Keep-off spray?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Keep-off spray?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Uh, oke, hoe diegene earchter kwam dan. Er is er eentje de eerste geweest, maar hoe die dat dan heeft uitgevonden!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Keep-off spray?

Bericht door Adriana »

de peper tip is van mij en dat ging vrij simpel.
ik gebruik vrij veel verse zwarte peper en heb een wat oudere kater, die aan de rechterkant van het aanrecht eet en zit als ik in de keuken aan het werk ben. hij heeft daar een handdoekje en komt daar doorgaans niet vanaf.

met het ouder worden neemt zijn onverschilligheid toe, dus liep hij regelmatig over naar de linkerkant, waar ik bezig was. van vers gesneden ui is hij niet onder de indruk maar, bleek, van verse peper wèl.
hij doet met de jaren nog iets onhebbelijks, hij gaat naast mijn eetkom zitten, wacht tot het wat is afgekoeld (ik ook..) en hangt er met zijn kop boven en graait met zijn poot om er iets misschien wel lekkers uit te halen.
daar zit nooit vlees in maar ei kan ie ook wel waarderen, vooral als er een beetje zout op zit.
als ik als laatste een wolkje zwarte peper over mijn eten doe dan taalt hij er zelfs niet naar om ernaast te gaan zitten maar zit dan met zijn kont naar me toe en kijkt af en toe om of ik hem wel zie.. en sindsdien krijgt hij een paar stukjes eigeel apart.

en toen was de toepassing snel uitgebreid, mijn jonge kater gebruikt de brede armleuningen van mijn bank als krab- en uitrekplek en dat blijft niet zonder gevolgen. en vanaf het moment dat ik daar wat peper over heen strooi mijdt hij die plek en hij springt zelfs niet eens meer op en over de bank. af en toe stofzuig ik alles eraf en wordt er ververst.
maar ik zal niet zeggen dat ik de eerste ben die het heeft uitgevonden, want altijd is alles al een keertje door iemand bedacht... maar het gaat bij ons om het doorgeven van tips en trucs zodat niet iedereen alles opnieuw hoeft uit te vinden ..
en bij de één werkt dit en bij de ander werkt dàt en samen weten we een hele hoop!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Keep-off spray?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Duidelijke uitleg! En wat super dat dat voor jou werkt! Vind ik stukken vriendelijker dan 'lijfstraffen', schreeuwen o.i.d. En je hebt helemaal gelijk, samen hebben we een hele hoop kennis!
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Keep-off spray?

Bericht door ayla »

ik heb de tip van knoflook ook hier gekregen, dit werkte alleen niet bij mijn katten. Dacht geef het nog een kans. Dus knoflook op stuk waar ze krabben gesmeerd en wachten maar. en ja hoor, ze gingen krabben. Daaroverheen heeft mijn vriend toen peper gedaan, wist niet dat er al knoflook zat, en op een ander stuk alleen peper. Nou echt hilarisch, het stuk waar zowel knoflook als peper zat, wordt niet meer aan gekrabt, het stuk met Peper kreeg soms nog wel een beetje bezoek.
Combi dus :)
ik smeerde het allebei op de prullenbak, zodat zij hier niet meer inklommen of om gooide, en dit hebben ze nu helemaal afgeleerd :) hoef zelfs niet meer knoflook en peper te gebruiken. Ze doen het niet meer. erg fijn! :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Keep-off spray?

Bericht door Dafpoetser »

Mijn tafelpoten waren ook bepaald niet veilig, na ze grondig in de Pledge® te hebben gezet was het over!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Keep-off spray?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Pledge; is dat ergens te krijgen en zoja waar?
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Keep-off spray?

Bericht door Flo_o »

Dat is een schoonmaakmiddel voor houten vloeren (en waarschijnlijk dus ook tafelpoten), kun je gewoon in de supermarkt kopen.
Gabriella van Dijk
Lynx
Lynx
Berichten: 167
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:10
Locatie: Harmelen, Utrecht

Re: Keep-off spray?

Bericht door Gabriella van Dijk »

Kijk! Je zou het niet verwachten! Ik heb helaas geen houten meubelen, dus dat zou voor mij sowieso niet werken.
Sientje, Heilige Birmaan, 10-11-2010
Saartje, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Sammie, 1/2 Heilige Birmaan, 31-07-2012
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Keep-off spray?

Bericht door Scirocco »

Hoi,

Hoe zorg je ervoor dat de peper en eventueel de knoflook op je meubels blijven zitten?
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Keep-off spray?

Bericht door G+S »

Knoflook!?

Knoflook is super giftig voor katten.. Als je dat op je meubels legt ben je er zeker van verzekerd dat ze nooit meer je meubels kapot maken..
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Keep-off spray?

Bericht door Chiquita98 »

Zijn er van jou al niet tig topics over wat voor stoute dingen je katten wel niet doen??? Lees continu zelfde probleem maar steeds weer in nieuwe topics.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Keep-off spray?

Bericht door castratenkoor »

Knoflook is giftig en peper ook erg katonvriendelijk, als ze dat in hun neus krijgen beschadig je hun tere neusjes.

Plakband is ook af te raden, sommige katten gaan dat opvreten en dan krijg je hoge dierenartsnota's - als ze het al na kunnen vertellen. Groot risico voor de darmen.

Advies zoals ook in een van alle andere topics is gegeven. Koop een extra krabpaaltje en zet die naast de bureaustoel. Krabben ze aan de stoel dan zet je ze bij de paal.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Keep-off spray?

Bericht door ayla »

Ik heb dus ooit knoflook en peper gebruikt, ben nu wijzer en doe het niet meer. Ik heb een bank gekocht waar je het niet ziet dat er gaatjes komen van uitrekken. En een Krabpaal naast de bank deed hier wonderen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie