Raar gedrag

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
daayke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2010 19:43

Raar gedrag

Bericht door daayke »

Vorige week vrijdagnacht is 1 van onze katers van 3 hoog naar beneden gevallen( daar zit nog geen gaas voor dat raam...stom, ik weet het) Toevallig komt de zoon van mijn man thuis op dat moment, die ziet dat Miaauw voor zn voeten valt en neemt hem mee naar boven. Gelijk onderzocht en voorzover we op dat moment konden zien, had hij alleen een beetje bloed op zn bek. Hij heeft een klein beetje overgegeven, maar daar zat geen bloed in. Aangezien dit s'nachts gebeurde, kregen we niet de DA te pakken. De dag erna was alles ok met hem. Hij at goed, geen bloed in zn ontlasting en/of urine, hij liep alleen heel licht mank met zn linkerpootje. Waarschijnlijk een hersenschudding, vandaar dat overgeven. Heel de week gaat het goed, hij speelt weer volop met onze andere kater Nero en is gewoon weer happy. Tot gisteravond. Hij ligt bij me te slapen op de bank en opeens springt hij op en rent hard weg, ik dacht nog: tijd voor zn ren uurtje!
Sinsdien doet hij zo raar . Hij eet , ik kan hem aaien en knuffelen, maar zodra hij de kans krijgt, gaat hij beschutting zoeken. Hij verstopt zich onder de kleden van de bank, achter het gordijn v/d vensterbank en zelfs in de kattenbak! Ik vraag me af hij hij misschien gestoken is door iets, hij is tenslotte een echt jager. We kunnen niets op hem vinden, geen rare plekken, geen bulten, helemaal nix. Heeft iemand misschien enig idee?
Groet, Diana
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Raar gedrag.

Bericht door JLC »

Open deur: Naar de DA gaan, zo spoedig mogelijk.
Veel sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Raar gedrag.

Bericht door Catfish »

Ook ik trap de open deur in, zo snel mogelijk naar de DA. Je weet niet wat er inwendig met je kat gebeurd is.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Raar gedrag.

Bericht door Ilone »

Indd, DA!
Ik ben persoonlijk van mening dat je eigenlijk gewoon zondag toch naar de DA had moeten gaan, ook al leek het goed te gaan. Wat Catfish al zegt, je weet niet wat er inwendig is gebeurd. En val van 3 hoog is een flinke val!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Raar gedrag.

Bericht door loek »

Ilone, het is vorige week vrijdagnacht gebeurd...Maar ben het met je eens, de dag daarna. Of anders gisteravond of vandaag hadden ze kunnen gaan.....Op z'n minst bellen.

Mijn kat is ook uit het raam gevallen tijdje terug. Enorm schrikken is dat he! Poeh! Diesel had ene bloedneus, en verder gelukkig niets. Ik heb meteen nar de spoed da gebeld (was 's avonds) en die vond het niet nodig dat ik langskwam, moest hem in de gaten houden, en bij veranderingen wel weer bellen. Tja dat neem je dan aan.......Gelukkig is het ook goed gegaan.

Maar ik zou dus ook zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan.
Misschien heeft je kat ergens pijn, of is er iets in zijn koppie beschadigd? Maar dat zijn allemal maar gokjes...dus kortom: Dierenarts!
Succes en sterkte! en laat even weten hoe het afgelopen is!
Laatst gewijzigd door loek op 06 jun 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raar gedrag.

Bericht door castratenkoor »

Weer het gevoel dat dit valt onder aanmelden met steeds andere naam, een vreemde questie posten, zoals die met dat deuk-oog, en dan zich rotlachen om mensen die zich inspannen om reacties te geven.

Mocht dit serieus zijn : da en wel meteen. Kan wel hersenbeschadiging hebben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Raar gedrag.

Bericht door Anne1988 »

Ilone schreef:Indd, DA!
Ik ben persoonlijk van mening dat je eigenlijk gewoon zondag toch naar de DA had moeten gaan, ook al leek het goed te gaan. Wat Catfish al zegt, je weet niet wat er inwendig is gebeurd. En val van 3 hoog is een flinke val!
Dat vind ik ook inderdaad!

Als je kind van drie hoog naar beneden zou vallen, ren je toch ook meteen naar de huisarts/het ziekenhuis? Mij lijkt het eigenlijk best logisch dat je het beestje meeneemt naar de dierenarts na zo'n val!
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Raar gedrag.

Bericht door Claudia007 »

ik snap niet dat je als nog niet naar de DA geweest na dat hij niet te bereiken was.....en je heb ook een dierenambulance als er wat is wij kunnen namelijk niet zien hoe het van binnen is.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Raar gedrag.

Bericht door pearlsofpassion »

Voor alle duidelijkheid, ik sluit mij aan bij de rest, ga er mee naar de DA!
Maar ik wil je ook wel een beetje geruststellen, als je denkt dat hij een hersenschudding heeft is het wel heel erg logisch dat hij een donkere plaats opzoekt, dat is omdat dat nodig is om daarvan te herstellen. Een kat weet dat blijkbaar uit zichzelf, ze doen het ook vaak na een aanrijding) . Bied hem zo'n plaats en laat hem zoveel mogelijk tot rust komen. Maar ook mee naar de dierenarts he! Je weet nooit wat er nog kan mankeren.

groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
daayke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2010 19:43

Re: Raar gedrag.

Bericht door daayke »

@castratenkoor: Ja dit is serieus! Bedankt voor de reacties in elk geval!
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Raar gedrag.

Bericht door Claudia007 »

waarom wacht je zo lang met naar de dierenarts te gaan
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Plaats reactie