Dilemma.. advies gevraagd!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Flo!

Nouja, kijk, het is duidelijk dat jij veel toleranter voor wat betreft een kat bent dan je vriend.

Dat is natuurlijk vragen om ellende ALS het een keer mis gaat en dat gaat het geheid.
Tommie drukte laatst een behoorlijk dure bloempot van de vensterbank omdat hij daar wou liggen. "aan de kant met dat ding" *KLUNK* :shock:
Tsja, so be it, in de prullenmand en weer verder....

Niemand maakt je uit voor dierenbeul overigens hoor ;-)

Bovendien vraag jij hier in dit topic om advies, als je dan uitspraken van je vriend hier doet over een krasje op meubels, etc...kun je natuurlijk reacties verwachten?!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door sandy »

Umimeis schreef:Kinderen kunnen soms nog erger zijn dan dieren hihi
Ik had laatst een jongetje van een jaar of 6 op bezoek (Marije met haar neefje) en die wasmet vaalles en nog wat aan het spelen op de grond, nou ik geloof dat m'n laminaat nog nooit zo goed was ingewijd :lol:
Het enige waar ik aan kon denken was'help!! m'n laminaat!'

Ik heb dus ook liever dieren dan kinderen :oops:
Uhh..amen :eshifty: :lol:

Ach hij piept nou, maar de kans is dat hij er straks als er een kat is er heel anders tegenaan kijkt ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

Flo,

Ik zou liever met een IKEA HOLGENFLÖKKEN kast MET kat zitten,

dan met een kast waar een krasje reeds 700 euro kost, ZONDER kat.

En nou hou ik er over op.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

@ Dafpoetser: Ja natuurlijk reken ik op reacties, ik vraag ook jullie advies en dat is heel erg welkom :) En van die kast, hij overdrijft natuurlijk! Dat zei ik ook al. Met één krasje gaat hij echt geen nieuwe kast kopen, dat is belachelijk.

Je kan er van te voren misschien ook niet zoveel over zeggen.. het blijft toch afwachten hoe hij er op gaat reageren. Het zal ook geen ramp zijn als er iets kapot gaat (ligt er natuurlijk wel aan wat er kapot gaat), maar ik weet gewoon dat hij daar heel erg van gaat balen. En dat is ook niet zo raar denk ik. Maar hij gaat dat echt niet afreageren op de kat hoor (in de zin dat ie weer terug naar t asiel moet), dat ga ik echt niet toelaten :) Hij zegt nu zelf ook dat ie een beetje aan het overdrijven was.. gewoon om zijn punt te maken :roll:

De kindjes van mijn 2 broers (5 stuks onder de 6 jr) waren hier laatst met een feestje en toen zag ik hem ook soms zo kijken van oei! gaat dat wel goed :roll: Maar ja.. het zal gewoon wennen zijn denk ik.

Bovendien ben ik voorlopig nog gewoon elke dag thuis, dus in het begin kan ik hem/haar goed in de gaten houden en leren waar hij wel/niet op mag en dat soort dingen. Dat gaat dan ook in goed overleg met mijn vriend natuurlijk. Maar hij moet er wel rekening mee houden dat er gewoon iets kan gebeuren, dat is natuurlijk niet uit te sluiten.

Ik hoop echt dat we gauw in het asiel gaan kijken :grin:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

Flo,

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en dat hij beseft dat er wel eens "iets" kan gebeuren of misgaan...dat heb je met kinderen / katten!

Aan jouw oprechte kattenliefde twijfel ik geen momentje hoor!

Liefs,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Cari »

Spulletjes, spullletjes, spulletjes... :roll: . Ik zou hele goeie afspraken maken met je vriend, anders denk ik dat er heel gauw problemen komen. Kasten (en zeker dure :twisted: ) nodigen nou eenmaal vaak uit tot krabben.
Bovendien ben ik voorlopig nog gewoon elke dag thuis, dus in het begin kan ik hem/haar goed in de gaten houden en leren waar hij wel/niet op mag en dat soort dingen.
Laat ik je meteen van de illusie afhelpen dat je haar kan leren van bepaalde meubelen af te blijven. Ze zal er misschien vanaf blijven als jullie thuis zijn, vanwege de sancties, maar dat zegt helemaal niets over wat ze kan uitspoken als ze alleen is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Ja dat is dan ook weer zo :roll: Naja, ik kan het in ieder geval proberen :)

Morgen het asiel bellen! :grin:
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Kimms »

Flo, tis super dat je je vantevoren bedenkt wat voor kat/hoe oud schaf ik aan. Onze Ragdoll kitten klom via de muren in de gordijnen! Een grote donderstraal. Ik denk dat een wat oudere kat (in ieder geval niet onder het jaar) meer bij jullie past. En tja, een kat kan natuurlijk kattekwaad uithalen :eangel: Het is goed dat je eens in het asiel gaat kijken. Er zit er vast eentje op jullie te wachten. Succes met rondsnuffelen :grin:
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
Kiddie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:47

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Kiddie »

Ligt er aan wat ze kapot maken... Sja maar dat is nou net iets wat niet van te voren te bepalen is.
Vorig jaar hadden wij onze Drika nog en die heeft, toen ze nog klein was, onze mooie gele , leren, love seat helemaal opgeknapt! Vol krassen. Ach, niks aan te doen. Van Drika hebben we helaas te vroeg afscheid moeten nemen... :(
Maar nu hebben we 2 jonge poesjes. We hebben (lees; ik) bewust voor 2 poesjes gekozen. Kunnen ze elkaar bezig houden. Mijn vriend werkt 36 uur en ik zelf ben ook 5 dagen in de week van huis. Maar die 2 meiden doen het perfect! Ze mogen gewoon in de huiskamer blijven als wij niet thuis zijn. Het is ook wel een speelparadijs voor ze, inclusief grote krabpaal, lekkere slaapplekjes, water en tig speelmuisjes etc.
Ze kunnen heerlijk spelen samen en liggen vaak samen te slapen of lekker te luieren.
En wat ook nog es goed is nu, ze krabben niet aan de meubels want ze houden elkaar constant bezig. Krabben doen ze aan de daarvoor bestemde matjes, deurmat of ze trekken de theedoek van het haakje.
Maar wij zeggen iedere avond voor we gaan slapen en sochtends voor we de deur uitgaan, we zien we wat er kapot is als we thuis komen! Maar tot nu toe valt het dus echt mee!
Madji: geb. 11-2-2010
Moko: geb. 11-2-2010

Drika: 18-8-2008 / 8-12-2009
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Claudia007 »

700 euro valt nog mee voor een kast :roll: maar een huis is om te leven en je leeft met je dieren of niet.

En in een relatie is het geven en nemen en als mijn vriend zich zo druk zou maken dan wist ik het welk.

Wij hebben ook dingen in huis die heel duur zijn en waar de katten in hangen en mijn vriend word wel boos maar de liefde voor de poezen wint :edance:

Maar zou toch duidelijke afspraken maken voor dat er ruzie van komt.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Catfish »

Het is niet te voorspellen wat een jonge kat gaat doen, het hele karakter moet zich nog ontwikkelen tenslotte.

Mijn kater van bijna een jaar vond ik een paar maanden geleden ietsje minder leuk (al moest ik wel vaak stiekem lachen), hij groef planten uit, klom in de rolgordijnen, krabde lekker aan de "erf-kast", heeft de bank een geheel nieuw uiterlijk gegeven, en ga zo maar door. (Als je vriend dit leest... :shock: ) Maar dat is nu dus allemaal over. 8-)

Dus nogmaals, ik zou echt voor een volwassen kat gaan, vanaf minstens een jaar. Of ietsje ouder... ;-)
En mijn persoonlijke ervaring is dat katers over het algemeen liever zijn dat poezen. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, persoonlijke ervaring! ;-)

En ik vind het echt goed dat je je zo goed informeert!
Ik ben heel benieuwd naar de afloop.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door ayla »

ze hebben allemaal hun eigen kattenkarakter. Felix hier is dol op vazen met bloemen omgooien of wat dan ook, één rennetje erlangs, of hij er nou komen mag of niet en het ligt allemaal weer op de grond. Het aanrecht, ook een goede plek om dingen om te gooien! de deur openmaken? draait hij zijn poot niet voor om.
maar dan heb je Garfield, die gooit hoogstens wat om als hij er naast gaat zitten en bewust zijn poot tikt tegen bv de vaas.
Garfield is ook degene die van knuffelen houd en jaloers wordt als Felix naar zijn idee tegveel aandacht krijgt. Dan krijg ik toch een miauwtirade. en ach, zo kan ik nog wel even doorgaan :lol:
Ben gek op die katjes :)

gaan jullie binnenkort naar het asiel?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

We gaan ook voor een oudere kat, daar waren we het in ieder geval al snel over eens :grin: De kat die we in Maastricht gaan bekijken is 6 jaar oud, dus die is al wel een beetje tot rust gekomen gok ik. Alhoewel zal het (vooral in het begin denk ik) toch gewoon afwachten zijn. Ik vind ook dat je gewoon in je huis moet kunnen leven (vertel mij wat, haha) en zeker ook dieren hun gang moet kunnen laten gaan (daar zit wel een grens aan natuurlijk :lol: ). Ik denk dat mijn vriend wel bijtrekt, hij is nu ook al een stuk 'losser' dan toen ik hier kwam wonen, toen kreeg ik ook elke dag 10x instructies over hoe ik iets het beste kon doen zodat er zéker niks kapot ging :icon_shifty: Haha, verder is het een lieverd hoor, jullie zullen wel denken :lol:
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door ayla »

haha valt wel mee hoor :) Hij is gewoon zuinig op zijn spullen en heeft waarschijnlijk niet bedacht toen hij spullen kocht: ik ga ooit een kat nemen die alles stuk maakt dus laat ik catproof meubels kopen. Kwestie van omschakelen, groot omschakelen. En dat is niet gemakkelijk!

Ik ben zelf echt een brokkenpiloot en daar moest mijn vriend al erg aan wennen. ( geloof dat ik al meer kapot heb gemaakt dan de katten :lol:) En je kan katten afleren om op of aan bepaalde meubels te zitten. Zo weten mijn katten dat het dressoir, aanrecht en eettafel verboden terrein is, nu zeg ik niet dat ze het nooit proberen, maar vooral garfield is erg goed te corrigeren. En ach, als er hier iets kapot gaat, jammer dan, het weegt op tegen de liefde die ik ontvang :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Ilone »

Haha hij is gewoon errug zuinig op zn spulletjes ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie