Kat elke dag meenemen of thuislaten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
sparxx

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door sparxx »

tuurlijk zit er altijd nog een piepklein restje in.. maar als het schadelijk is zou het niet op de markt worden gebracht. Sommige voegen er inderdaad nog extra alcohol aan toe ivm de houdbaarheid. Zelf vind ik dat maar niets, het beste is bronwater te gebruiken.

Valeriaan zal waarschijnlijk homeopatisch of fytotherapeutisch zijn?? Onder de bach bloesems bestaat die namelijk niet...

Overigens kun je vaak bij winkels als "de tuinen" of andere reformhuizen/nartuurwinkels folders krijgen, er is ook een speciale folder voor dieren.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Admin »

Er zijn helaas zat producten op de markt die schadelijk zijn, dus dat is een beetje naief gesteld. Verder waren Bachremedies ontwikkeld voor mensen en niet voor dieren. Dat men het ook voor katten is gaan gebruiken is een ander verhaal.

In de meeste kant en klare Bachremedies zit alcohol (2 tot 14 druppels op 30 ml), omdat op die manier de energetische waarde van de bloesems behouden blijft. Met alcohol erin is de levensduur van een flesje een jaar of drie, maar als je Bach vermengd met water zonder alcohol hebt, wordt de werkende kracht van de bloesem snel minder en is de houdbaarheid een stuk korter.

Voor katten is de non-alcoholische versie beter geschikt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Meowth »

sparxx schreef:...het beste is bronwater te gebruiken.
...
Demi/gedestilleerd water zul je bedoelen..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Adriana »

Voor katten is de non-alcoholische versie beter geschikt.
ervan uitgaande dat het werkt waar ik al tijden mijn twijfels over heb,
als het al werkt dan werkt misschien alleen de alcohol.. :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat elke dag meenemen of thuislaten

Bericht door Admin »

Of Bachremedies werkelijk iets doen, zou ik ook niet weten, maar als ik moest kiezen voor mijn kat, dan zou ik de non-alcoholische versie nemen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie