zien van steriliseren van de moeder poezen. Ik wil je niet belerend toespreken, maar een elftal kittentjes maken ook dat een elftal volwassen beestjes in het asiel blijven zitten.... Geniet van de kleintjes straks, maar hopelijk kun je je er toe zetten de mammies te laten helpen. Ze worden zelf niet beter van steeds weer een nestje, maar buiten dat.... Het overschot is echt wel te groot :???: .

Succes en sterkte met alles! ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door Nyncke »

Ik maak bij vieze oogjes altijd een kopje kamillethee, af laten koelen en een paar keer per dag, watje erin en dan de oogjes schoonmaken.

Kamille verzacht en heeft een licht ontstekingsremmende werking.
Gebruikersavatar
John
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:27

Re: Vieze oogjes

Bericht door John »

Hoi Daantje,

Zoveel moederpoezen hebben we niet namelijk maar 2
En wat het assielverhaal betreft daar hebben we er ook 2 gehaald eingelijk eerst maar 1 maar mijn vriendin is de volgende dag terug gegaan omdat ze het zielig vond dat we sjimmie hadden gehaald en sjors hadden laten zitten.Verder is Moesty pas een keer bevallen en voor Tijgertje word het haar 2e keer.die kleintjes raken we wel kwijt.Verder zijn Moesty en tijgertje een paar keer ontsnapt terwijl ze krols waren en dan weet je het wel dan is het in een "wip" gebeurt alleen sjors en sjimmie komen buiten maar gelukkig.......die komen niet zwanger terug :grin:

dan je voor je tip Nyncke!
Gaan we zeker proberen

John
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door castratenkoor »

Ik ga maar weer op mijn handjes zitten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
John
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:27

Re: Vieze oogjes

Bericht door John »

Hoi Dinie

Hoezo op mijn handjes zitten?
Ik denk dat ik een echte kattenliefhebber ben en dan een antwoord van "ik ga maar op mijn handjes zitten" vind ik maar een vreemde reactie sorry...

John
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vieze oogjes

Bericht door Ilone »

Hoi John en welkom op het forum.

Ik weet waarom Dinie op haar handen gaat zitten ;)
Dat is namelijk vanwege het feit dat er erg veel "pretnestjes" zijn en at terwijl de asiels overvol zitten.
Niemand wil daarmee zeggen dat je geen echte kattenliefhebber bent, of niet goed bent voor de katten. Maar ieder pretnestje zorgt ervoor dat de asiels blijven zitten met hun overschot aan kittens, ondanks de mensen met de pretnestjes de kittens met gemak kwijt kunnen.
Er zijn hier al heel veel discussies geweest kan ik je vertellen ;)

Ik zal je even een paar links geven naar topics hier, waarin het uitgelegd wordt:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =53&t=8939

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 53&t=17732

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 53&t=20241


Vandaar dat de vaste forummers hier de mensen met nestjes op hun hart proberen te drukken om de poezen te laten helpen. Het is allemaal oh zo leuk, maar er is een oh zo groot overschot ;)
Snap je?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie