Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Hoihoi,

Vandaag (19.00 uur) hebben we Lynn opgehaald, een mooie witte dame (met een paar vlekjes) van 3 jaar oud. Ze is de hele avond al heel lief, ze vluchtte eerst meteen onder ons bed, maar daar kwam ze na het neerzetten van wat natvoer toch maar weer onder vandaan. We hebben haar verder gewoon haar gang laten gaan en laten rondlopen hier. Ze heeft een hele tijd op de vensterbank naar buiten zitten kijken en zit zich nu onder tafel te verstoppen. Ze miauwt heel hard als we de kamer uit gaan en ze laat zich al goed aaien en zelfs oppakken! Ik heb haar 2x op de kattenbak gezet maar ze is nog niet geweest (dus in ieder geval niet meer sinds 19.00 uur), is dat wel normaal? Ze heeft ook nog helemaal niets gedronken sindsdien, maar heeft wel een half zakje natvoer op.

Ik heb 2 kussentjes, 1 mandje met kussen en een kartonnen doos met kussen er in neergelegd maar die negeert ze stuk voor stuk, haha. De kartonnen doos (zo'n groot langwerpig geval) kijkt ze echt zo naar alsof er op elk moment een monster uit tevoorschijn kan komen... :lol:

Wat ik trouwens wel vertederend vond, de man van het gastgezin van de Zwerfkattenopvang waar ze vandaan komt zei dat ze in de auto altijd hard ging miauwen en dat ze dat niet leuk vind (ze is ook nog maar pas gesteriliseerd, dus vandaar angst voor de dierenarts), maar ze deed helemaal niks! Ja ze heeft 1x gemiauwd maar verder was ze heel rustig en keek rustig rond. Toen dacht ik echt: ze weet vast dat ze naar een heel fijn huisje toe gaat ;)

Ik ga nu lekker slapen hier op de bank met Lynn onder tafel.. kan ik het een beetje in de gaten houden de 1e nacht. Ik hoop dat ze gauw op de kattenbak gaat en ook wat gaat drinken!

xx Flo

P.S. Is het niet te koud voor haar om op de vloer te slapen?
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest..

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Flo,

Gefeliciteerd, en heel veel geluk met jullie Lynn!

Ze is een beetje van slag, laat haar maar even lekker rondkeutelen (figuurlijk) en ik wens je een goede nacht met Lynn toe!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest..

Bericht door Kattenbella »

Foto's! :grin: Het komt wel goed. Ze heeft in ieder geval al gegeten, de rest gaat ook wel lukken ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Wow, wát een nacht :shock: Maar ze is wel heel lief geweest. Sinds mijn vriend om half 12 naar bed toe ging bleef ze maar miauwen, ik vond het echt zielig want ik wist écht niet wat ze wilde. Misschien miste ze haar vertrouwde slaapplekje of de andere katten. Ik probeerde haar maar gerust te stellen maar dat hielp niet echt (*miauw* shh.. *miauw* shhh..) :lol: Uiteindelijk ben ik om half 4 in slaap gevallen op de bank en toen ik om half 7 wakker werd lag ze te snurken op de leuning aan mijn voeten :grin: Gelukkig heeft ze dus toch nog een zacht plekje gevonden om te slapen.

En.. ze heeft geplast in de kattenbak! En ook gedronken volgens mij. Ik ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan, ze miauwde tenminste niet meer toen ik net even de kamer uit was dus dat is denk ik wel een goed teken :) Ik hoop dat ze zich gauw thuis voelt bij ons..

xx Flo

P.S. Whaha, trouwens: vannacht kwam ze af en toe op de bank gesprongen bij mij en keek ze me echt zo aan van: wat doe jij hier nou weer, naja als je er toch bent moet je me ook aaien :eangel: :lol: en dan sprong ze er weer af en ging iets anders doen... eigenzinnig ding ;-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door castratenkoor »

Flo dat is goed nieuws. Mooi dat ze meteen at en dat ze vannacht op de bak is geweest. Die is in een paar dagen wel gewend aan jullie en aan het huis.
Veel plezier, geluk en gezondheid voor jullie en Lynn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door ayla »

haha, je wordt al een echte poezenmama!
Klinkt hartstikke goed deze verhalen. Lynn moet natuurlijk even wennen aan de nieuwe situatie, maar binnen een paar dagen zal het lijken of ze er altijd geweest is!
geniet ervan.

Marjoleine
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Thx, hope so! :D

Haha, ze ligt weer lekker op de vensterbank in het zonnetje met haar oogjes half dicht :lol:. Heb de brokjes en het water net ververst maar ze eet maar heel weinig per keer. Hebben katten 's morgens geen honger net als mensen? Of zal ik haar 's morgens ook wat natvoer geven? Ik was dat eigenlijk alleen 's avonds van plan maar ja, wil wel dat ze voldoende eet natuurlijk. Of misschien moet ze wennen aan de nieuwe brokjes. Heb nog een 1/2 zakje Whiskas natvoer dat ik heb meegekregen van het gastgezin, dat vind ze in ieder geval lekker.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door ktje »

wacht nog even een dagje af. Het is allemaal nieuw voor haar en ze moet nog even wennen. Misschien als jij straks even weg bent ze wel gaat eten. Je kan het bakje voordat je weggaat even wegen en als je terug komt. Zo kan je zien of ze wel eet.

En verder doet ze het hartstikke goed voor zon eerste dag. Lynn ontpopt zich straks tot een ware vlinder:)
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door ]-marjolein-[ »

Gefeliciteerd en heel veel plezier en geluk met jullie Lynn!
Ze zal nog wel even tijd nodig hebben om te wennen, dus geef haar rustig die tijd.
De ene kat reageert anders op eten dan de andere. Bij sommigen kun je rustig de hele dag voer laten staan en anderen zouden de hele dag door blijven eten.
Geef haar maar lekker veel knuffels ;-) :grin:
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door castratenkoor »

Ik zou eenmaal daags nat voer geven en verder zorgen dat er brokjes staan. Meestal eten ze daar steeds een beetje van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door tacuma »

Wat leuk dat Lynn er nu is, en heel fijn dat jullie voor een volwassen kat zijn gegaan!
Ik hoop dat jullie heel lang van elkaar zullen kunnen genieten.

En over de kattenbak: toen Noah, onze tweede kat van toen 1 jaar, hier kwam, is hij
twee dagen lang niet op de kattenbak gegaan. Ik heb toen de da gebeld om advies,
maar die vond het (nog) niet alarmerend. Zo'n eerste plasje en drolletje zorgen dan
niet alleen voor opluchting bij de kat! ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Viper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:47
Contacteer:

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Viper »

Wat goed dat je haar een kans hebt gegeven! Wij hebben 4 jaar terug ook een kat uit het asiel gehaald. Die heeft echt een week moeten wennen. Lag veel onder de stoel, ging ook de eerste dag niet naar de bak en at weinig.
Na die week was het helemaal over, hij was een ontzettende kroelerd en we moesten hem afgepast eten geven anders werd hij te dik :lol: . Hij wilde ook het liefst op schoot slapen of op bed. Helaas is hij al maanden vermist(waarschijnlijk gestolen of vergiftigd :cry: ).

Ze hebben echt even te tijd nodig om te wennen. Ik zou ook maar 1x per dag natvoer geven. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.
Met Vito & Viper is het dus altijd een feest :)
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Thx iedereen!

Ze eet meestal alleen als ik ook in de keuken ben, als ik weer wegloop loopt ze ook weg. Ze liep me vooral vanmorgen de hele tijd achterna en begon te miauwen omdat ze niet mee in de slaapkamer en badkamer mocht. Vanmiddag heeft ze een paar uurtjes liggen slapen onder de salontafel. Ze is héél erg braaf en rustig.. erg fijn dus. Inmiddels is er ook een grote boodschap in de kattenbak gedeponeerd (juist op het moment dat wij aan de saté zaten, smakelijk! :lol: De kattenbak staat nl. in de boekenkast naast de eettafel). Ze begroef het ook helemaal dus dat is erg fijn. Volgende week gaan we denk ik de bovenkant erop zetten (het is zo'n overdekte bak maar we hebben nu alleen het onderste deel neergezet zodat ze weet waar ze moet zijn). Ze drinkt alleen bijna niets.. vanmorgen zaten er haren in het waterbakje, dus ze heeft in ieder geval vannacht wat gedronken maar ik weet niet hoeveel. Sindsdien heeft ze niets meer gedronken.

Vannacht ga ik in ieder geval weer lekker in m'n eigen bedje slapen want afgelopen nacht was echt afzien. Ik heb vandaag een paar topics gelezen over katten die 's nachts veel miauwen of krabben aan de deur. Krabben heeft ze überhaupt nog niet gedaan maar wel veel gemiauwd vannacht, maar ze was vast gewoon haar plekje aan het zoeken ofzo. We waren ook pas om 20.00 uur thuis dus ze was er nog niet zo lang. Als we allebei de kamer uit gaan gaat ze wel miauwen, dus ik ga een kartonnen doos voor de deur leggen (zodat ze misschien niet zo gauw gaat krabben) en we gaan voortaan een soort routine ontwikkelen zodat ze op tijd weet dat we gaan slapen. En het miauwen gaan we proberen te negeren zodat ze er aan kan wennen dat we er soms gewoon niet zijn. Het gastgezin zei dat ze heel goed alleen kon zijn, dus ik denk/hoop dat het gewoon wennen is aan het huis en aan ons..

Ook ga ik haar wat later op de avond haar natvoer geven (ipv gelijk na het avondeten) zodat ze zin krijgt om te slapen en niet teveel gaat miauwen. Maar eigenlijk slaapt ze nu de halve dag al dus ik weet niet of ze vannacht nog wel moe is dan. Afgelopen nacht heeft ze (net als ik) maar 3 uurtjes ofzo geslapen dus misschien is ze dat aan het inhalen vandaag. Verder las ik dat je 's avonds met ze kunt spelen om ze moe te maken, maar ik heb dat al best vaak geprobeerd met speeltjes/catnip/laserlampje maar daar reageert ze totáál niet op! Zelfs het speeltje dat we hebben meegekregen van het gastgezin, waar ze volgens hun dol op was, reageert ze niet op. Ook de krabton gebruikt ze nog niet maar ik hoop wel dat dat nog komt. Ik ga denk ik sowiewo nog wel een krabmat kopen voor bij de deur want die gebruikte ze bij het gastgezin in ieder geval wel.

Ik weet niet of ik me zorgen moet maken, ze zit en ligt de hele dag heel rustig, ze komt wel achter me aan af en toe en is ook best nieuwsgierig (vooral naar wat op straat gebeurt en in kamers waar ze niet in mag ;-)) maar spelen doet ze dus helemaal niet. Misschien vind ze het gewoon niet leuk en is het gewoon haar karakter, of is ze nog aan het wennen? Misschien is ze wel depressief :roll: . Ik heb haar wel geborsteld vandaag, dat vond ze wel leuk! :D Ze ging helemaal op haar zij en rug rollen, hihi :grin:

Ze luistert trouwens ook erg goed naar haar naam! :grin: Als ik haar roep komt ze achter me aan en als ze iets lekkers krijgt gaat ze knorren, haha :lol: Ze is echt super lief en we zijn heel blij met haar! :verliefd:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Flo,

Dat spelen komt nog wel, maak je geen zorgen....
Het diertje is volwassen en is minder "kneedbaar" dan een kleine kitten die alles leuk vindt, dus ze heeft gewoon wat meer tijd nodig om aan het huis, aan jullie, de geluiden, en aan alle nieuwe luchtjes te wennen.

Fijn dat ze op de kattenbak gaat, dat is al een zorg minder..als ik het zo lees krijg je aan Lynn een hele leuke, aanhankelijke poes, die naast zelfstandig, toch ook van tijd tot tijd haar vrouwtje nodig heeft om lekker te kammen, te kroelen, en straks spelen.

Depressief?...welnee...gewoon even een beetje tijd geven en gunnen, en het komt vast allemaal goed met Lynn en haar Flo ;-)

Enja, foto's doen het altijd goed hier. Beloof je snel een album aan te laten maken door onze Admin?

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er!

Bericht door Flo_o »

Haha, ja moet ik morgen even uitvinden hoe dat moet... Nieuwe ava is alvast een voorproefje ;)

Ze heeft net lekker zitten genieten van haar portie natvoer en nu is ze haar kopje zo schattig aan het wassen! Zucht, ik ben zo verliefd! :verliefd:
Plaats reactie