Vakantie, maar de kat dan?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
iTinus
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 00:19

Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door iTinus »

Hoi allen,
voordat ik dit bericht plaatste heb ik al het forum doorgezocht naar dit onderwerp en had ook al een idee van hoe ik het wil doen.

Ik woon 3 hoog in Rijswijk en heb een buiten kat die ik elke avond naar boven haal waar ze lekker een plekje zoekt om te slapen en als ik ga werken staat ze al voor de deur om via mijn kelderbox naar buiten te kunnen.

Ze kan de hele dag in en uit mijn kelder. ik heb daar eten staan en ze kan er ook slapen.

Het is een heel appart beest. Ze moet gewoon 10 minuten per dag op een bepaalde plek in huis over haar buik geaaid worden en komt 's ochtends voor dat de wekker gaat naast mijn hoofd liggen.

Ik wil op vakantie. ik wil eigenlijk 2 weken naar mijn moeder en ben tot de conclusie gekomen dat de poes beter thuis kan blijven, ik heb buren die haar eten kunnen geven in de kelder.
maar ik zit met een dilemma. is het beter dat ik na een week mij weer laat zien aan de poes. gaat ze me vergeten/ niet meer herkennen als ik 2 a 3 a 4 weken weg ben.

ik heb weinig ervaring met een poes langere tijd alleen te laten. (kost me gevoelsmatig erg veel moeite)
een kat past zich wel aan de situatie aan maar toch.

zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik al heel lang geen vakantie heb gehad.

Ik hoop op gerustellende reacties.
Martijn
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vakantie maar de kat dan

Bericht door Claudia007 »

Wij waren altijd 21 dagen weg en onze kat herkende ons nog.
Na een ongeluk wat ik gehad heb ben ik wel eens weken niet bij mijn ma geweest en ook toen herkende ze me nog........dus daar geen zorgen over. Ze kan je wel gaan missen en ook kunnen ze boos worden al word er in de boeken geschreven dat een kat niet boos kan worden en ook hun eigenaar niet missen.......dat is naar mijn mening dikke onzin.

Mijn kat is wel degelijk boos als ik voor een dag en nacht weg ben ivm mijn werk en dat terwijl mijn vriend gewoon thuis is.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: vakantie maar de kat dan

Bericht door ayla »

de katten hier herkenden ons ook gewoon nadat wij op vakantie waren geweest.
Ik merk ook inderdaad als ik voor langere tijd weggeweest ben, vooral Garfield mij een beetje negeert, maar dat is snel over :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Sandraa4218
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jun 2010 10:35
Locatie: Groningen

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door Sandraa4218 »

Onze kat die nog bij mij vader woont herkent mij zelfs na een paar maanden nog!
Vooral mijn stem althans.
Je hebt een bepaalde stem en een bepaalde manier van bv. aaien
dat katten wel lang onthouden!
Ligt er ook maar net een beetje aan hoelang je kat al bij je is.
Hoe langer je je kat al hebt, hoe langer ze je onthouden.

Veel plezier op vakantie!
iTinus
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 00:19

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door iTinus »

Dank voor alle reacties.
Ik ben gerust gesteld.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door Adriana »

ze onthouden je aan je lichaamsgeur en die schijnt van iedereen uniek te zijn. daarom dus ook neus/neus-contact tussen katzel/mens..
één van mijn katers heeft wel eens bij mijn ouders gelogeerd en tussen hem en mijn vader is ooit iets naars gebeurd.
na jaren wist hij precies dat hij die man een mep moest verkopen en bij hem uit de buurt moest blijven bij de tweede logeerpartij.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door Dafpoetser »

daarom dus ook neus/neus-contact tussen katzel/mens
Dat vind ik zó uberlief....Tommie doet dat ook bij mij...na het neusje-neusje krijg ik hele lange ruwe lebbers van 'm, bij mijn partner nóóit....
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door Uumie »

Je kat herinnert zich jou echt nog wel :) Ik ben eens een maand weg geweest en toen ik thuiskwam was mijn poes hartstikke blij en kwam ze lekker kroelen. Dus die wist nog wel wie ik was. Dat zal bij jou vast hetzelfde zijn!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Dat de kat je niet herkent hoef je niet bang voor te zijn...soms zijn ze hooguit een tikje beledigd ;-)
Toen ik 3,5 week in Engeland zat paar maanden terug was Dean een dag pissig toen ik terug was maar dag 2 kreeg ik alweer dikke knuffels! Hij is soms zelfs chagrijnig als ik de deur uitga 's morgens...Ben 2, hooguit 3 dagen per week echt van 8 tot 5 weg maar dan kan meneer toch een potje vuil kijken als ik zeg 'Tot straks, lief zijn!' Dat weet ie gewoon...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
iTinus
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2010 00:19

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door iTinus »

Hoi iedereen.
Dank voor de reacties.

Ik denk dat ik gewoon bang ben om vakantie te nemen.
20 jaar geleden namen we een poes in huis die uit een nest van de buren kwam.
Alle andere kittens uit het nest stierven snel. onze poes is 18 jaar geworden.
Van die 18 jaar was ik minimaal 10 jaar niet meer thuis wonend, ik zag de poes een paar keer per jaar maar ze heeft me altijd herkend.
Ik denk dat ik me over deze poes niet zo veel zorgen hoef te maken.
Ach en het blijven wilde dieren, hebben hun eigen overlevings dingen.
Ik ga alles goed regelen
dank
Gebruikersavatar
Nachtzuster
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2010 07:18
Locatie: In friesland

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door Nachtzuster »

Ik begrijp je onzekerheid volkomen! ook ik ga 8 dagen op vakantie. poemie is 1,5 en nog nooit zo lang alleen geweest. nu woon jij op een flat dat maakt t ietsjes lastiger. maar ik ben ruim op tijd begonnen met steeds langer weg blijven. en geen eten buiten zetten! anders krijgt de oppasser de kat nooit weer naar binnen! of je moet t niet erg vinden dat je kat buiten is snachts. iemand misschien nog meer tips?? net wat je zegt. die kat redt zich wel.... maar t is eigen gevoel...
Hoe vertel je dat diabetes hebt
Nou gewoon..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door pearlsofpassion »

Als ik vroeger op vakantie ging kregen de mensen die mijn katten eten kwamen geven, ze noooit meer naar binnen. Ik dacht ook dat dat ging werken, niet dus. Ze hebben het eten dan maar buiten gezet.
Van toen af heb ik ze binnengehouden en ze dan binnen eten laten komen geven. Maar toen onze kater stierf en Kleintje alleen achterbleef, vond ik het zo zielig als ik langer dan een week wegbleef, en dus heb ik ze wel eens 2 weken buiten laten leven. Ze was inderdaad wel gewend van in de zomer al eens een nachtje buiten te blijven als ze daar zelf zin in had.

Toen we thuiskwamen hebben we wel 10 min moeten roepen voor ze heel voorzichtig kwam kijken, maar eens ze binnen was, en de nacht op ons bed heeft mogen slapen (wat 'normaal' niet mag.. :-) normaal he...) dan was alles weer koek en ei en kon ze maar niet genoeg van ons krijgen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vakantie, maar de kat dan?

Bericht door Cari »

De poes zal je zeker nog wel herkennen, Martijn. De vraag is alleen of ze wel langer in de buurt blijft, als ze alleen maar eten in de kelder krijgt en jullie gezellige nachten moet missen :???: . Je loopt een risico dat ze haar knuffels elders gaat zoeken. Ver gaan ze echter meestal niet, dus als je na je vakantie haar niet meteen ziet, zou ik zeker even de buurt afstruinen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie