Internationale verhuizing

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
HuNa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:20

Internationale verhuizing

Bericht door HuNa »

Wij wonen in Oostenrijk en hebben een kater van 16 jaar oud, een echte buitenkat. Over een paar maanden verhuizen wij naar Spanje. De reis maken we met de auto en zal 2 volle dagen duren met een overnachting. Onze vraag is: hoe maak je zo’n reis met een kat? Heeft iemand ervaring met een internationale verhuizing met een kat in de auto?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Internationale verhuizing

Bericht door JLC »

Zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonouders hebben hun kat van Eindhoven naar Oost-Duitsland verhuisd. Deze kat wil niet in een reismand, dus mocht los in de auto. Dat ging goed. Achterin de auto hadden ze een kattenbak gezet. Alleen, dit was een reis van een een dag. Onderweg zijn ze wel een paar keer gestopt en dan is het wel even opletten dat de kat er niet uitglipte. Voor twee dagen zou ik een kattentuigje erbij gebruiken.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
xewitt
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:41

Re: Internationale verhuizing

Bericht door xewitt »

Ik zit met het zelfde onderwerk Internationale verhuizing"
komt ie:
1.Verhuizing naar China Beijing
2. 7 jaar oude kater die tuin gewend is.
3.Naar een flat met overdekt balkon ( geen kans om naar buiten te gaan).
4.als wij een maand weg zijn en oppas hebben,helemaal gek word als we weer thuis komen.

In het kort dus de situatie, de beste oplossing dacht ik was om hem bij een alleenstaande vriend met tuin en katten ervaring te laten en hem een goed tuin leven te geven.
Echter heb ik geen idee of dit waar is en of ik de kat hier blij mee maak of dat ik hem beter mee kan nemen omdat hij gehecht is aan ons en dus meer happy is met een balkon dan met een tuin.
Zou iemand mij kunnen helpen met informatie op kort termijn.( 16 september al weg :( )
Ik ben hopeloos op zoek naar het beste voor mijn kat en niet voor mij of mijn vrouw omdat hij alles is voor ons.Rekening houdende met het feit dat ik alle inentingen al heb gedaan en hij mee kan.Volgende nog in mijn wanhoop poging tot oplossing is meer info en antwoorden des te beter, ik filter wel voor mij zelf.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Internationale verhuizing

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum,

je zou een logeerproef bij je vriend kunnen doen en kijken hoe dat alle partijen bevalt..

en als jullie kat meekan en alles is geregeld, wat is precies het probleem?
hij is meer aan jullie gehecht dan aan naar buiten gaan?
of andersom?
jullie schatten in dat hij op een flat niet kan wennen?
het balkon kun je afzetten met gaas en daar desnoods wat plantenbakken op zetten en kattengras of tarwegras
en hij is met 7 een deel van zijn wilde haren kwijt.
heel veel Kttforumleden hebben flat-/balkonkatten en ik heb niet de indruk dat die een miserabel leven lijden omdat ze niet de hort op kunnen.
en het lijkt me dat die van jullie daar hoogstwaarschijnlijk ook wel aan went, wat daarbij wel belangrijk is dat hij voldoende aandacht krijgt en niet de hele dag ook nog in zijn eentje alleen zit.. anders is twee Chinese flat-/balkonkatten missch ook nog een optie!

en neem een paar vooraf geteste angstonderdrukkers mee. telizen etc via de dierenarts en bv destress van huisdierendokter.
even hier zoeken naar de ervaringen en googelen.
en neem sowieso in overleg met je da wat algemene middelen en medicijnen mee voor het geval dat (diarree, niet eten, misselijk, vitaminepasta, laxatact, aansterkvoer, etc.) is hij vlooienvrij en ontwormd?
en natuurlijk ruim voer voor de eerste periode, want een aantal specifieke merken zal in China niet zo makkelijk te krijgen zijn (via Zooplus China? hihi)

en wij kunnen, net zo min als jullie dat kunnen, voor je kat denken en invoelen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
xewitt
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:41

Re: Internationale verhuizing

Bericht door xewitt »

dank je voor je informatie.Omdat hij moet vliegen mogen we geen onderdrukkers gebruiken ( hij moet bij bewustzijn zijn en nuchter).
Ik heb het stukje op de Engelse site gelezen over wat nodig is voor China maar er ontbreekt wel een belangrijk stukje en dat is dat je 200 euro per dag kwijt bent aan de Quarantaine dat is dus 200 maal 30 dagen,daarbij 200 euro voor de trip( wat een redelijk schok was voor ons).Verder hebben we voor veel inentingen geloof ik niet genoeg tijd meer gezien dat we al binnen 3 weken weg gaan, maar we gaan onze best doen.
Eten krijgen voor de kat in Beijing is geen probleem want bij onze familie op de hoek zit een gewone ( wel luxe voor Chinese begrippen) dierenwinkel met de gebruikelijke hapjes.
Nog een tip voor allen die naar China gaan:Als je een kat hebt die veel geluid maakt is het bij een huurwoning van groot belang om te weten wat de regels zijn aangezien buren de politie kunnen bellen en de kat weg kunnen laten halen ( schreeuwende mensen en huilende kinderen zijn geen probleem).
Verder wens ik iedereen hier veel goeds en hoop ik in China dit forum nog te kunnen bekijken.
Plaats reactie