Hoe kan ik mijn angstige kat medisch behandelen?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Irisbarzilay
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2010 22:39

Hoe kan ik mijn angstige kat medisch behandelen?

Bericht door Irisbarzilay »

Hoi!

Ik heb sinds twee jaar een katje (angstig, uit het asiel). Het gaat op zich redelijk goed met haar. Zolang ik haar niet vastpak of ergens toe dwing, is ze relaxed en laat zich zelfs uitgebreid knuffelen.
Maar nu het probleem: waarschijnlijk heeft ze al enige tijd een bacterie in haar oren die nu heel hardnekkig is geworden. Conclusie van de dierenarts: dagelijks de oren druppelen. Maar ik krijg het niet voor elkaar om haar te pakken te krijgen, laat staan om dr oren te druppelen. Ik heb het geprobeerd met een handdoek, pilletjes (om te kalmeren), tijdens eten overvallen. Maar ze glipt overal tussenuit/door krabt en rent dan totaal in paniek onder het bed, om daar vervolgens dagen niet onderuit te komen.
Ik heb het bij de dierenarts aangegeven: maar die zegt dat ik het toch maar moet proberen. Een advies waar ik echt helemaal niets aan heb!
Ik ben op zoek naar een andere manier om haar te behandelen. Zijn er misschien speciale instanties hiervoor oid? Heeft iemand enig idee, want ik zit echt met de handen in mijn haar.
Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hoe kan ik mijn angstige kat medisch behandelen?

Bericht door Cari »

Dat gaat je in je eentje dus echt niet lukken :-( . Zelfs als iemand je kan helpen, wordt het vermoedelijk nog een drama. Oordruppels zijn ongetwijfeld het beste, maar als dat niet lukt, zou ik aan de da (of een andere da) vragen om een breedwerkend antibioticum dat per injectie (werkt 14 dagen) toegediend kan worden of door het voer kan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Hoe kan ik mijn angstige kat medisch behandelen?

Bericht door DeTut »

Hallo
Zit je nog steeds met dit probleem?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Plaats reactie