Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Michke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:05

Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door Michke »

Toen ik zaterdagavond thuis kwam heb ik mijn kat teruggevonden tegen onze poort. Ik dacht dat ze met haar poot vastzat, dus wilde haar gaan helpen. Dit bleek niet zo te zijn, dus wilde haar mee naar binnen nemen. Ze stond ni recht, dus ik trok haar recht. Ze miauwde en viel terug neer. Op dat moment dacht ik dat haar poot gebroken was. Ik nam haar mee naar binnen, en belde de dierenarts. Deze is haar nog komen halen. De dierenarts zei dat het er niet goed uitzag, want ze dacht dat haar ruggewervelkolom gebroken was. Ze is helemaal verlamd aan haar achterpoten en haar staart. Het was niet gebroken. Ze weet dus niet zo goed wat het kan zijn en wat de oorzaak is. Maandag werd ze overgebracht naar een andere dierenarts hier in de buurt. Zij weet ook niet wat het is en wat de oorzaak is. Maar nu is het grote probleem dat ze niet wil eten of drinken. We hebben ze ondertussen thuis zitten omdat we het zo zielig vonden dat ze zo alleen zat bij de dierenarts. We moeten met een spuit 2x om het uur vloeibaar eten in haar mond spuiten. En savonds gaan we naar de dierenarts om haar even aan de baxter te leggen.
Gisteren en vanmorgen heeft ze 1 x gedronken. Dat is al een vooruitgang. Maar ze wil niet eten, dat is onze grootste zorg.
Haar verlamde achterpoten zien we nog goed komen, want al vanaf dag 1 had ze lichte prikkels in haar linkerpoot. Haar rechterpoot doet niks.
Wat moet ik doen om haar te doen eten en drinken?
Heeft iemand een verklaring voor haar voorval?
Ik hoop op wat raad, want ik wil mijn kat niet kwijt.

Misschien nog handig om te weten ;
Ze is een perzische kat, 4 jaar en een vrouwtje. Enkel in de zomer mogen ze buiten.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door daantje »

Jeetje wat een enorm triest verhaal. Voor mij heel herkenbaar omdat wij zoiets met ons hondje gehad hebben. Dit bleek een acute hernia te zijn. Ik weet niet zeker of katten dit ook zo kunnen krijgen eigenlijk.

Het niet willen eten is inderdaad een zorg. Ik heb geen idee hoe je dit kunt stimuleren. Je hebt waarschijnlijk een plastic spuit om te dwangvoederen? Misschien moet het nog iets meer vloeibaar gemaakt worden? Raadpleeg zeker je DA hier nog even over ;-) .

Sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door sandy »

Is er een foto gemaakt oid en heeft ze pijnstilling?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door JLC »

Ik zou goed contact houden met de DA, want lang zonder eten kunnen katten niet. Verder moet die verlamming nog goed onderzocht worden. Ik sluit me dan ook aan bij Sandy. (Rontgen) Foto's maken lijkt mij zinvol.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door ayla »

wat erg! veel sterkte voor jou en poes!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door Kattenbella »

Je kan om AD van Hills vragen en dit verdund met een spuitje ingeven.
Wat hielden de onderzoeken in en zijn er inderdaad foto's gemaakt van haar lijfje?
Kan ze zelfstandig plassen en poepen?

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
bEngeltje77
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2010 14:34
Locatie: Sneek

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door bEngeltje77 »

Jeetje wat sneu, in ieder geval heel veel sterkte.

Zo heb ik vorig jaar december 1 van mijn katten moeten laten inslapen, die was onder de motorkap van mijn auto gekropen, nooit gezien natuurlijk, en is toen mijn man de auto startte (en hier voelt hij zich k*t over, zoiets verwacht je niet) gegrepen door de v-snaar. Ook verlamd aan de achterkant, maar ze had een scheur in de rugzenuw, met geen kans op genezing. Heb na twee dagen de moeilijkste beslissing uit mijn leven moeten nemen. :cry:
Cute but Insane
Michke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:05

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door Michke »

Hey iedereen,
Bedankt voor jullie hulp en steun.
We hebben ze gisteren laten inslapen, want ze was nog veel harder achteruit gegaan.
Ze zag enorm hard af, dan mag je niet egoïstisch zijn.
Echt enorm hard bedankt.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door sandy »

Ach wat triest :-( veel sterkte!!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door JLC »

Veel sterkte met het verlies van je kat. :-(
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn kat is verlamd en wil niet eten

Bericht door Kattenbella »

Sterkte! Jammer dat zo is gelopen. Weten jullie ook wat er aan de hand was?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie