Keep-off spray?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Keep-off spray?

Bericht door ayla »

een vraag aan jullie,
had deze ook al gepost in een ander topic maar geen antwoord op, dus toch nog even hier. excuses als het op de verkeerde plaats staat.

ik heb al van alles geprobeerd om mijn Garfield niet aan de bank te laten krabben, steeds nee zeggen en neerzetten bij krabpaal, plantenspuit, knoflook op bank smeren etc. Niets helpt helaas. Ik zeg nee, en dan loopt hij wel weg, maar is het leed al geschiet, maar vooral 's nachts krabt hij de bank aan de zijkant open. Nu is het een oude bank en maken wat haaltjes mij niet uit, maar het wordt nu wel steeds erger. ik wil er dus eigenlijk toch wat aan doen.
nu heeft de dierenwinkel mij mispoes-extra aangeraden. Maar voordat ik dit aanschaf wil ik eerst wat dingen weten.

1) ik hoor van alles over keep of spray, wat is dit en welk merk etc.
2) hoe werkt het? ( geeft het hun eigen geur zodat zij hun geur niet meer hoeven te verspreiden of af vieze geur zodat ze er niet meer willen komen?)
3) indien vieze geur afgeven, welke geur is dit? Mismoes namelijk naar citronella, en daar ben ik zelf ook niet al te dol op...
3) heeft iemand ervaring met keep of?
4) heeft iemand ervaring met mispoes extra?
5) zijn er wellicht toch nog andere tips?

bedankt vast voor de antwoorden!

Marjoleine
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: keep-off spray??

Bericht door Adriana »

http://www.beaphar.nl/productinfo/49-28 ... rmiddelen/
meer info over keep off van de fabrikant, beaphar

wij hebben alleen ervaring
- met verse zwarte peper en dat werkt hier errrg goed en
- met 'héééj.... nééé hè?' en dat werkt doorgaans, afhankelijk van plek en betr kat..

plantenspuit wordt alleen op de tuin gebruikt voor de planten en van de rest zijn ze niet onder de indruk. MoMo is zo brutaal als de beul, die doet toch waar ie zin in heeft en t gevoelige tiepje Enzo is helemaal van streek als ik Mo probeer te corrigeren, dus zo min mogelijk. en ik wil van mijn dieren genieten ipv voor politie-agentje spelen. indd voor een deel catproof-huis en de bank en stoel zijn na tig/tig jaar een keer aan nieuwe bekleding toe en nog niet eens echt door toedoen van de katten.
en ik ben aan n nieuwe klimwand toe en zag bij Hornbach iets wat in de buurt komt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: keep-off spray??

Bericht door Anne1988 »

Ik heb een keep-off spray van de dierendrogist

Ik ben er niet blij mee, hij stinkt zo erg dat ik ver van de plek afblijf en niet de katten.. (stinkt voornamelijk naar kruidnagel)
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Keep-off spray?

Bericht door ayla »

goeie tip van zwarte peper. dat nog niet geprobeerd. Het warme weer werkt nu wel erg goed, ze zijn zo lui dat ze bijna niet van hun plek komen! Felix is nu uit mijn glas water met ijsblokjes aan het drinken, lekker koud natuurlijk!

het liefst doe ik iets op zo een natuurlijke wijze. Ik merk ook dat als ik garfield steeds corrigeer, hij hier toch onrustig van wat. En dat wil ik liever niet. Hij is al een angstig beestje.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9351
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Keep-off spray?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou mijn huis cat-proof maken en zulke middelen in huis niet gebruiken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Keep-off spray?

Bericht door ayla »

het is echt puur 1 stukje op 1 van de 2 banken waar hij zich op uitleeft. Ook toen ik de banken verwisseld heb, blijft hij op dat ene stukje krabben. De rest van de bank wordt namelijk nu wel met rust gelaten.
Het maakt mij op zich niet heel erg uit als de bank beschadigt, haaltjes e.d. horen er gewoon bij, dat wist ik voordat ik katten in huis nam. maar het zou toch prettig zijn als ik het kan verminderen. Het wordt nu op dat ene plekje wel heel erg.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Keep-off spray?

Bericht door Ilone »

Kan je niet een deurmat aan dat stuk bank vastmaken?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Keep-off spray?

Bericht door ayla »

ik ga eerst die peper maar even proberen en blijven NEE zeggen voordat ik hele ingrijpende dingen verander. Liever dan wat haaltjes geloof ik dan een deurmat, valt ook weer zo op ;)
zou het helpen om een 2e krabpaal naast de bank te zetten, naast de plek waar hij krabt?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Keep-off spray?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Ik vind keep-off van Beaphar zo ontzettend smerig dat ik er niet in de buurt wil komen terwijl mijn kat er maling aan had. Ik heb toen een kokos-deurmat gekocht en het krabben was klaar, al zijn frustratie kwam er uit!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Keep-off spray?

Bericht door Flo_o »

Ik heb pas geleden die van Beaphar gekocht, moest van mijn vriend omdat Lynn laatst aan de bank zat te krabben. Behalve wat kleine gaatjes geen schade (maar het klonk echt alsof het aan flarden ging, heel raar :roll:), maar ik moest het toch maar in huis halen voor als het wel een keer echt 'misgaat'. Dus we hebben het nog niet gebruikt, maar zo gauw als ik dat doe kan ik je vragen beantwoorden ;-)

We hebben verder al een krabton, krabmat en kartonnen krabdoos maar ze gebruikt alleen de krabton af en toe.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Keep-off spray?

Bericht door ayla »

gekke beesten heb ik, ze doen het niet meer door een combi van peper en knoflook :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Re: Keep-off spray?

Bericht door carneille »

Ik heb dit middel gekocht om plekken te behandelen na plas- en/of poepongelukjes van de kittens. Het werkt perfect. En de lucht? Flink ventileren!
Ik vind het een ideaal middel.
Gr
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Keep-off spray?

Bericht door Flo_o »

ayla schreef:gekke beesten heb ik, ze doen het niet meer door een combi van peper en knoflook :lol:
Haha, dat is in ieder geval een stuk goedkoper! Echt fijn dat je nu iets gevonden hebt!
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Keep-off spray?

Bericht door Gabriella van Dijk »

ayla schreef:gekke beesten heb ik, ze doen het niet meer door een combi van peper en knoflook :lol:
Ik kan alleen maar afvragen hoe je daar achter kwam, hahahahah.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Keep-off spray?

Bericht door Adriana »

de topic even teruglezen, dat was één van de tips en zelf uitproberen op de betr dieren/situatie,
zò kom je daarachter en dat geldt eigenlijk voor alles ;-)
Laatst gewijzigd door Adriana op 11 aug 2010 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie