Nieuwe kitten erbij gehaald

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Dafpoetser »

hahaha, ja...dat kijken naar elkaar...echt zo'n stippellijntje zeker...ik ken dat!

Ik gok dat het helemaal goed gaat komen, nog even en ze kunnen niet meer zonder elkaar!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Pieter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2010 09:02

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Pieter »

Oei het gaat sneller dan verwacht! Ze kunnen tot een halve meter/meter van elkaar zijn, daarbinnen zijn ze beide wat schrikachtig. De kitten snuffelt af en toe aan de kater. Die schrikt dan wel en dan nemen ze weer even afstand.

De voerbakjes staan een halve meter boven elkaar en ze eten tegelijk. Ze sliepen net ook beide aan de eettafel, wel op aparte stoelen naast elkaar.

Nu moeten ze nog even dat laatste zetje krijgen dat ze elkaar volledig accepteren.

Overigens net ook naar de dierenarts met hem geweest en die zei dat het inderdaad normaal is dit soort gedrag wat ook weer een geruststelling is
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door ayla »

komt helemaal goed echt waar! deze situatie hebben bij mij 2 broertjes doorgemaakt toen de een een tijdje bij de DA had verbleven. Wacht maar over een paar dagen/weken/maanden slapen ze naast elkaar, in elkaar verstrengeld ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Pieter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2010 09:02

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Pieter »

Op het moment zijn ze beetje met elkaar aan het spelen (hoop ik). De grote achtervolgd de kleine. Ze slaan half naar elkaar, maar wel mis en lijkt zonder kracht. Geen agressieve geluiden erbij en oortjes staan gewoon recht naar voren. Toen ze zagen dat mijn vriendin een saucijzenbroodje stopte ze en zaten ze beide op tafel. Toen ze door kregen dat ze niets kregen gingen ze weer beetje verder.

Ik hoop dat dit gewoon spelen is en ze elkaar beetje verkennen op deze manier.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Cari »

Dat is zeker spelen. Je hebt een geweldig stel dat elkaar NU al leuk vindt - kon niet beter :edance: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
MarjoleinK
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2010 11:18

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door MarjoleinK »

Hier even een berichtje van het andere baasje van Nox en Jazz :).

Het gaat heel erg goed! Ze spelen samen, Nox vindt het nog niet altijd even leuk maar hij laat het merken wanneer hij er genoeg van heeft. Jazz houdt dan ook meteen op.
Vanochtend zaten ze elkaar om de beurt achterna door het hele huis heen en afgelopen nacht hebben ze samen op bed geslapen (wel een meter uit elkaar, maar Nox rende in ieder geval niet meer weg, wat ie de dagen hiervoor wel deed).

En toen ik gistermiddag thuis kwam, lagen ze er zo bij:
Afbeelding

Ook zijn er al een aantal mensen langs geweest om te komen kijken, wat ook erg goed gaat. Jazz laat zich goed zien en klimt bij iedereen op schoot, net als Nox toen hij klein was. Ze zijn beide gelukkig erg sociaal :). Iedereen aait bij binnenkomst, op ons verzoek, Nox als eerst, omdat we niet willen dat hij zich achtergesteld voelt tegenover Jazz.

Ik ben erg blij dat het zo goed gaat en voel me ook niet meer 'schuldig' tegenover Nox, omdat ie nu de aandacht moet delen.
Nox (17/09/2005), Jazz (26/03/2010), Indi (05/04/2011) en Oscar (27/03/2012)!
Pieter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2010 09:02

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Pieter »

Zo het even geduurd, maar zag ze vandaag voor het eerst echt spelen (denk ik). Ze kronkelde helemaal over elkaar heen, alhoewel die grote natuurlijk makkelijk 'won'. De oren kantelde wel een beetje naar achteren, ik heb ergens gelezen dat dat betekent dat ze agressief zijn. Is dat zo of gebeurt dat wel vaker bij 'spelen'. Ik hoopte eigelijk dat het gewoon soort spel is om te kijken wie hoger staat in hiërarchie (wat de grote overigens glansrijk wint :grin: ), of moet ik me toch zorgen maken over ge gekantelde oortjes?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door castratenkoor »

Nee hoor ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om de oortjes. Hier gaat het spel er ook wel eens wat ruiger aan toe en dan gaan de oortjes wel eens in "otterstand" zoals ik het noem.
Klinkt allemaal erg positief. Dat komt wel goed met jouw katjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door pearlsofpassion »

Oortjes betekent gewoon dat ze geconcentreerd zijn en alert. Pas als de oren echt plat blijven liggen en de kat ineenduikt, zo weg duikt, laag bij de grond is het aggressie. Meestal gaat dat gepaard dan met blazen. Bij jou klinkt het allemaal super! Echt proficiat met je katten en met koppeling!
Ik vind het trouwens ontzettend mooie katten, zeker dat heel donker tijgermotief van Jazz, heb dat noet niet vaak gezien, vind het zeer mooi! :-)

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Pieter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2010 09:02

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Pieter »

Ik blijf misschien beetje zeuren, maar is het normaal dat de grote de kleine in zijn nek 'bijt'? Ik denk niet dat die heel hard bijt anders zou je wel bloed zien. De grote gaat gewoon half liggen op de kleine en maakt bij bewegingen. De kleine kan het af en toe wel afweren, maar soms miauwt die dan heel hulpeloos of paniekerig. Daar maak ik me beetje zorgen over, de grote kat 'kan' niet miauwen (behalve in de auto) maar voor de rest miauwt hij nooit, dus ben miauwen niet gewend. Moet zeggen dat die kleine ook al miauwt als ik de keuken in loop :smile:

O en het motief is inderdaad heel mooi, vooral op zijn buikje :grin:
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door peetie72 »

Vaak is het een teken van de grote kat: Tot hier en niet verder. Bv als ze aan het spelen zijn.
Als de kleine de grote nog wel op blijft zoeken zou ik me geen zorgen maken.
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
MarjoleinK
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2010 11:18

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door MarjoleinK »

We zijn nu op het punt aanbeland dat Nox de hele tijd probeert om Jazz te wassen, maar Jazz wil veel liever spelen en hangt dus ook continu aan Nox z'n staart, rent onder hem door en springt over hem heen. Nox vindt het allemaal wel best, speelt af en toe mee en af en toe negeert ie Jazz volkomen.

Maakt het trouwens heel veel uit wanneer een volwassen kat, kittenvoer eet? Vrijwel iedere dag betrappen we Nox er op dat hij uit het bakje van Jazz staat te eten (andersom trouwens ook: Jazz vindt Nox z'n eten maar al te lekker). Is het misschien een idee om hun voer te gaan mixen, zodat ze allebei van beide voedingen wat binnen krijgen? Of krijgt Jazz dan te weinig 'belangrijke' voedingsstoffen binnen?
Nox (17/09/2005), Jazz (26/03/2010), Indi (05/04/2011) en Oscar (27/03/2012)!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door pearlsofpassion »

Hier was er hetzelfde probleem. Ik moet zeggen dat we er toen zoveel mogelijk bij zijn gebleven en de grote minder hebben gegeven zodat ze de grote maaltijden haar brokken at en tussendoor de zijne (omdat die er nu eenmaal steeds staan). Je zou ook gewoon allebei kittenvoeding kunnen geven. Ik denk dat het wel belangrijk is dat Jazz kittenvoeding krijgt, en dat wat Nox dan binnenkrijgt minder belangrijk is.

groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Elfonia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:20

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Elfonia »

zie nou, zo gezellig bij elkaar :edance:
Doneer je beesies aan onze kittens!
Vraag er aan iedereen die je kent!!!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuwe kitten erbij gehaald

Bericht door Cari »

Je hoeft je echt niet meer af te vragen of alles tussen die 2 wel goed gaat, hoor Pieter. Ze kunnen waarschijnlijk al niet meer zonder elkaar :lol: , het klinkt helemaal geweldig :grin: .
Als Nox wat van het kittenvoer mee eet, is niet erg, het is alleen een dikmaker. Ik zou hem zijn eigen voer blijven geven en wat ie er dan bijsnaait, kan geen kwaad.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie