Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Natvoer

Bericht door Adriana »

:edoh: van tijd tot tijd voeren we deze discussie, voer uit de supermarkt of speciaalzaak en dan premium of ietsje minder.
t gaat er niet om waar het vandaan komt, het gaat denk ik om wat erin zit. er zijn ook premiumvoeders met hoog graangehalte en inferieur vleesmeel.
en in dure dieetvoeders kan ook bagger zitten en dan bedoel ik rare samenstelling en ook veel zetmeel en koolhydraten!
en er is droog en nat. en rauw en gekookt.
de bekende merken zijn zo bekend zijn geworden door de vele reclame die ze maken, die wij dus zelf moeten betalen via de prijs van het voer!

ik ben soms zo vervelend om de analyse en ingrediënten van een juichend aanbevolen voer op het Forum te zetten want voor het grootste deel gaat het daarom, is het geschikt qua samenstelling..
en dan heb je nog prijs/verkrijgbaarheid, prijs/kwaliteit en het is handig als de katzels het ook nog lusten.

en bij de katzels heb je dieetgasten (blaasgruis, nierfalen, diabeetjes, levertiepjes) en niks-aan-de-handtijgers, jonkies en senioren en overwichtjes en allergiemiepjes en zwanger/zoog-/hersteldieren en dan ben ik er vast nog een paar vergeten.
het is handig om daar een beetje rekening mee te houden want voeding kan in de gezondheid of het herstel van een dier of juist het ziek worden erg veel verschil uitmaken.

je hebt net zo veel specifieke behoeftes aan de katzelkant als soorten aan de voederkant.
en af+toe dwarrelt er dan zo'n vraag naar beneden: wat is het beste voer?
:edoh: t j a . . . . . :edoh:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Natvoer

Bericht door Kattenbella »

:lol: Het is wel zo. Het zijn eigenwijze dieren met ook een eigen lijf net als wij eigenwijze mensen.
Blijven kijken en ook logisch nadenken ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Natvoer

Bericht door Roos en Minousch »

Het enige wat ik wil zeggen over het goedkope voer zoals Felix en de meeste in de supermarkt, is buiten dat zoals al is gezegd te veel zout, en te weinig voedingstoffen in zitten, maar ook dat je uiteindelijk veel duurder uit bent met het "goedkope supermarktvoer", Er zitten minder voedingstoffen in, weinig of geen vlees, dus hebben ze meer nodig dan een premium voer, zoals RC en Hills, maar je hebt goedkoper voer dan Rc en Hills wat net zo goed, en misschien nog beter is. En dan ben je dus uiteindelijk een stuk goedkoper uit, omdat je er minder van eten omdat er meer voedingstoffen en vlees inzitten.
En kan je ook nog je eigen boterham beleggen.



verder over de vraag van de ts, geef gewoon brokjes, en het natvoer van Schesir, almo, applaws, Bozita, noem maar op erbij is echt geen probleem voor het kitten.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Natvoer

Bericht door Dafpoetser »

Gisteren was ik boos / teleurgesteld / verontwaardigd, en daar een mengeling van.
Dan reageer je soms (te) heftig.
Ik vind het ook belangrijk om open met elkaar te kunnen discussieren.
Gelukkig kan dat hier, zonder dat het "strontgooien" wordt.

Thanks girls ;-)

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Natvoer

Bericht door Kattenbella »

Hou nog steeds van je ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

Ik ook Rob.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Natvoer

Bericht door Adriana »

en wij ook hoor!! :pdtbis:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie